9-5 Biopower vs BMW
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Hirschin mattakromisetti on tarjouksessa Spedepartsilla ->
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 06500.html
Speden edustaja Suomessa on Procarservice Jyväskylässä.
Eski
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 06500.html
Speden edustaja Suomessa on Procarservice Jyväskylässä.
Eski
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Ja näköjään Analla myös...Eski kirjoitti:Hirschin mattakromisetti on tarjouksessa Spedepartsilla ->
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 06500.html
Speden edustaja Suomessa on Procarservice Jyväskylässä.
Eski
http://begdelar.anabil.se/mattkromad-gr ... -06-/351-0
Aina joku Saabbi...
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Älä kuitenkaan tilaa vielä ennen kuin olet autoa omassa pihassa pari päivää katsellut... Makuasioita tietty, mutta juuri nuo "kromit" on se suola joka tekee kyseisestä 9-5 versiosta sen mitä se on. Persoonallinen, loppuun asti mietitty kokonaisuus. Olen nähnyt myös yksilöitä (+ Googlen kuvahaulla löytyy myös) joista "kromit" on maalattu korin väriin tai muuten sutattu, ja mielestäni nämä pelit muistuttavat lähinnä possua jonka naama on hakattu turvoksiin.MMF kirjoitti:Saako noihin viirusilmiin jotain updatea? Siis noi kromiset osat vaihdettua vähän huomaamattomiin? Vai pitääkö purkaa ja maalata itse?
Kyllä ne vähän on tökerön näköiset...
Mutta kuten sanoin, makuasioita enkä siis tahdo arvostella kenenkään valintoja. Kehotan vain omasta kokemuksestani antamaan suunnittelijan päätökselle aikaa...
EDIT: ...ja jatkossa luen nää postaukset ajatuksella ennen kuin syöksyn viisastelemaan. Puhe näytti olevan mattakromisesta sarjasta, mikä on ihan eri asia kuin paukkupullolla viimeistellyt tuunaukset.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Jep, todnäk Spedepartsikin on hakenut ne ensin Analta. Sinänsä hassua, että tuon mattakromisetin hinnassa on noin iso ero, kun useimmat muut Hirschin kamat ja orkkisvanteet on samanhintaisia molemmissa paikoissa. En tiedä onnistuuko tuolta Analta tilaaminen Suomeen ja ainakin rahtikulut tulee tietenkin päälle...wla kirjoitti: Ja näköjään Analla myös...
Eski
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Tämän allekirjoitan täysin. Edellinen auto oli 523 e39 ja nykyinen 2,3T 9-5. Maantie nopeuksissa saabin äänekkyys oli yllätys ja muutama pieni yksityis kohta harmittaa mm. avaimen pinnoituksen hajoaminen ja etupään vetely reippaammissa kiihdytyksissäJ.N kirjoitti:MMF kirjoitti: E39 hiljaisempi, mitä 9-5. Myös enemmän premium,
in kulutus kehä III sisäisessä (osa keskusta ajoa ja osa "siirtymiä isoilla väylillä) ajossa näillä lumimäärillä tällähetkellä n.19-20l/100km. BMW meni vastaavassa ajossa n 9-10l/100km mutta onhan noissa tehoissa hiukan eroa (bmw 170hv saab 230hv).
Tällä hetkellä viinalla ajaminen taitaa olla kalliimpaa kuin ysivitosella, kokeilen seuraavalla tankilla kulutuksen bensalle.
Noilla sun kilsoilla ainoa järkevä vaihtoehto taitaa olla diisel kone jolla pääsee maantiellä pieniin kulutuksiin.
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Tuokin melukysymys on aika paljon rengastuksesta kiinni, suhinat taitaa molemmissa olla suhteellisen hyvin vaimennettu. Ei se E39:kään niin hiljainen ole kun alla on väärä rengastus...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 14:22
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Tässä toinenkin jolla on ollut E39 525 ennen ja oli kyllä huomattavan hiljaisempi kuin nykyinen 9-5.
