Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Ja nopein avulias laittoikin viestiä Hyvä!
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Sen verran että oma ei menny läpi pakokaasutestistä, liikaa häkää kun katti pois... ja broidilla katin kanssa ihan siinä rajan alla.
9-3.1972
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Mikä katti broidillas oli?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Uuden (siis minulle uuden ) Saabin omistajana tämä Biopower / E85-softan päivittäminen kiinnostaa kovastikin. Oman "tulppaanipuimurin" konvertoin jo etanolilla kulkevaksi Flexitunen sarjalla, mutta odottaa vielä.
Missäs Kuopiossa tai lähialueilla voisi ko. softan saada asennettua? Kohteena olisi vuosimallin 2001 9-5 Aero, automaatti.
Missäs Kuopiossa tai lähialueilla voisi ko. softan saada asennettua? Kohteena olisi vuosimallin 2001 9-5 Aero, automaatti.
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Nyt magnaflow 3" katilla päästöt:
co: 0 saa olla 0,2
co2: 13,9
hc 24 saa olla 100
o2: 0,6
co: 0 saa olla 0,2
co2: 13,9
hc 24 saa olla 100
o2: 0,6
9-3.1972
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Kurttuisella mikälie 3" urheilukissalla tuli seuraavat arvot T5 kolkista 875cc dekoilla
tyhjäkäynnillä
CO: 0,1
HC: 31
O2: 2,4
CO2 12,5
2000rpm
CO: 0,2
HC: 23
O2: 0,7
CO2: 14,0
tyhjäkäynnillä
CO: 0,1
HC: 31
O2: 2,4
CO2 12,5
2000rpm
CO: 0,2
HC: 23
O2: 0,7
CO2: 14,0
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Muistaakseni a-alt-avgassin 200cel rosterikatti siinä kolkissa jos on vielä sama kuin minkä asensin aikoinaan. Taisi olla aika takana eli bensalla ainakin sai lämmittää jonkin verran että meni läpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Kyllä se katsuri tuota jonkun aikaa lämmitteli nytkin
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Itellä on JT:n 3" rööri 630cc dekoilla T5-koneisessa satkussa ja tyhjäkäynnillä meni HC aika nopeasti yli rajojen kun alko katti jäähtyyn yli 2000rmp-päästöarvojen jälkeen. Kuitenkin oli BCPR7ES-11 tulpat (normisti BCR8ES), Masinolia puol litraa 1/4-tankillisessa ja uusi lambda..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Kuten jo tuolla toisessa ketjussa todettiinkin, masinolin apu on vähintäänkin merkityksetön koska nykybensiini sisältää 5-10% etanolia, jotan masinolikin hyvin pitkälti on.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Terveeksi Saabistit
Tässä vähän mielessä vm 2006 9-3 2.8T Aero päivittäminen viinajuopoksi.
Foorumia on tullut ahkerasti selailtua, mutta ihan varmuutta en ole tähän saanut. Olenko ymmärtänyt oikein, että tuon ikäisellä ja mallisella Aerolla se olisi tarkoittaisi seuraavien päivitystä: Softa, ECU, Tulpat?
Tehoa ei kaipailla tässä vaiheessa lisää, joten muuta rautamuutoksia ei tarvisi tehdä?
Olenko pahastikin väärässä? Viisaammat auttakaa miestä mäessä ja Pirkanmaalla luotettavia tekijöitä voi osoittaa
Tässä vähän mielessä vm 2006 9-3 2.8T Aero päivittäminen viinajuopoksi.
Foorumia on tullut ahkerasti selailtua, mutta ihan varmuutta en ole tähän saanut. Olenko ymmärtänyt oikein, että tuon ikäisellä ja mallisella Aerolla se olisi tarkoittaisi seuraavien päivitystä: Softa, ECU, Tulpat?
Tehoa ei kaipailla tässä vaiheessa lisää, joten muuta rautamuutoksia ei tarvisi tehdä?
Olenko pahastikin väärässä? Viisaammat auttakaa miestä mäessä ja Pirkanmaalla luotettavia tekijöitä voi osoittaa
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Eipä taida 2.8T koneesta löytyä Trionicia, joten päivitys ei onnistu.Boxeri kirjoitti: Tässä vähän mielessä vm 2006 9-3 2.8T Aero päivittäminen viinajuopoksi.
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Joo, näin sain jo kuulla. No onneksi auto vielä hankinnan asteella ja tuli asia selvitettyä. Katse siis kohti "perus aeroja" kun haluaa polttoainevalikoimaa laajentaapka kirjoitti:Eipä taida 2.8T koneesta löytyä Trionicia, joten päivitys ei onnistu.Boxeri kirjoitti: Tässä vähän mielessä vm 2006 9-3 2.8T Aero päivittäminen viinajuopoksi.
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Hei, tuli lueskeltua tämä ja muutama muukin Biopower-ketju mutta avoimia kysymyksiä ja varmistuksia jäi vielä.
Eli mietteissä olisi muuttaa emännän 2007 9-5:nen (2.3T, automaatti) viinalaitteeksi. Hommahan itsessään on suht simppeli, softa sisään, tulpat vaihtoon ja tyytyväistä ajoa ymmärtääkseni.
Kysymyksiä mitä tuli mieleen:
-Kuka tekisi näillä seuduilla tuon ohjelmoinnin? (Sijainti on noin 70km Tampereesta ja 60km Porista)
-Tarvitseeko tämä viiru myös tuon imusihdin/öljypohjan puhdistuksen? Ja onko prosessina samanlainen kuin vanhemmassa korimallissa?
-Tarvitseeko tulevaisuudessa käyttää joitain erikoisöljyjä vai kelpaako samat mitä ennenkin? (Öljyt on vaihdettu 10tkm välein jo nyt)
-Laillisuus? Tarvitaanko muutoskatsastusta? Periaattessa ei, mutta voiko esim. katsastuksessa huomatessaan etanolin käytön TraFi läväyttää jotain hienoja 9000€ maksuja?
-Entä säilyykö esim. kolaritilanteessa kaikki ennallaan, vai voiko vakuutusyhtiö vedota etanolin käyttöön ja todeta ettei korvaa mitään koska auto ei ole vakio?
Terveisin
Hämmentynyt
Eli mietteissä olisi muuttaa emännän 2007 9-5:nen (2.3T, automaatti) viinalaitteeksi. Hommahan itsessään on suht simppeli, softa sisään, tulpat vaihtoon ja tyytyväistä ajoa ymmärtääkseni.
Kysymyksiä mitä tuli mieleen:
-Kuka tekisi näillä seuduilla tuon ohjelmoinnin? (Sijainti on noin 70km Tampereesta ja 60km Porista)
-Tarvitseeko tämä viiru myös tuon imusihdin/öljypohjan puhdistuksen? Ja onko prosessina samanlainen kuin vanhemmassa korimallissa?
-Tarvitseeko tulevaisuudessa käyttää joitain erikoisöljyjä vai kelpaako samat mitä ennenkin? (Öljyt on vaihdettu 10tkm välein jo nyt)
-Laillisuus? Tarvitaanko muutoskatsastusta? Periaattessa ei, mutta voiko esim. katsastuksessa huomatessaan etanolin käytön TraFi läväyttää jotain hienoja 9000€ maksuja?
-Entä säilyykö esim. kolaritilanteessa kaikki ennallaan, vai voiko vakuutusyhtiö vedota etanolin käyttöön ja todeta ettei korvaa mitään koska auto ei ole vakio?
Terveisin
Hämmentynyt