Varaosa-farkusta kayttis?
Varaosa-farkusta kayttis?
Moi, anteeksi jo etukateen kaikki nama kysymykset. Yritan lahinna kartoittaa olenko taysin irtaantunut elavasta elamasta kun allaoleva idea on alkanut kypsya paassa.
Tuli hankittua varaosa-autoksi nykyiselle Aerolle saman vuosimallin farkku. Ajatuksena oli kunnostaa sen 2-litrainen kone ja vaihtaa se savuttavan 2.3T:n tilalle ykkosautoon ja siirtaa siihen Mitsu ja ehka myos kansi (Irlannin verotus sorsii yli 1999-kuutioisia) ja kutitella pikkulohkosta joku lahemmas 250 heppaa.
Muuten hyva idea, mutta kombia katsellessa on alkanut itaa ajatus ottaakin se ajoon ja vaihtaa mahdollisimman paljon varusteita Aerosta siihen. Se farkku on siis vm. 2000 matalapaine 2.0 SE ja Aero on myos samaa vuosimallia. Etutolpat, vakaaja, jarrut on varmaan helppo vaihtaa mutta miten takajousitus? Kayvatko sedanin sport-iskarit farkkuun pelkat wagonin sport-jouset hankkien (ne ainakin nayttavat olevan aina eri varaosanumerolla mutta iskareita nayttaa olevan tarjolla yhteisilla numeroilla).
Sitten sisustus. Nahkat pitaisi saada. Farkku on saanut vetta paalleen ja lattiamatto pitaa myos vaihtaa. Kayko matkustamon matto paittain sedanista? Etupenkit ovat varmaan samat mutta takapenkin selkanoja ainakin on erilainen. Kayvatkohan takapenkinistuinosat ristiin milta ainakin nayttaisi?
Myy Aero, sanotte kuitenkin, muttei kannata myyda kun siita saisi nykykunnossa ehka vajaan tonnin. Farkku puolestaan maksoi vesivahinkoisena 250 euroa. Jos osien yhteensopivuusongelma lahentelee nollaa kannattaa varmaan valita se alkuperainen vaihtoehto, eli 2-litrainen sedaniin, mutta miten on?
Jottei menisi liian helpoksi, twice on saanut vetta niskaan ja se pitaa vaihtaa myos paittain. Jos menisi vaikeimman kautta aidan yli, mita osia sedanista pitaisi siirtaa twicen mukana etta auto kaynnistyisi? Ecu, radio? ECUssa on jo BDM-liitanta joten kaksilitraisen binin siirto onnistuu kylla Aeron boxiin. TCS kannattaa varmaan myos siirtaa.
PS. Ajattelin aloittaa farkun sisustuksen purkamisen viikonloppuna ja sitten naen loytyyko maton alta jotain kivoja lisayllatyksia mitka lopullisesti romuttavat kytevat haaveet.
Tuli hankittua varaosa-autoksi nykyiselle Aerolle saman vuosimallin farkku. Ajatuksena oli kunnostaa sen 2-litrainen kone ja vaihtaa se savuttavan 2.3T:n tilalle ykkosautoon ja siirtaa siihen Mitsu ja ehka myos kansi (Irlannin verotus sorsii yli 1999-kuutioisia) ja kutitella pikkulohkosta joku lahemmas 250 heppaa.
Muuten hyva idea, mutta kombia katsellessa on alkanut itaa ajatus ottaakin se ajoon ja vaihtaa mahdollisimman paljon varusteita Aerosta siihen. Se farkku on siis vm. 2000 matalapaine 2.0 SE ja Aero on myos samaa vuosimallia. Etutolpat, vakaaja, jarrut on varmaan helppo vaihtaa mutta miten takajousitus? Kayvatko sedanin sport-iskarit farkkuun pelkat wagonin sport-jouset hankkien (ne ainakin nayttavat olevan aina eri varaosanumerolla mutta iskareita nayttaa olevan tarjolla yhteisilla numeroilla).
Sitten sisustus. Nahkat pitaisi saada. Farkku on saanut vetta paalleen ja lattiamatto pitaa myos vaihtaa. Kayko matkustamon matto paittain sedanista? Etupenkit ovat varmaan samat mutta takapenkin selkanoja ainakin on erilainen. Kayvatkohan takapenkinistuinosat ristiin milta ainakin nayttaisi?
Myy Aero, sanotte kuitenkin, muttei kannata myyda kun siita saisi nykykunnossa ehka vajaan tonnin. Farkku puolestaan maksoi vesivahinkoisena 250 euroa. Jos osien yhteensopivuusongelma lahentelee nollaa kannattaa varmaan valita se alkuperainen vaihtoehto, eli 2-litrainen sedaniin, mutta miten on?