9-5 Vector/Aero SC -04 Biopower +300hv-->http://www.minunauto.com/auto/23225
Opel Calibra turbo 4x4 -92 +270hv-->http://www.minunauto.com/auto/24360
Opel Commodore GS 2.8 -70
Opel Calibra turbo 4x4 -92 +270hv-->http://www.minunauto.com/auto/24360
Opel Commodore GS 2.8 -70
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Oho, kovia on lukemat! Kaupunkiajo meillä tosin jää tosin todella vähälle, ja sekin ruuhka-aikojen ulkopuolella.Soppa79 kirjoitti: in kulutus kehä III sisäisessä (osa keskusta ajoa ja osa "siirtymiä isoilla väylillä) ajossa näillä lumimäärillä tällähetkellä n.19-20l/100km. BMW meni vastaavassa ajossa n 9-10l/100km mutta onhan noissa tehoissa hiukan eroa (bmw 170hv saab 230hv).
Tällä hetkellä viinalla ajaminen taitaa olla kalliimpaa kuin ysivitosella, kokeilen seuraavalla tankilla kulutuksen bensalle.
Noilla sun kilsoilla ainoa järkevä vaihtoehto taitaa olla diisel kone jolla pääsee maantiellä pieniin kulutuksiin.
Ei tosta taida suoraan dieselin tappajaksi olla. Pitänee nyt vielä miettiä, vaikka totuushan on että ei nämä malmikasat ilmaiseksi liiku. Ajatus tosiaan oli että jos suurinpiirtein samoissa pysyisi kustannukset niin mielummin ajelisi etanolivehkeellä.
Ehkä pitää vielä 9-3 ottaa harkintaan, kokonsa puolesta ei pärjää mutta auto on täynnä tavaraa ehkä 3-4 kertaa vuodessa.
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Minulla ajoa kuluneena vuonna reilut 40000 kilsaa,bensalla noista kolme tankillista.
Pienin lukema tankillisen ajolla etanolilla 9,1/100 suurin lukema taas 12,8/100.
Maantiellä 80-100 kmh pääsee alle kympin kulutuksiin kevyesti,kaupunki tasoittaa ettei ajosta tule liian halpaa.
Laskujeni mukaan mennään samoissa kuluissa kuin diisselin kanssa + se seikka että kone ei nakuta...
Pienin lukema tankillisen ajolla etanolilla 9,1/100 suurin lukema taas 12,8/100.
Maantiellä 80-100 kmh pääsee alle kympin kulutuksiin kevyesti,kaupunki tasoittaa ettei ajosta tule liian halpaa.
Laskujeni mukaan mennään samoissa kuluissa kuin diisselin kanssa + se seikka että kone ei nakuta...
Aina joku Saabbi...
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Täällä ajettiin viinalla kans 9-5 aerolla viirulla ja 12l meni kesälläkin vaikka osa oli maantieajoakin. Nyt ajellaan audin 6 dieselillä ja keskikulutus on ollut 7l huitteilla tämän syksyn. Toki nyt menee enemmän, kun pakkaset alkoivat, mutta vähällä on mennyt kutoskone ja nelivetohan on nyt talvikeleillä aivan käsittämättömän hieno juttu.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Paljon on kaupunkiajon tyylistä kiinni tuo kulutus omassa etanol-biilissä (9-5 2.3T autom vm 2005), työmatkaa Espoo-Järvenpää menee alle kympilläkin. Keskikulutus on mulla pyörinyt 10.5-12.5l/100km, sisältäen edellämainittua työmatkaa, ja sekailaista kehätie/lähiö/kaupunkiajelua, toki kilometreissä mitattuna huomattavasti matka-ajoa pienempi määrä. Kulutuksia mitattu tankkaamisten perusteella, luottamatta sokeasti SIDin lukemiin.
