Navin / Radion sopivuus?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Navin / Radion sopivuus?
Sopiiko 2006 femman Navi/Radio 2001 femmaan?
Nyt olisi tarjolla edullisesti tuollainen muta ei viitsi ostaa jos ei sovi ollenkaan...
Mulla on nyt AS1 tossa 2001:sessä....
Nyt olisi tarjolla edullisesti tuollainen muta ei viitsi ostaa jos ei sovi ollenkaan...
Mulla on nyt AS1 tossa 2001:sessä....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Navin / Radion sopivuus?
Mittaritaulun kolo, liittimet, johdot, kiinnitys eri joten aika työläs tulee olemaan saada toimimaan & sopimaan täydellisesti.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Navin / Radion sopivuus?
Niin vähä pelkäsinkin. Olis ollu tarjolla hintaan 500 kr ruotsissa...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Navin / Radion sopivuus?
Ja koska pohjilla on AS 1, niin vaatii vielä vahvistimen johdotuksineen. Tietty vielä myös GPS - antennin ja lisää kaiuttimia, jos kaiken hyödyn meinaa navisoittimesta saada käyttööneklunto1 kirjoitti:Mittaritaulun kolo, liittimet, johdot, kiinnitys eri joten aika työläs tulee olemaan saada toimimaan & sopimaan täydellisesti.
Edit: -06 navisoitin on teknisesti sama laite kuin -05 (Denso), eli soittimen naamataulua vaihtamalla tuon kaiketi saisi istumaan kojetauluun. Sitä en kyllä tiedä, että onko naamataulun vaihto mahdollista
-05 navi:
-06 navi:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Navin / Radion sopivuus?
Sopiiko tuo suoraan jos on soittimena Kenwoodin navi ja AS2/3?
Saab 900S Combicoupe
Re: Navin / Radion sopivuus?
Itsellä on allekirjoituksen -07, jossa on Premium 150. Itsellä voisi myös kiinnostaa tuommoinen, jos noita alkaa noinkin halvalla saamaan. Tarjoaako se navigaattorin lisäksi mitään muuta extraa ja ilmeisesti tarvisi sen navigaattoriantennin joka tapauksessa asentaa myös? Saako tuohon enää karttapäivityksiä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Navin / Radion sopivuus?
Saa karttapäivityksiä.
Antenni kannattaa laittaa, se itse asiassa toimii hyvin eli ei kadota signaalia juuri koskaan verrattuna normi irralliseen naviin. Toimi jopa tunneleissa esim. Tukholman niissä pitkissä yms.
Itselläni oli tuo navi autossa valmiina, ainoa häiritsevä ominaisuus oli se ettei saanut sid infoa toimiin, en tiedä saako jo? Niin ja aina piti pysähtyä jos osoitetta syötti, eihän kukaan tietysti vauhdissa muutenkaan sitä näpelöi...
Navin toiminnassa ainoastaan oli häiritsevää, etten ainakaan keksinyt miten voisit laittaa hakuun esim. vain kaupungin nimen, aina piti syöttää myös tien nimi. Eli keksiä sitten jokutie, mikä olisi vaikka sielläpäin.. Hyviä katuja joita löytyy miltei joka pitäjästä on Kirkkokatu, koulutie jne. mutta ei aina osunut sitten sinne minne piti.
Uusissa päivityslevyissä saattaa tulla myös navin softan päivityskin, joka luultavasti parantaa navin toimintaa. Pitäisi päivittää automaattisesti kun levyn syöttää, mutta itsellä ei kyllä päivitys lähtenyt millään, levy oli 2011-2012 mallia.
Antenni kannattaa laittaa, se itse asiassa toimii hyvin eli ei kadota signaalia juuri koskaan verrattuna normi irralliseen naviin. Toimi jopa tunneleissa esim. Tukholman niissä pitkissä yms.
Itselläni oli tuo navi autossa valmiina, ainoa häiritsevä ominaisuus oli se ettei saanut sid infoa toimiin, en tiedä saako jo? Niin ja aina piti pysähtyä jos osoitetta syötti, eihän kukaan tietysti vauhdissa muutenkaan sitä näpelöi...
Navin toiminnassa ainoastaan oli häiritsevää, etten ainakaan keksinyt miten voisit laittaa hakuun esim. vain kaupungin nimen, aina piti syöttää myös tien nimi. Eli keksiä sitten jokutie, mikä olisi vaikka sielläpäin.. Hyviä katuja joita löytyy miltei joka pitäjästä on Kirkkokatu, koulutie jne. mutta ei aina osunut sitten sinne minne piti.
Uusissa päivityslevyissä saattaa tulla myös navin softan päivityskin, joka luultavasti parantaa navin toimintaa. Pitäisi päivittää automaattisesti kun levyn syöttää, mutta itsellä ei kyllä päivitys lähtenyt millään, levy oli 2011-2012 mallia.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Navin / Radion sopivuus?
Onko kaupungin ja osoitteiden nimien syöttö kuitenkin ennakoivaa eli softa ehdottaa, kun nimeä alkaa näpyttää? Saako siihen jotenkin helposti ladattua POI -tietoja kuten mielenkiintoiset linnunpöntöt?NoNI kirjoitti:Navin toiminnassa ainoastaan oli häiritsevää, etten ainakaan keksinyt miten voisit laittaa hakuun esim. vain kaupungin nimen, aina piti syöttää myös tien nimi. Eli keksiä sitten jokutie, mikä olisi vaikka sielläpäin.. Hyviä katuja joita löytyy miltei joka pitäjästä on Kirkkokatu, koulutie jne. mutta ei aina osunut sitten sinne minne piti.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Navin / Radion sopivuus?