Jottei menisi liian helpoksi, twice on saanut vetta niskaan ja se pitaa vaihtaa myos paittain. Jos menisi vaikeimman kautta aidan yli, mita osia sedanista pitaisi siirtaa twicen mukana etta auto kaynnistyisi? Ecu, radio? ECUssa on jo BDM-liitanta joten kaksilitraisen binin siirto onnistuu kylla Aeron boxiin. TCS kannattaa varmaan myos siirtaa.
PS. Ajattelin aloittaa farkun sisustuksen purkamisen viikonloppuna ja sitten naen loytyyko maton alta jotain kivoja lisayllatyksia mitka lopullisesti romuttavat kytevat haaveet.
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
Re: Varaosa-farkusta kayttis?
Jos laitat ton 2-litran koneen Aeroon niin ota Aerosta kampiakseli ja kiertokanget siihen.
#3272
Re: Varaosa-farkusta kayttis?
Se on kanssa käynyt mielessä, eli sala-2.3:n kasaaminen.
Farkkuun tuli eilen uusi vika: Siirsin sitä startilla pihamaalle kun turvavyön kiristimet päättivät sitten laueta. Onko turvalaitteille oma boksinsa vai käskyttääkö twice niitäkin?
Alkaa toisiaan näyttää entistä todennäköisemmältä että farkkuajatukset saa haudata...
Farkkuun tuli eilen uusi vika: Siirsin sitä startilla pihamaalle kun turvavyön kiristimet päättivät sitten laueta. Onko turvalaitteille oma boksinsa vai käskyttääkö twice niitäkin?
Alkaa toisiaan näyttää entistä todennäköisemmältä että farkkuajatukset saa haudata...
Viimeksi muokannut samih, To Joulu 13, 2012 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
Re: Varaosa-farkusta kayttis?
Kyllä minä pitäisin aidosta Aerosta kiinni, varsinkin jos siinä ei muuta vikaa ole kuin tuo motti.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Varaosa-farkusta kayttis?
Ihan vaan mielenkiinnosta - Irlannin verotuksesta kysymys - eli mitä se ero rahallisesti on kaks litrasen ja 2.3 välillä?


Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Varaosa-farkusta kayttis?
Hintaeroa on €284 vuodessa.
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
Re: Varaosa-farkusta kayttis?
Ohhoh... melkoisesti 

BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Varaosa-farkusta kayttis?
Sain purettua sisustuksen pois iltapäivällä. Matoista tuli useampi litra vettä ja ne lensivät suoraan jäteastiaan. Leikkasin etuturvavyöt poikki saadakseni istuimet irti.
Twicen liitin näytti surulliselta mutta lattialla näytti muuten siistiltä. Bägien ohjausyksikkö löytyi keskikonsolin alaosasta, sekin varmaan menee vaihtoon. Kaukojen vastaanotin löytyi samasta osoitteesta. Niin ja joku törmäysanturi oli oikeanpuoleisen istuimen alla. Hyvänä yksityiskohtana kävi ilmi että sisäkaapeloinnin pystyy tarvittaessa vaihtamaan a-pilareiden alaosan liittimiltä lähtien.
Koska kori näyttää erittäin siistiltä ja kaikki sedanin osat näyttävät käyvän tähän farkkuun, projekti lähtee käyntiin heti ensivuoden alussa. Aloitan tutkimalla moottorin kunnon ja sitten kun tekniikka on valmis siirrän koko sedanin sähköt ja sisustuksen tähän koriin.
Twicen liitin näytti surulliselta mutta lattialla näytti muuten siistiltä. Bägien ohjausyksikkö löytyi keskikonsolin alaosasta, sekin varmaan menee vaihtoon. Kaukojen vastaanotin löytyi samasta osoitteesta. Niin ja joku törmäysanturi oli oikeanpuoleisen istuimen alla. Hyvänä yksityiskohtana kävi ilmi että sisäkaapeloinnin pystyy tarvittaessa vaihtamaan a-pilareiden alaosan liittimiltä lähtien.
Koska kori näyttää erittäin siistiltä ja kaikki sedanin osat näyttävät käyvän tähän farkkuun, projekti lähtee käyntiin heti ensivuoden alussa. Aloitan tutkimalla moottorin kunnon ja sitten kun tekniikka on valmis siirrän koko sedanin sähköt ja sisustuksen tähän koriin.
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14