Kulutus kasvaa keskimäärin noin 25%-30%, poikkeuksia tosin on, johtuuko sitten autojen vioista vai mistä, mene ja tiedä. Mutta yleisellä tasolla tuota luokkaa.
Eli tässä tapauksessa sinun autosi kuluttaisi E85:llä noin 10-10,4L/100km, jolloin hinnaksi muodostuu ST1:n hinnoilla (1.069€/L) 10,69-11,12€/100km. Tässä varmaan se tärkein perustelu miksi foorumilla pyörivät aktiiviset harrastajat haluaa ajella E85:lla.
Toki on sitten muita ei niin tärkeitä asioita, kuten oktaaniluku, nakutus taipumukset, sytytysennakot, pakolämmöt, polttoaineen kotimaisuus, ajamisen vihreys, tässä mitä äkkiä tuli mieleen, saa jatkaa listaa
Sitten on tietenkin nuo sinun mainitsemat huonot puolet. Bensapumput kestää mitä kestää ja suodattimet pitää kuitenkin aika ajoin vaihtaa, joten miksei samalla kun siirtyy E85:een. Käynnistysongelmia ei ainakaan minulla ole esiintynyt. Öljypohjan kurkkasin itse, noin 1h homma. Softan vaihdoin itse, toki pitää jotain laskea laitteille mutta ne oli hommattuna jo bensa aikoina. Suuttimet olen kerran putsannut ja se tosiaan tuntui vähän turhauttavalta, mutta tiedänpä kaataa joskus pullollisen putsausainetta tankilliseen tai ajaa bensalla välillä.
Eli kuten sanoit, jokainen saa tehdä omalle autolleen mitä haluaa ja asioiden järkevyydessä on aina niin monta puolta kun on miettijöitä. Itselleni perustelin tuon E85:n paremmin virityskäyttöön sopivana polttoaineena, sekä kotimaisuudella ja ainakin näennäesellä vihreydellä