Saab 900 vm-87 projekti
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Loistava juttu että projekti edennyt hyvin
Melkein suosittelen että käytät jarrusatulat auki ja putsaat ne, puolentoista vuoden seisonnan jälkeen ovat voineet jo vähän jumahtaa, ei jää leimansaanti ainakaan tästä asiasta kiinni
Melkein suosittelen että käytät jarrusatulat auki ja putsaat ne, puolentoista vuoden seisonnan jälkeen ovat voineet jo vähän jumahtaa, ei jää leimansaanti ainakaan tästä asiasta kiinni
99 GL Petro -84
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Hyvä huomio! Meinasin kyllä suoraan ostaa uudet satulat koska kuittien mukaan on uusittu viimmeksi -09 vuonna, ja kaikista mahtavintahan näissä huoltokuiteissa on se että omistaja on rustannut kilometri määrän kääntö puolelle! Helppoa katsoa milloin vaihettu mitäkin Todennäköisesti joudun hommaamaan uuden katin, vanhojen katsastus kuittien mukaan (joka ikisestä katsastuksesta kaikki dokumentit tallella) niin vähän näyttää olevan päästöt korkeat, noh aika näyttää, eka puhistelen jarrusatulat ja kiristelen käppärin, kyllä siinä vielä tekemistä riittää mut pikku hiljaaKovakundi kirjoitti:Loistava juttu että projekti edennyt hyvin
Melkein suosittelen että käytät jarrusatulat auki ja putsaat ne, puolentoista vuoden seisonnan jälkeen ovat voineet jo vähän jumahtaa, ei jää leimansaanti ainakaan tästä asiasta kiinni
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Eihän tässä kattia ole. Hienoa että etenee, seuraillaan!
Re: Saab 900 vm-87 projekti
TYHMÄ MINÄ! Nyt hävettääkärkkäinen kirjoitti:Eihän tässä kattia ole. Hienoa että etenee, seuraillaan!
Re: Saab 900 vm-87 projekti
No jopas, en kyllä lähtis vaihtaa satuloita noin vain huvin vuoksi etenkin jos ne vain 3v sitten on vaihdettu. Siis vai oliko niissä jotain oikeaa vikaa? Öljyt vaihdetaan vuosittain, ei jarruja.
Tai jos vaihdat niin laita vanhat mulle, maksan kulut
Tai jos vaihdat niin laita vanhat mulle, maksan kulut
Re: Saab 900 vm-87 projekti
No ne oli pahasti jumissa, pyörät kumminkin pyörivät mutta kun painaa jarrua jarrut jää lukkoon, pääsylinteri on katsottu jo, ja jarrupalojen kunto oli yllättävän hyvä, mutta voihan se olla että puhistamisella riittää, mutta vähän epäilen, tehdään näin jos päätän vaihtaaf-19 kirjoitti:No jopas, en kyllä lähtis vaihtaa satuloita noin vain huvin vuoksi etenkin jos ne vain 3v sitten on vaihdettu. Siis vai oliko niissä jotain oikeaa vikaa? Öljyt vaihdetaan vuosittain, ei jarruja.
Tai jos vaihdat niin laita vanhat mulle, maksan kulut
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Voin kyllä rohkaista, että petrossa olivat takajarrut niin jumissa, että hyvä, että auton oma jarrujärjestelmä jaksoi ampua jumittuneet jarrumännät irti purkamis vaiheessa.
Etujarrusatulat hommasin nopasta, joka oli yli viisi vuotta seissyt pellolla, aivan ruosteiset ne satulat, meinasivat ruuvit pehmetä käsiin, mutta ne kun hyvin putsasi, niin jarrujen mittauksessa eujarrut: 2.0, 2.0[kN] ja takajarrut 1.2, 1.2 [kN] käsijarru 2.0,1.5 [kN]että toivottoman näköisistäkin jarrusatuloista voi saada vielä aivan toimivat
Niin ja vieläkään ei pahemmin jarrut laahaa
Etujarrusatulat hommasin nopasta, joka oli yli viisi vuotta seissyt pellolla, aivan ruosteiset ne satulat, meinasivat ruuvit pehmetä käsiin, mutta ne kun hyvin putsasi, niin jarrujen mittauksessa eujarrut: 2.0, 2.0[kN] ja takajarrut 1.2, 1.2 [kN] käsijarru 2.0,1.5 [kN]että toivottoman näköisistäkin jarrusatuloista voi saada vielä aivan toimivat
Niin ja vieläkään ei pahemmin jarrut laahaa
99 GL Petro -84
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Joo irroitusta ja putsausta suosittelen minäkin ja osien herkistelyt liikkuviksi. Ehkä jos oikein hifistelee niin avaa ja vaihtaa tiivisteet.
