Alipaine ongelma?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Titanic's
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 09:02

Alipaine ongelma?

Viesti Kirjoittaja Titanic's »

NG 900 -96 ei turbo
Jättää kierrokset n.2000 kun kaasun löysää tasaisesta ajosta,pudottaa kierrokset tyhjäkäynnille kun kaasua polkaisee vähän ja nopeaan.
Letkut nuuskittu moneen otteeseen, kuuluuko pikkuletkussa venakopalta>läppäkopalle olla takaisku välissä?
Lisäilma vena toimii oikein, meinaa konstit/keinot loppua. 8O
Jos löytyisi kuva oikein olevasta letku sydeemistä olis vähän vertailu pohjaa.
Mihin menee läppäkotelolta takaa lähtevä "paksumpi" letku jossa välissä joku sähköhärpäke jonka jälkeen kurvaa "ruiseri" poksintakaa johonkin sisälokarista läpi?
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Alipaine ongelma?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Titanic's kirjoitti: Mihin menee läppäkotelolta takaa lähtevä "paksumpi" letku jossa välissä joku sähköhärpäke jonka jälkeen kurvaa "ruiseri" poksintakaa johonkin sisälokarista läpi?

Tuo taitaa olla tankilta tuleva bensahöyryletku, eli tankista tuleva haihtunut bensa kerätään "hiilikanisteriin", josta se sopivassa tilanteessa päästetään tuon magneettiventtiilin (sähköhärpäke) avulla moottorin imupuolelle.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
ilikka
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 15:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alipaine ongelma?

Viesti Kirjoittaja ilikka »

Ettei vaan kaasuläppä jumittais, samanlaista oiretta oli isäukon OG 900:ssa. Ilmeneekö tyhjäkäynnilläkin jos painat kaasua ja lasket sen hitaasti. Täällä vika tais lähteä vaan kaasuttelemalla konehuoneen puolelta ja vetristelemällä osia :P
9-3 1.9TiDS SC -07
9-3 2.0T SE -99 RE85
Titanic's
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 09:02

Re: Alipaine ongelma?

Viesti Kirjoittaja Titanic's »

Kyllä tekee ajossa sekä paikallaan samaa joskus pelaa paremmin joskus huonommin.
Kaasuläppäkotelo putsattu pariin erikertaan, asentotunnistin vaihdettu.
Missä mahtaa sijaita tuo "hiilikanisteri", pystyis jäljittää sen ja konehuoneen välisen letkun ja sen kunnon.
Ei muuten löytyny tänään paikallisesta saab-liikkeestä hyllystä niitä kahta o-renkasta läppäkotelon päälle, tilaus tavaraa, lienevätkö kovinkin erikoisia kun hintaakin olisi n.17 ekeä kipale.
Vastaa Viestiin