Polttimot

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Saha
"Turbo"

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Saha »

Mimmi kirjoitti:
Saha kirjoitti:Sitten hommasen sellaset ihme renkaat Biltemasta mitkä pitäis valojen sammuttua hehkua sinisenä n. 10 min, mutta eipä niitä juurikaan sieltä näy kun valot sammuttaa, huono ostos siis...
Siis tyypillistä Biltema laatua :lol:
No nimenomaan, mutta ku ei maksaneet kuin muutaman hassun euron niin pakkohan niitä oli kokeilla :lol:

Sain mä sieltä sentään hyvin toimivan salaattilingon :lol:
make206
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja make206 »

Noissa Osramin CoolBlue:ssahan lukee paketissa että "Replacement bulbs with shorter (tai shortened) replacement intervals", elikkäs lyhyemmän vaihtovälin tarvikelamput. Suomeksi siis kestävät vähemmän..
koistha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja koistha »

dimebak kirjoitti:Joku panikin tuonne VisionPlussien kestosta. Itse huomasin samaa. Laitoin VisionPlussat ja toinen kesti almost 12 kk, vaihdoin uuden joka kesti kolme kuukautta ja taas sen tilalle uusi joka kesti kolme kuukautta. Yksi siis kesti 18kk (oli kyllä tumma ku vaihdoin sen pois, ehjänä), toiset taas huonommin.
Kuinka ihmeessä olet saanut VisionPlussat kestämään noin kauan ? Mulla meni vanhassa 9-3:ssa kaksi satsia h4:a siten, että kumpikin satsi kesti 4 kuukaukautta. Kilsoja tuona aikana tuli ehkä 10 tuhatta.
Philipsin +30% polttimo kesti sitten 8 kuukautta, kestävyysero kahden polttimon välillä oli 2 viikkoa. Eli oli aika tasalaatuista tavaraa.

Mitäs H7:aa porukka käyttää ? 9-5:n manuskuukkeli sanoo, että pitäisi käyttää longlife-polttimoa vaan onko sillä ja tavallisella kestävyydessä todellista eroa ? Tai valotehossa ? Ja onko eri merkeillä mitään todellista eroa ? Edellisen kerran kun oli auto, jossa oli H7:t, niin silloin tavallinen lamppu kesti 3kk-8kk (Philips-Osram).

Arvattavasti ei mitään +50% lamppuja kannata laitella, jos ei halua olla vaihtamassa niitä joka toinen kuukausi.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

koistha kirjoitti:Kuinka ihmeessä olet saanut VisionPlussat kestämään noin kauan ? Mulla meni vanhassa 9-3:ssa kaksi satsia h4:a siten, että kumpikin satsi kesti 4 kuukaukautta. Kilsoja tuona aikana tuli ehkä 10 tuhatta.
Philipsin +30% polttimo kesti sitten 8 kuukautta, kestävyysero kahden polttimon välillä oli 2 viikkoa. Eli oli aika tasalaatuista tavaraa.
Hard to say, mutta hyvin kesti ne ekat. Vuodessa mulla tulee kilsoja n. 25 tuhatta. Tuo "täältä ikuisuuteen kestänyt" VisionPlus-hehku oli miltei musta lasistaan, kun heitin sen roskiin. Tällä hetkellä on siis käytössä toinen sarja Philipsin BlueVisioneja (H4). Ekat niistä oli 10 kuukautta (tämän vuoden helmikuun alusta joulukuun alkuun) ja pääsivät takakonttiin varahehkuiksi. Sumareissa on edelleen helmikuun alussa ostetut H3:set, jotka on vielä yhtä kirkkaat ku uudet H4:set :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hakuba2
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Kai se on laitettava oma korteni kekoon.. Eli ostin tossa lokakuussa tollaset Philips nightguide 3-in-1 polttimot.. Muka joku maailman uutuus. Näyttihän ne hyvin sillon ku laitoin ne paikalleen, mut kuukauden käytön jälkeen on vaan valoteho havinnyt jonnekkin.. Eli tuskin tälläsiä tulee toista kertaa laitettua mun tonnisen keulalle..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
eltzi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Vaihdoin kuuppaani valoille 2,5neliön johdot,johan valot kirkastu ja nyt on vielä 100/55W polttimot niin kyllä näkee! Ihan kätevät ku lyhyet ei kuitenkaan oo laittoman tehokkaat :twisted:
rälläkkä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Itse laitoin vähän toista kuukautta sitten nuo Philipsin VisionPlus +50% ja kyllä ero on entisiin perus-Osrameihin valtava.
Oli joskus nissanissa samanlaiset ja kestivät n.9 kuukautta ja 30000 km. Saas nähdä kauanko nämä kestää...
patse
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja patse »

Mä olen käyttänyt aikasta pitkään perus H4 Osrameja. Ovat hinta/laatusuhteeltaan ainakin edullisia 2-3€/kpl ja kestävät riittävän kauan sekä olivat muistaakseni jossain TM/TL testissä kärkipäässä - mä kun käytän vain vertailujen kärki tuotteita :wink: :) :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
dartsiartsi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Iskariot kirjoitti: Kirkkaan valkoista on valo (4000K väitti pakkaus).
Akvaariolampuissa tuo 4000K on vielä aika keltaisen näköinen, puhutaan päivänvalolampusta ja kun mennään yli 6000K valo on hyvin valkoista. Ja yli 8000K alkaa jo mennä sinisen puolelle, mutta on kirkas, käytetään yleensä syvissä akvaarioissa, joissa pitää saada valaistua myös pohjaa.
Ero valovaikutelmassa johtunee siitä, että akvaariossa valoa katsotaan veden välityksellä, kyllähän se kai 4000K putkikin alkaa häikäistä , jos sitä suoraan tuijottelee.

Autonlampuissa oon tavannut 6000K polttimoita, mutta kyllä toi 4000K:kin on peruslamppuun verrattuna jo aikas hyvä.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Vastaa Viestiin