Näin kylmillä keleillä on hyvä huomioida, että lohkon/eperin käyttö keventää kulutusta omien kokemusten mukaan huomattavasti pensiinillä ajelua enemmän. Kylmänä on aikas rumia nuo kulutuslukemat. Ittellä on lohkolämppäriä käyttäen kulutus pysynyt käytännössä kesäkelejä vastaavalla tasolla. Eberi on harkinnassa asennuttaa jo nykyiseen pirssiin, mutta jäi hankkimatta, kun varmaan vuoden sisään lähtee auto uudemman tieltä pois. Suht paljon ajavana olen ollut hyvin tyytyväinen etanoliautoon, eikä viimeiseen 25tkm:n aikana ole tarvinnut bensaa tankata
Edellinen nakutin oli mallia Lonksvaaken Passat 1.9TDI 130hv manuaalilla ja vm 2005, joka kylläkin meni pienellä löpöllä maantiellä, mutta kokonaisuutena katsottuna ei tuo halvemmaksi tullut kuin nykyinenkään auto. Mukavuudesta näiden kahden välillä ei tietenkään voi puhua edes samana päivänä! Nelikkona tää 9-5 alkais hipoa täydellisyyttä
Näin kylmillä keleillä on hyvä huomioida, että lohkon/eperin käyttö keventää kulutusta omien kokemusten mukaan huomattavasti pensiinillä ajelua enemmän. Kylmänä on aikas rumia nuo kulutuslukemat. Ittellä on lohkolämppäriä käyttäen kulutus pysynyt käytännössä kesäkelejä vastaavalla tasolla. Eberi on harkinnassa asennuttaa jo nykyiseen pirssiin, mutta jäi hankkimatta, kun varmaan vuoden sisään lähtee auto uudemman tieltä pois. Suht paljon ajavana olen ollut hyvin tyytyväinen etanoliautoon, eikä viimeiseen 25tkm:n aikana ole tarvinnut bensaa tankata
Edellinen nakutin oli mallia Lonksvaaken Passat 1.9TDI 130hv manuaalilla ja vm 2005, joka kylläkin meni pienellä löpöllä maantiellä, mutta kokonaisuutena katsottuna ei tuo halvemmaksi tullut kuin nykyinenkään auto. Mukavuudesta näiden kahden välillä ei tietenkään voi puhua edes samana päivänä! Nelikkona tää 9-5 alkais hipoa täydellisyyttä
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Veit jalat suusta...BBU kirjoitti: Nelikkona tää 9-5 alkais hipoa täydellisyyttä
Aina joku Saabbi...
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Ite olin laittanut kaikki ovet, ovipahvit ja koko paksin matolla. Tosin oma oli MY02 Aero eikä viirusilmä. Kai se jotenkin huminaan auttoi. Musiikin takia itse eristin. Varmaan enempi hyötyöä jos vetäis pyöräkotelot lisäksNorthern_Cruiser kirjoitti:Tuossa kun joku ohimennen mainitsi femman äänekkääksi, niin tuli mieleen että joku varmaan on parantanut äänieristystä esim. Laittamalla eristemattoa oviin. Kuinka huomattavasti tuo vaimennusmaton laittaminen vaikuttaa sisälle tuleviin ääniin?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: 9-5 Biopower vs BMW
Mulle on tullut jostain syystä sellainen tunne, että olet valitsemassa autoa enemmän tunteella kuin järjellä. Tällöin 9³ ei ole vaihtoehto. Ookoo se on ajomelultaan hiljaisempi, mutta muilta ominaisuuksiltaan mielestäni "rimpula" verrattuna femmaan. Ei siinä ole sellaista kompromissitonta fiilistä, joka mielestäni tekee femmasta sen mitä se on. Niin hyvässä kuin huonossa.MMF kirjoitti:Ehkä pitää vielä 9-3 ottaa harkintaan
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10