Eihän se mitään hajota, jos auto vain toimii kunnolla. Omasta hajosi katti sen takia, koska sytkän katketessa ja tapahtumaa ihmetellessä rullasin vaihde päällä ja yritin vielä saada autoa käynnistymää vauhdista. Lieskat katin ulkopuolella oli aika mahtavat ja tuli jo oleellisimmat tavarat siivottua autosta ojan penkalle siltä varalta että koko auto palaaLahti411 kirjoitti:Toivotaan, ettei nykyinen kasetti kärväytä mitään tässä välissä... Aion kyllä vaatia korvauksia, jos katalysaattori menee tämän johdosta.
Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
joo se eka oli pro parts swedenin kassu ja se ei kerenny kauaa vanheta, kun sammu ajosta. toinen tuli sitten takuuseen, mutta sillä ei ees lähteny käyntiin:D ei onneks tavinnu kumpaakaan maksaa..saabracing kirjoitti:kaverin autossa 2kpl tarvikekasetteja, kuukauden sisään molemmilla ei enää lähtenyt käyntiin, orkkiskassulla kuin palmun alta...
tarvikkeet ostettu ad- varaosamaailmasta.
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Eiköhän se jälleenmyyjälle tehty reklamaatio sinne valmistajalle tai valmistuttajalle lopulta mene. Ei jälleenmyyjä noita kuitenkaan omaan piikkiinsä laita.Voisiko joku sitten reklamoida tuota Poor Parts Swedeniä aidolla ruåtsinkielellä, jolla se on hallussa.
Kertoisi viestissä minkäläisia laatuongelmia kasetissa on. Tästä olisi hyötyä kaikille isteille.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Asia eteni sen verran, että Skruvat ottaa yhteyttä Pro Partsiin ja reklamoi huonolaatuisesta tuotteesta. Myös ottamani kuvat lähtevät sinne.
Katselin Pro Partsin sivuja ja siellä on sekä alkuperäislaatuisia että tarvikekasetteja. Ehkä skruvatin nykyvalikoimassa olevat on noita parempia, kun hintakin on noussut. Ilmeisesti nuo halvemmat kassut ovat olleet niin heikkolaatuisia, ettie niitä kannata ollenkaan myydä...
Katselin Pro Partsin sivuja ja siellä on sekä alkuperäislaatuisia että tarvikekasetteja. Ehkä skruvatin nykyvalikoimassa olevat on noita parempia, kun hintakin on noussut. Ilmeisesti nuo halvemmat kassut ovat olleet niin heikkolaatuisia, ettie niitä kannata ollenkaan myydä...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
ProParts tuntuu olevan takuuvarma huonon laadun merkki. No, viimeksi ostin apulaitehihnan, joka on GoodYearin valmistama, mutta senkin laatu on kai menty pilaamaan sillä, että pahviin oli liimattu tarra, jossa luki ProParts Sweden ja tuotekoodi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Yleisesti käsitetyn Kiinan ohella erityisesti Taiwan on molempia yhdistävä tekijä ja samoista sylttytehtaista tulevat, eivät toki väkisin työnnettynä vaan tilattuna. Tuotemerkkien ero on keinotekoinen ja tarkoitushakuinen, Scan-Techin maineen tarpeeksi kiirittyä ilmestyi Pro Parts Sweden markkinoille "laadukkaampana" tulokkaana, ja räikeimmillään Pro Parts Sweden- pusseista löytyy puslia joista on vingutettu Scan-Techin logot ja numerot pois. Surkean läpinäkyvänä yhdistävänä tekijänä molemmissa toki viittaukset skandinaaviseen laatuajatteluun... Erään täkäläisen konsernin tilaajalta "saunottuna"...jcarlson kirjoitti:Pro Parts Sweden vois olla paremminkin Poor Parts Sweden, sellaista kiinakuraa se pulju on markkinoille työntänyt. Ihan kuin Scantech aikoinaan.
Vaikka saabin varaosatilanne tuleekin heikkenemään heikkenemistään, niin parhaan teon itselleen ja muille harrastajille itse kukin tekee välttämällä kulloistenkin mahdollisuuksien mukaisesti näitä tuotemerkkejä. Vaikka kuvittelisi että on hyvä kun joku edes vaivautuu edesmenevään merkkiin tekemään varaosia, niin oikeasti asia on niin että vara- tai autonosia muistuttavilla esineillä kukaan ei tee yhtään mitään muuta kuin vahinkoa ja pahaa mieltä.
Tai, jos pakottavasta syystä päädytte ostamaan näitä brändejä joista aiheutuu pahimmillaan vahinkoa, niin reklamoikaa reklamoimistannekin. Aasialainen laatuajattelu on sitä että vahingoista opitaan ja vasta kun on vaadittu, muuten kaikki jatkuu ennallaan tai jopa löysemmällä työmoraalilla jos ja kun vain eteenpäin menee ja kelpaa.
