ulina

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

ulina

Viesti Kirjoittaja Archie »

Mikä ääni on, kun auton käynnistämisen jälkeen esim. ikkunoita rapattaessa, yhtäkkiä niinkuin joku puhallin tms. moottori sammuisi.
Tätä ääntä ei siis huomaa ennenkuin juuri sen sammuessa. Voisiko olla kytkimestä......
( ymmärsiköhän tätä kukaan muu saabisti )
( tai siis kukaan muu kuin saabisti :oops: )
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Kyllähän se voisi olla esim. se kytkimen painelaakeri. Otappas joku kaveriksi ja käske painella kytkintä ja itse menet kuuntelemaan. Näin ainakin selviää onko painelaakerista tuo ääni peräisin.
Itse vaihdoin tässä pari viikkoa sitte painelaakerin ja samalla uudet tiivisteet niin työ- kuin pääsylinteriinkin ja nesteet tietty. Alkoi kytkin pelaamaan mukavasti, mutta pitäisi vielä vaivautua ilmaamaan kunnolla...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
PerttiPauli
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 22:50

Viesti Kirjoittaja PerttiPauli »

Toinen vaihtoehto voisi olla päästöjen minimointi. Saabissasi on todennäköisesti pumppu/pumppu, joka pumppaa pakosarjaan ilmaa kylmäkäynnistyksen jälkeen (noin 5-30 sekuntia?) epätäydellisesti palaneen polttoaineen polttamiseksi. Pumppu löytyy ilmansuodattimen vierestä, sen etupuolelta (2.3 -95 CD) . Pakosarjassa on metallinen putkihäkkyrä, josta lähtee letku venttiilille ja siitä edelleen pumpulle. Pumpun äänen kuulee kylmäkäynnistyksen jälkeen sisälle, ulkoa sitä on vaikea kuulla, varsinkin jos konepelti on ylhäällä.
Omastani hajosi venttiilin letkuliitos ja pakokaasut pääsivät vuotamaan letkun kautta pörinän kera pihalle. Samalla löytyi pumppukin helposti ääntä seuraten, pitää todella ikävää ääntä toimiessaan jos ei ole kiinni letkussa.
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

taitaa ooppeleiss olla tosiaan sama pumppu,, hirveetä mekkalaa pitää,,,
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Sopevan kokonen avatar :lol:
Aki Peltola #1132
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

juu meni hiukka vituiks...... nyt se on onnex poistettu mites teillä päin pukkaako rojekteja???
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

[quote="PerttiPauli"] Pakosarjassa on metallinen putkihäkkyrä, josta lähtee letku venttiilille ja siitä edelleen pumpulle. Pumpun äänen kuulee kylmäkäynnistyksen jälkeen sisälle, ulkoa sitä on vaikea kuulla, varsinkin jos konepelti on ylhäällä.

Taidat olla oikeassa, PP. Olenkin ihmetellyt sitä putkihäkkyrää, eikä kukaan ole tiennyt siitä mitään...kiitos
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Vastaa Viestiin