Näillä satuloille en tehnyt muuta jarruttelin auki. Auto oli seissyt muutaman vuoden ulkona sepelipihalla ilman pyöriä. Hyvin pelas eikä ongelmia konttorilla. Levyt ja palat toki uudet.
Takapää aivan jumissa, auto hinattiin trailerille. Uudet levyt, palat ja herkistely tännekin ja leima tuli ongelmitta.
Näillä satuloille en tehnyt muuta jarruttelin auki. Auto oli seissyt muutaman vuoden ulkona sepelipihalla ilman pyöriä. Hyvin pelas eikä ongelmia konttorilla. Levyt ja palat toki uudet.
Takapää aivan jumissa, auto hinattiin trailerille. Uudet levyt, palat ja herkistely tännekin ja leima tuli ongelmitta.
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Nonni, lisää uskoa siihen että pelkkä puhdistus riittää (uudet palat ja levyt tietty tarpeessa)f-19 kirjoitti:Joo irroitusta ja putsausta suosittelen minäkin ja osien herkistelyt liikkuviksi. Ehkä jos oikein hifistelee niin avaa ja vaihtaa tiivisteet.
Näillä satuloille en tehnyt muuta jarruttelin auki. Auto oli seissyt muutaman vuoden ulkona sepelipihalla ilman pyöriä. Hyvin pelas eikä ongelmia konttorilla. Levyt ja palat toki uudet.
Takapää aivan jumissa, auto hinattiin trailerille. Uudet levyt, palat ja herkistely tännekin ja leima tuli ongelmitta.
Tällä hetkellä projekti edistyy keskiviikkona kun saa saabin lämpimään talliin, tällä hetkellä hommat hoitunut taivas alla, pikkasen tahtoo olla kylmä
Elieli, keskiviikkona saabbi hinataan talliin ja nostetaan ilmaan, jarrut käydään läpi, vaihdetaan pyörijä, bensa letkut, virranjakajan kansi, sytyskaapelit, puhdistetaan kaasari ja muuta pientä, ainiin keskikonsoli vaihdetaan, tilalle tulee sellainen missä on c-kasetti kotelo ja stereoille paikka, alkuperäiset stereot ovat siinä kojelaudassa. 12-voltin pistoketta olen haaveillut konttiin, saa nähdä laitanko.
Ovet ovat olleet jäässä ja ovien tiivisteiden kunto ei ole parhain mahdollinen, todennäköisesti nekin vaihdetaan, haaveena olisi paikka maalata saabbi ja oikaista tuo kuskin puolen taka kylki.. No saa nähdä, jos nuo muut laittaa ensin kuntoon ja hommaa leiman ja katsoo rahatilannetta uudelleen, tuleehan tuohon kokoajan jotain fiksailtavaa, omaa silmää haluan miellyttää ja saa nähdä milloin tulee valmiiksi, hyvällä mallilla alkaa olemaan, ruosteet kurissa, alusta kunnossa, kone kunnossa, pientä laittoa vain. Pitäisi vain muistaa se kamera aina mukaan kun menee laittamaan Mutta nyt viikon loppuna tulee kuvia!
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Tuli myös mieleen millainen homma olisi laittaa saabbiin keskuslukitus? Sähkökäyttöinen että vain virtalukkoon tulisi avain. http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... mcode=CL4D tämmöistä aattelin.
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Noniin! Nyt sitä kuva saastetta! Jarrut puhdisteltiin ja virranjakajan kansi puhdisteltiin ja pyörijä vaihdettiin. Nyt saabbi on sillä mallilla että leimaa ja vakuutuksia alkaa suunitella
http://aijaa.com/ko8VWc
http://aijaa.com/5y2NFY
http://aijaa.com/vZ1Ah8
http://aijaa.com/MVKILa
http://aijaa.com/Wz0hp2
http://aijaa.com/UPglKz
http://aijaa.com/yJj2L2
http://aijaa.com/0WVV5u
http://aijaa.com/fWCVOv
http://aijaa.com/VPZCN8
http://aijaa.com/GfIJct
Harmi etten ottanut kuvia remontin jälkeen, mutta alusta on kunnossa, katto odottaa uuttaverhoilua, vanha katto oli imassut kunnolla kosteuttakin mikä näkyy kuvasta että on syönyt pehmustetta.
http://aijaa.com/ko8VWc
http://aijaa.com/5y2NFY
http://aijaa.com/vZ1Ah8
http://aijaa.com/MVKILa
http://aijaa.com/Wz0hp2
http://aijaa.com/UPglKz
http://aijaa.com/yJj2L2
http://aijaa.com/0WVV5u
http://aijaa.com/fWCVOv
http://aijaa.com/VPZCN8
http://aijaa.com/GfIJct
Harmi etten ottanut kuvia remontin jälkeen, mutta alusta on kunnossa, katto odottaa uuttaverhoilua, vanha katto oli imassut kunnolla kosteuttakin mikä näkyy kuvasta että on syönyt pehmustetta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Aijai, empä ole ennen tuota takakulman ruttua huomannut Mutta näyttää kyllä silti varsin hyvälle, ja tosi herkullinen väri pystäriin! Vähän ohi aiheesta, itsekin sain noppaan uuden taka-akselin ja huomenna pääsee kruisailemaan pitkästä aikaa.
Re: Saab 900 vm-87 projekti
kärkkäinen kirjoitti:Aijai, empä ole ennen tuota takakulman ruttua huomannut Mutta näyttää kyllä silti varsin hyvälle, ja tosi herkullinen väri pystäriin! Vähän ohi aiheesta, itsekin sain noppaan uuden taka-akselin ja huomenna pääsee kruisailemaan pitkästä aikaa.
No tuon rutun voisi vielä oikoa, ja kyllä kuule on piristänyt itseänikin miten vähällä loppujen lopuks oon päässyt tähän mennessä. Hienoa! mulla sattuis olemaa ylimäräisenä takaritilä jos vain kiinnostaa? Kohtuu hintaan lähtisi, kiinnikkeet ehjät ja kuvia voin laittaa.
Re: Saab 900 vm-87 projekti
Mätähommia löytyy näköjään aika paljon Varmaan kaikki takakoteloiden nurkat sekä iskareiden yläpäät. Näytti myös että tuon sisällä olevan takanurkan kaari on mätinyt. Miten toinen puoli, entä kaarien listojen alta? Tarkasta myös tuo etujousien "torni", sieltä mistä kolme peltiä kohtaa.
Vai siis onko noi reiät korjattu jo? Jos ei niin aika höveli inssi jos noilla päästää läpi
Vai siis onko noi reiät korjattu jo? Jos ei niin aika höveli inssi jos noilla päästää läpi
Re: Saab 900 vm-87 projekti
f-19 kirjoitti:Mätähommia löytyy näköjään aika paljon Varmaan kaikki takakoteloiden nurkat sekä iskareiden yläpäät. Näytti myös että tuon sisällä olevan takanurkan kaari on mätinyt. Miten toinen puoli, entä kaarien listojen alta? Tarkasta myös tuo etujousien "torni", sieltä mistä kolme peltiä kohtaa.
Joo siis mätähommat on jo kunnossa, tuossa ne kauan lupaamani kuvat ruoste kohdista.. Harmi etten älynyt (kännykkä latauksessa ) ottaa remontin jälkeen kuvia, mutta alusta ja kaaret on paikattu, jäljellä tuo akun pohja.