Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Uusi Saabin logotype pitäis olla valmis noin kuukauden päästä.
Nevs on palkannut jo yli 80 henkilöä ja etsivät lisää johtoportaan väkeä, esim. yrityksen johtajaa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1865791- ... an-pa-gang
Nevs on palkannut jo yli 80 henkilöä ja etsivät lisää johtoportaan väkeä, esim. yrityksen johtajaa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1865791- ... an-pa-gang
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
Oliko niin, että NG93 oli ainoa tekniikka mikä siirtyi NEVSille? Avossa riittäisi monelle pienempi range, eli sillä tavalla otollisempi sähkölle. Puhtaiden sähköautojen hinta vaan on isohko ongelma vaikka akussa säästetäänkin. Onko valotettu jo mikä on uusien omistajien käytössä oleva "mullistava" akkuteknologia?
Re: Saabin tulevaisuus II
En ole myynyt yhtään autoa Kiinassa. Mutta en ole myöskään kuullut yhdestäkään länsimaisesta merkkituotteesta, jota olisi valmistaja alkanut myydä Kiinassa eri tuotemerkillä tehdäkseen tuotteestaan kiinalaisemman. Autoa tai muutakaan.f1dtmgp2 kirjoitti:
Monta vuotta olet tehnyt moottoriajoneuvo kauppaa Kiinassa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Onko mitään uutta tehtaan suunnalta, ovatkohan suunnitelmat bensa tai diesel moottoreista edistynyt?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus II
Vahvasti puhtaaseen mutu fiilikseen nojaten väittäisin, että ei ehkä kannata pidätellä hengitystään noita uusia bensa/diesel saabeja odotellessa... Aika pitkälti varmaan uutisankkaa koko polttomoottoriuutisointi, eli joku spekuloinut jossain haastattelussa teoriassakin olematonta mahdollisuutta ja se on sitten paisuteltu "uutiseksi". Mutta kuten sanottu, tämä vain oma fiilikseni kys. asiaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei välttämättä ole mutu kaukana. Tähän mennessä uutiset on olleet, että NEVS on lähtenyt selvittämään mahdollisuuksia saada alihankkijat mukaan, jotta polttomoottorikäyttöisten Saabien tuotantoa voitaisiin aloittaa. Saab-lasit päässä tämä on luettu, että keväällä voi ostaa itselleen dieselfarkun.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Jälleen kerran ei liity tulevaisuuteen, mutta Saabiin kuitenkin.
http://www.bytbil.com/nyheter/fvemskyg
Finsk resume:
Konkurssipesän ("paalatujen") autojen huutokauppa päättyi, ja hyväksyttyjä tarjouksia tuli myös Suomesta (!) Huutelun kalleimmaksi autoksi päätyi 9-5 Combi, jota ei voi saada rekisteriin. Toiseksi kallein oli yksi myydyistä 9-3 Cabriolet independence editioneista. Yhteensä huutokaupalla konkurssipesä sai kokoon 15 miljoonaa kruunua, joka on laiha lohtu pesään jääneiden 13 miljardin kruunun velkojen rinnalla.
Sitten paljastuksia, kuka osti huutokaupasta Saabin Suomeen?
EDIT: samaa juttua täällä: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1878050- ... a-saabarna
Autoja meni kaupaksi vain 45 yhteensä 68 myytävästä. Loppujen uskotaan menevän nopeasti.
JA sitten siellä sanottiin siitä kaupan kalleimmasta 9-5 Combista: "Det var en av dem gick för mest pengar, 475 000 kronor. Jag tror att det var en finsk köpare, säger Dag Thyselius." Suomeksi: yhdestä niistä maksettiin eniten, 475t SEK. Taisi olla suomalainen ostaja" (!!)
Nyt niitä paljastuksia!
http://www.bytbil.com/nyheter/fvemskyg
Finsk resume:
Konkurssipesän ("paalatujen") autojen huutokauppa päättyi, ja hyväksyttyjä tarjouksia tuli myös Suomesta (!) Huutelun kalleimmaksi autoksi päätyi 9-5 Combi, jota ei voi saada rekisteriin. Toiseksi kallein oli yksi myydyistä 9-3 Cabriolet independence editioneista. Yhteensä huutokaupalla konkurssipesä sai kokoon 15 miljoonaa kruunua, joka on laiha lohtu pesään jääneiden 13 miljardin kruunun velkojen rinnalla.
