Nonniin, taas kaksi viikkoa kulunut viime postauksesta. Tuossa välillä ei ole klubitarran kiinnityksen sekä varaosien ja sisätilanlämmittimen hankinnan lisäksi suurempia tapahtunut. Tänään sitten tuli vähän edistystä, olisi tullut enemmänkin mutta sään vuoksi en ruvennut renkaita vaihtamaan.

Sisätilanlämppäri säästää ikkunoiden raappaukselta mutta järjestää sitten vastaavasti kunnon jäät pitkin ovia ja takaspoilerin päälle.

Toinen on nukkunut rauhassa kolme viikkoa

Olihan vähän putsaamista...

Radiota irrottaessa huomasin että auto oli järjestänyt itselleen kunnon varkaussuojauksen sen jälkeen kun olin vienyt rattilukonkin siniseen. Akku on tyhjä

Kun olin saanut radion tappelun jälkeen irti kojelaudasta (turhan tiukka väli asennuskehikon kanssa), siirryin siniseen. Ennen Blaukkarin irroitusta vaihdoin ajovalokytkimen joka eilen illalla hävitti normivalot ja hetkeksi päivävalotkin. Koko roska hajosi käsiin ja jätti vielä liittimeen kaupan päälle yhden liuskoistaan.

Tappelun jälkeen tuokin irtosi ja muu liitin selvisi sen verran pienillä vaurioilla että aiemmin tässä ketjussa esiintyneestä varaosasatkusta otettu valokytkin kelpasi paikoilleen sievästi ja valot toimivat taas kuin uutena.
Kuvissa näkyvä istuinlämmittimen säädin ei aiheuta mitään eroa kuskin takamuksen lämmitykseen, ei sillä että sitä suuremmin kaipaisinkaan kun talvella on muutenkin sen verran vaatetta päällä ettei penkki, varsinkaan kangaspenkki tunnu kovinkaan kylmältä. En tiedä liittyykö toimimattomuus siihen että fasten beltskään ei pala kuskille, vain matkustajalle.
Tuo päivävaloasento tuli pienenä yllätyksenä, enkä edes tiennyt että sellainen tästäkin löytyy ennen kuin luin Murobbs:stä että saman vuosimallin tonnareista ainakin löytyy. Vanhemmassa satkussa siis valokytkimen 0-asento todella sammuttaa valot myös auton ollessa käynnissä, parkkiasennossa parkit palavat jatkuvasti ja ajovaloasennossa ajovalot syttyvät virrat päällä. Tässä 0-asento on yhtäkuin päiväajovalot, jolloin valot sammuvat käynnistyksen ajaksi (ajovaloasennossa pysyvät päällä), pitkät eivät jää päälle viiksestä vetäessä ja sumuvalojen ja lisäpitkien merkkivalot ovat pimeänä eivätkä toimi. Lisäksi valot mahdollisesti palavat alennetulla jännitteellä, mutta siitä en ole täysin varma.
Tämän jälkeen radion kimppuun. Oikeanlaisilla irrotusraudoilla Blaupunkt irtosi todella helposti ja siististi, ja takana ihailtavan siistit johtoasennukset (vihreän sekasotkuihin verrattuna).

Nuo "haaroittimet" olivat niin siististi paikallaan, etten viitsinyt niitä ruveta purkamaan, vaan jätin paikoilleen kun alkuperäiset johdot menivät niiden läpi. Sitten vain SAAB->ISO-välipalat paikalleen, ja LG ISO:illa kiinni.

Tässä vielä tärkeä epäkohta näkyvissä, mutta onneksi korjaus oli nopeasti tehty.

Pitää vielä mahdollisesti laittaa irrotusrautojen mukana tullut kehikko tuohon ympärille, kun on vähän löysästi paikoillaan, mutta toimii noinkin. Nyt kuuluu radio huomattavasti paremmin, mutta mikä tärkeintä, USB-tikulta tulee ihan mitä itse tahtoo kanavien soittolistoista välittämättä.
Huomenna pitää katsoa keliä, jos vaikka saisi renkaat vaihdettua. Vihreätä voisi myös vähän ulkoiluttaa ja täyttää tankin vedentorjunnan nimissä. Onneksi tuli hankittua starttikaapelit.