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Tulipahan mieleen että eikös noiden kuminännien pidäkin olla irtoava/vaihdettavissa oleva osa? Ainakin jossakin huoltomanuskassa oli punasesta kasetista että nuo voi tarvittaessa vaihtaa. Vanhassa Audin COP-puolissa (2.2 Turbo AAN jne) noita kumeja saa uusia ja noita kumeja niihin saakin vissiin vaihdella aika usein..
Tosin saa kyllä olla melkosta "kumia" jos sulaa tuohon kynttilän päälle niin ettei ehjänä saa pois
Tosin saa kyllä olla melkosta "kumia" jos sulaa tuohon kynttilän päälle niin ettei ehjänä saa pois
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Kuminännit ehkä voikin vaihtaa, mutta tässä tapauksessa irti lähti myös se muovinen tumppi, jonka sisällä se kumi on. Kasetti on tehty niin, että muovitumppi on erilinnen osa, joka on sitten hitsattu kasetin runkomuoviin kiinni. Saumapinta on sen verran pieni, ettei se näytä kestävän normaalia käsittelyä.
Skruvatilta on muuten jo paketti tulossa ja sitä myöten uusi sytkäkasetti. Saa nähdä onko tämä sitä OG-laatua vai vielä tuollainen halpisversio. Jos sieltä tulee halpis, niin pitänee ostaa alkuperäislaatuinen ja jättää roju varoiksi.
Skruvatilta on muuten jo paketti tulossa ja sitä myöten uusi sytkäkasetti. Saa nähdä onko tämä sitä OG-laatua vai vielä tuollainen halpisversio. Jos sieltä tulee halpis, niin pitänee ostaa alkuperäislaatuinen ja jättää roju varoiksi.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Suostuvat antamaan rahatkin takaisin viallisesta osasta tarvittaessa, itse en uskaltanut enää uutta kasettia sieltä ottaa tilalle. Toivotaan että nykyään noiden laatu on edes hieman parempi. Onneksi asiakaspalvelu toimii aika asiallisesti.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Olipas jännät paikat, kun kasetti tilttasi tienpäällä... Ajelin Tallinnasta etelään päin kun auto ensin köhähti ja sitten rykäisi sen viimeisen kerran. Uusi kasetti ei ehtinyt tälle matkalle mukaan, mutta onneksi otin vanhan kasetin matkaan. Auto tosiaan tilttasi melkein kertalaakista ja matka olisi päättynyt Viron maalaistielle, ellei vanhaa kassua olisi ollut. Vanha orggiskasetti kesti hyvin loppumatkan, eikä edes väläytellyt vikavaloa, mistä syystä alunperinkin tuon kiinanrojun ostin. Rojukasetin tumpit revin pihdeillä irti -eli siitä ei ole enää edes hätävaraksi. Sähköpalollekin tuo haisi. En kyllä enää riskeeraa näin tärkeiden osien kyseessä ollessa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
http://www.tietotori.fi/Keskustelualuee ... /I001ABD54
Ei voi mitään, mutta tämä tuli taas mieleeni..
Ei voi mitään, mutta tämä tuli taas mieleeni..
SAAB
Suomessa sokeat tekevät harjoja, mutta Ruotsissa he vaikuttavat autoteollisuudessa suunnittelijoina. Saabistin erottaminen ihmisestä on helppoa pullottavan takataskun ansiosta. Normaali-ihmisellä ei ole sytystyskasettia joka paikassa mukana.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
jannevillepetteri
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
oli ihan hauskaa luettavaa! 
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Tuo on niin hauska juttu aina
Onneksi puolia ei vaihdeta minkään muun merkkisiin autoihin, eikä myöskään virranjakajia... Vain DI-kasetin olisi kestettävä ikuisesti.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
Menee jo ihan ot, mutta samalta tekijältä ja niin totta.
http://personal.inet.fi/koti/jarmo.sutinen/tyokalut.htm
http://personal.inet.fi/koti/jarmo.sutinen/tyokalut.htm
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Välttäkää halpis-sytytyskasetteja!
On tuo sytkäkassu siinä mielessä kurja, että se kun hajoaa, niin mitään yksittäistä osaa ei voi vaihtaa, eikä sitä kasettia ihan joka varaosaliikkeessä hyllyssä ole. Jos kasetti menee, niin yleensä matka päättyy siihen. Ei mulle vastaavaa ole ikinä aiheutunut yksinkertaisemmalla sytytysjärjestelmällä varustetuissa autossa. En minäkään oleta kasetin olevan ikuinen, mutta pidemmälle matkalle 9-3:lla lähtiessä voisi melkein varustauta kuten ennen vanhaan: sytytysosat ja bensapumppu mukaanPakari kirjoitti:Tuo on niin hauska juttu ainaOnneksi puolia ei vaihdeta minkään muun merkkisiin autoihin, eikä myöskään virranjakajia... Vain DI-kasetin olisi kestettävä ikuisesti.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71