Jos vertaat irralliseen navigaattoriin (eli sellaiseen kädessäpidettävään/tuulilasiin lätkäistävään), niin kuuluvuuden ero tulee todennäköisesti auton antureilta. Eiköhän se kojetauluunkin upotettu OEM-navi hukkaa tunnelissa satelliitit, mutta koska se voi saada väylää pitkin autolta tiedon nopeudesta, ratin asennosta yms pystyy se seuraamaan karttaa hyvinkin pitkälle satelliittien kadottua, koska tietää miten auto liikkuu. Tekniikka on kaunista, kun laitteet pelaavat nätisti yhteen .NoNI kirjoitti:Antenni kannattaa laittaa, se itse asiassa toimii hyvin eli ei kadota signaalia juuri koskaan verrattuna normi irralliseen naviin. Toimi jopa tunneleissa esim. Tukholman niissä pitkissä yms.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Navin / Radion sopivuus?
Tarkoitat varmaan stokiksessa sijaitsevia Årstan tunneleita, jos niin näissä on antennit radiolle ja naveille.NoNi kirjoitti:Antenni kannattaa laittaa, se itse asiassa toimii hyvin eli ei kadota signaalia juuri koskaan verrattuna normi irralliseen naviin. Toimi jopa tunneleissa esim. Tukholman niissä pitkissä yms.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Navin / Radion sopivuus?
Moi, sopiiko 06-> navin paikalle se tavallinen soitin? Haussa on uusi auto ja tuo AUXin puute kyllä tuntuu aika isolta miinukselta. Järjestäin noissa Aeroissa vaikuttaa navi olevan vakiona ja tekisi mieli tietää onnistuuko vaihto?
9-5 Aero '06
Re: Navin / Radion sopivuus?
Pientä eroa kytkennöissä, mutta voihan niihin löytyä toimivat adapterit.
Kannattaa kuitenkin valita mieluisin yksilö, ja vaihtaa siihen moderni soitin. Ei näissä femmojen soittopeleissä paljon kehumisen aihetta ole
Navi-Denson liittimet:
06 => konsernimankan liittimet (karvalakkimalli kuvassa?):
Kannattaa kuitenkin valita mieluisin yksilö, ja vaihtaa siihen moderni soitin. Ei näissä femmojen soittopeleissä paljon kehumisen aihetta ole
Navi-Denson liittimet:
06 => konsernimankan liittimet (karvalakkimalli kuvassa?):
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Navin / Radion sopivuus?
Mistäs sitä karttapäivitystä kannattaa kysellä.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Navin / Radion sopivuus?
Termos kirjoitti:Pientä eroa kytkennöissä, mutta voihan niihin löytyä toimivat adapterit.
Kannattaa kuitenkin valita mieluisin yksilö, ja vaihtaa siihen moderni soitin. Ei näissä femmojen soittopeleissä paljon kehumisen aihetta ole
Kiitos tiedoista! Haluaisin pitää auton kuitenkin aivan originaalina niin pitänee odottaa sitten sitä aivan täydellistä vain kärsivällisesti tai sitten sopeutua siihen vakionaviin.
9-5 Aero '06
Re: Navin / Radion sopivuus?
Kyllä sillä navisoittimellakin saa asiallisen äänentoiston, linjatulo vaan vaatii hiukan vaivannäköä. Paras ratkaisu siihen taitaa olla Bluesaab:
http://bluesaab.blogspot.fi/
Kirjoittelin tuosta kamppeesta aiemmin:
http://foorumi.saabclub.fi//viewtopic.p ... 8#p1151888
Itse olen väkerrellyt Aeron navisoittimen kaveriksi Hertz HDP5 5-kanavaisen kilowattiluokan digipäätteen, joka ohjaa 3-kanavaiseksi sillattuna takakontin 17 litraiseen koteloon asennettua Pioneerin littusubbaria ja etuovien Rainbow Germanium GL-W6 - midbassoja. Hertzillä onnistuu subin alipäästö ja midien kaistanpäästö, tuota ominaisuutta ei kaikissa vahvistimissa ole.
Aeron alkuperäinen vahvistin soittelee kojelaudan kulmiin puukotettua 4" Focal K2POWER 100KRS 2-tie erillissarjaa, toimii ihan OK.
Edit: Ainoat autoon tehdyt rakenteelliset muutokset on kojelaudan kaiutinpaikkojen avarrukset ja tulipellin kumitulpan puhkominen 35 neliömillin virtakaapelille.
Ainoatakaan reikää en pelteihin porannut, subbarilootallekin löytyi kiinnityskeino alumiinilatan avulla
http://bluesaab.blogspot.fi/
Kirjoittelin tuosta kamppeesta aiemmin:
http://foorumi.saabclub.fi//viewtopic.p ... 8#p1151888
Itse olen väkerrellyt Aeron navisoittimen kaveriksi Hertz HDP5 5-kanavaisen kilowattiluokan digipäätteen, joka ohjaa 3-kanavaiseksi sillattuna takakontin 17 litraiseen koteloon asennettua Pioneerin littusubbaria ja etuovien Rainbow Germanium GL-W6 - midbassoja. Hertzillä onnistuu subin alipäästö ja midien kaistanpäästö, tuota ominaisuutta ei kaikissa vahvistimissa ole.
Aeron alkuperäinen vahvistin soittelee kojelaudan kulmiin puukotettua 4" Focal K2POWER 100KRS 2-tie erillissarjaa, toimii ihan OK.
Edit: Ainoat autoon tehdyt rakenteelliset muutokset on kojelaudan kaiutinpaikkojen avarrukset ja tulipellin kumitulpan puhkominen 35 neliömillin virtakaapelille.
Ainoatakaan reikää en pelteihin porannut, subbarilootallekin löytyi kiinnityskeino alumiinilatan avulla
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen