Peli on siis 9000 cse 2,3 turbo aut. -95 automaatti ilmastoinnilla.
Ilmastoinnissa ei ole kuin yksi vika. Kun auto seisoo tyhjäkäynnillä hetken aikaa ja moottorinlämmöt nousee niin ilmastointi alkaa puhaltaa kylmää. Kun auton sammuttaa ja antaa moottorin jäähtyä niin ilmastointi alkaa puhaltaa taas lämmintä.
Osaako kukaan kertoa mikä hommassa mättää? Mitähän osaa sitä kannattaa ensin vaihtaa?
Viimeksi muokannut miska1, Ke Joulu 19, 2012 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuinka ylös lämmöt paikoillaan käytettäessä nousevat? Alkuperäistyyppinen termostaatti on kaksitoiminen, jossa ulompi laippa sulkee nestekierron matkustamolämmittimen kennolle moottorin lämpötilan noustua tarpeeksi, ohjaten kaiken nestekierron moottorin jäähdyttimelle. Eli termostaatista itse lähtisin liikkeelle.
Toinen, epätodennäköisempi syy voi olla vuoto järjestelmässä ja sen myötä syntyvä ilmalukko joka estää nestekiertoa lämmittimen kennolle etenkin tyhjäkäynnillä kun jäähdytysnesteen virtaavuus on pienimmillään.
Termari vois kyllä olla..Toivottavasti nesteet kestää tarpeeksi pakkasta ettei mikään lämppärin putki jäädä..Onkohan ilmastointi? Ettei paneeli sekoile niin kalibrointi siihen..
Sieltä tulikin korjaus et aut.ilmast..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Huono sanoa lämpöjä kun toi mittari toimii just niin kuin tonnarin mittarit toimii(siis ei toimi).
Pistetään termari vaihtoon ja koitetaan tarkistaa onko ilmaa.
Kiitti vinkistä.
Joo, nyt kun tiedetään autossa olevan aut.ilmastointi niin siinä ja sen ohjauksessa voi olla omat vikansa, niistä löytyy kosolti tietoa "Etsi":llä. Myös sen lämpömittarin viisarin roikkuminen on tyyppivika ja helpohkosti korjattavissa kiristämällä paria kontaktiliuskan kiristysruuvia mittariston takaa. Kannattaa tehdä ihan jo senkin vuoksi että voi diagnosoida moottorin lämpöjä arvailematta, ihan mittarista käsin. Se alkuperäinen termari on todellakin sellainen että moottorin kuumentuessa tarpeeksi lakkaa lämmöntulo kabiiniin, ja viallinen tietenkin voi kuumentaa moottorin ja sulkea matkustamon nestekierron, senkin diagnosointi mittaria silmäillen olisi helppoa.
Termari vaihdettu ja lämmintä puhaltaa. Samalla mittarin ruuvit kiritty. Lämpömittarikin alko toimimaan. Ilmaantu vaan pieni vika. SRS valo ei sammu. No, ei noin pieni lamppu paljoo kulutusta lisää
Taisit laittaa virrat päälle kun mittaristo oli irti ? Vikakoodi todennäköisesti viittaa tuohon. SRS valo pitää techillä kuitata pois ennen seuraavaa leimaa vähintään.
Niinhän siinä tais käydä. Soitin ja kaijuttimet tuli meinaa vaihdettua samalla. Pitää käydä procar servisellä kuittaa kun seuraavan kerran on Jyväskylään asiaa.
Kiitti vinkistä.