Sitten paljastuksia, kuka osti huutokaupasta Saabin Suomeen?
EDIT: samaa juttua täällä: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1878050- ... a-saabarna
Autoja meni kaupaksi vain 45 yhteensä 68 myytävästä. Loppujen uskotaan menevän nopeasti.
JA sitten siellä sanottiin siitä kaupan kalleimmasta 9-5 Combista: "Det var en av dem gick för mest pengar, 475 000 kronor. Jag tror att det var en finsk köpare, säger Dag Thyselius." Suomeksi: yhdestä niistä maksettiin eniten, 475t SEK. Taisi olla suomalainen ostaja" (!!)
Nyt niitä paljastuksia!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Eiköhän sillä suomalaisella ostajalla viitata kapellimestari Oramoon, joka osti huutokaupasta independence caben-> http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 243971/304
Eski
Eski
Re: Saabin tulevaisuus II
Jep, ja sen kalleimman combin ostajasta kirjoitettiin jossain, että olisi ollut joko suomalainen tai suomalaistaustainen, eli hyvinkin mahdollisesti joku ruotsinsuomalainen.
Tästä huutokaupasta ja sen tuloksista näytti olevan aika monta eri postausta ympäri foorumia.
Tästä huutokaupasta ja sen tuloksista näytti olevan aika monta eri postausta ympäri foorumia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Palataas sähköautoihin. Tämän kirjoituksen alussa laskeskellaan suomalaisen sähkönkulutuksen muutoksia muutamalta viime vuodelta:
http://blog.evli.com/2012/12/18/energiaa-metsaa/
Lyhyesti:
Vuosina 2007-2011 suomalaisen teollisuuden (pääasiassa paperiteollisuuden) sähkönkulutus on laskenut 6 TWh. Samaan aikaan yksityinen sähkönkulutus on pysynyt lähes paikoillaan.
Vuonna 2008 liikenteen energiankulutus oli 50 TWh, josta yksityisautoilun osuus reilu puolet eli n. 25 TWh. Pelkästään teollisuuden sähkönkäytön laskulla vuosina 2007-2011 olisi voitu hoitaa 20 % yksityisliikenteen energiatarpeesta sähkönä, eli 20 % autokannasta voisi olla muuttunut sähköautoiksi ilman että sähkön kokonaiskulutus olisi kasvanut yhtään.
Osa teollisuuden kulutuksen laskusta on tullut tuotantomäärän laskusta, mutta merkittävin osa johtuu tehtaiden lopullisesta sulkemisesta.
Tällä kehityksellä sähkön tuotanto- ja verkon siirtokapasiteetti eivät siis tule ihan heti vastaan.
http://blog.evli.com/2012/12/18/energiaa-metsaa/
Lyhyesti:
Vuosina 2007-2011 suomalaisen teollisuuden (pääasiassa paperiteollisuuden) sähkönkulutus on laskenut 6 TWh. Samaan aikaan yksityinen sähkönkulutus on pysynyt lähes paikoillaan.
Vuonna 2008 liikenteen energiankulutus oli 50 TWh, josta yksityisautoilun osuus reilu puolet eli n. 25 TWh. Pelkästään teollisuuden sähkönkäytön laskulla vuosina 2007-2011 olisi voitu hoitaa 20 % yksityisliikenteen energiatarpeesta sähkönä, eli 20 % autokannasta voisi olla muuttunut sähköautoiksi ilman että sähkön kokonaiskulutus olisi kasvanut yhtään.
Osa teollisuuden kulutuksen laskusta on tullut tuotantomäärän laskusta, mutta merkittävin osa johtuu tehtaiden lopullisesta sulkemisesta.
Tällä kehityksellä sähkön tuotanto- ja verkon siirtokapasiteetti eivät siis tule ihan heti vastaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K