Hyvä fiilis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Satku sai kerrankin laakista leiman vuodeksi. :P
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Eilinen raskas joulu keikka oli kyllä umpirautaa 8)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

Googlen kotisivuilla on mukava satu :)
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

Lieköhän tuolla meikäläisen hoodeilla saabistien lukumäärä kasvanut vai oliko vaan joku vierailulla. Joka tapauksessa, kun eilen lähdin kotoa oli joku pysäköinyt viereen valkoisen 16v 2.1 CC:n.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja -pete »

Kävin Virkkalan Shellillä kuusen ostossa. Heti kun pysäytin femman, kuusikauppias tuli kertomaan, että pakoputki heiluu oudosti. No heiluuhan se, kun on takakannattimista irti. Eipä sitä ajaessa huomaa.

Siinä sitten yhdessä kuusikauppiaan kanssa kimpassa saatiin kannattimet paikoilleen ja se kuusikin tuli hankittua. Ja juu: vaikka kauppiaan oma tonnari on kuulemma vaihtunut vääränmerkkiseen, niin vastaavasti vaimonsa Focus on vaihtunut kolkkiin.

Tuli hyvä fiilis, kun tuli tavattua sattumalta "lajitoveri", joka oman toimensa ohella vielä jeesasi putken kiinnittämisessä.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Lotossa tuli sopivasti uuden kymmenen viikon kestoloton alkajaisiksi neljä oikein á la 10,5€. Olen siis jo tässä vaiheessa puoli euroa voitolla, kun yhdellä rivillä mennään :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

Jouluaaton sauna ja avanto. Nyt relaamista tuvassa selkä lämmintä uuninkylkeä vasten. Hiven täbbäröintiä ja kohta kalaisa ilta-pala ja tilkka Raimatia, njam.

On elo aikalailla mallillaan :-)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

80 kilsaa 9-3:lla lumipyryssä, voittopuolisesti pikkuteitä. Monella tiellä aurauskepit olivat ainoa merkki tien linjauksesta kun niiden molemmin puolin oli ihan samannäköistä nietosta. Onhan tuo auto kaikista puutteistaan huolimatta ihan oikea Saab, tuossakin kelissä matkanteko on mukavaa, lämmintä ja varmaa. Moitteen sanana perä lähtee tuolla lumisilla ja mutkaisilla teillä irti kaasua löysätessä melkoisen herkästi, kohdissa joissa satku vielä menisi nokka edellä. Ihan kohtuuhelposti korjattavia tilanteita (ohjauksella ja/tai kaasulla), mutta satkulla saa kyllä yrittää tai ajaa lujempaa että saa irti samanlaisia OOOOH-hetkiä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vfr »

Eilen tuli ajettua 300km saatanallisessa lumipyryssä illalla jouluruuan päälle.
Oli niin mielenkiintoinen keli et ei ruvennut ajaessa edes väsyttämään vaik maha oli ähky.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

Rattivaihde kirjoitti:80 kilsaa 9-3:lla lumipyryssä, voittopuolisesti pikkuteitä. Monella tiellä aurauskepit olivat ainoa merkki tien linjauksesta kun niiden molemmin puolin oli ihan samannäköistä nietosta. Onhan tuo auto kaikista puutteistaan huolimatta ihan oikea Saab, tuossakin kelissä matkanteko on mukavaa, lämmintä ja varmaa. Moitteen sanana perä lähtee tuolla lumisilla ja mutkaisilla teillä irti kaasua löysätessä melkoisen herkästi, kohdissa joissa satku vielä menisi nokka edellä. Ihan kohtuuhelposti korjattavia tilanteita (ohjauksella ja/tai kaasulla), mutta satkulla saa kyllä yrittää tai ajaa lujempaa että saa irti samanlaisia OOOOH-hetkiä.
Itse kävin just ulkoiluttamassa satkua vastaavanlaisessa ympäristössä. Eihän sitä hitto soikoon voinut taas muuta ku nauraa ääneen yksinään. Määritä suunta, anna jenkaa ja mene läpi. :saab: <3
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Rattivaihde kirjoitti:80 kilsaa 9-3:lla lumipyryssä, voittopuolisesti pikkuteitä. Monella tiellä aurauskepit olivat ainoa merkki tien linjauksesta kun niiden molemmin puolin oli ihan samannäköistä nietosta. Onhan tuo auto kaikista puutteistaan huolimatta ihan oikea Saab, tuossakin kelissä matkanteko on mukavaa, lämmintä ja varmaa. Moitteen sanana perä lähtee tuolla lumisilla ja mutkaisilla teillä irti kaasua löysätessä melkoisen herkästi, kohdissa joissa satku vielä menisi nokka edellä. Ihan kohtuuhelposti korjattavia tilanteita (ohjauksella ja/tai kaasulla), mutta satkulla saa kyllä yrittää tai ajaa lujempaa että saa irti samanlaisia OOOOH-hetkiä.
Njoo, jos KUNNON (vajaavetoisen) talviauton haluut, niin kelko se satku Kuusakoskelle ja osta uus Foorrti :mrgreen: Fooocus se vasta peto onkin talvella 8) Lämmitettävä tuulilasi avaa näkymät puolessa minuutissa kelillä ku kelillä vs. Saabissa ikuisuuksia vaativa "puhallin", ajettavuus on ensiluokkainen, suuntavakavuus pahimpiakin rotvalleja ylittäessä huomattavasti parempi mitä tolla kolkilla jne. Jos sattuu edes saamaan jotain luistoa aikaiseksi niin ESPi hoitaa semmoiset liikenneturvallisuuden vaarantavat ajodynaamiset tilanteet hienosti. Pannu on normilämpöinen muutamassa kilsassa, ja lämpöä piisaa. Eikä käkkärinkään käyttö aiheuta pelkoa siitä, että kohta se jumii kuitenkin.
Loiva miinus pitää kyllä antaa perän lumeentumiselle ainakin tossa farkkumallissa, muuta moitittavaa ei sitten olekaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

^ 8O ... olikos tuo sitä uutta Ecobullllshittiä :wink: ...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ei. Kyllä fakta on se, että jos on semmoinen median hehkuttama talvinen "erittäin huono ajokeli", niin hitosti paljon mieluummin lähden sinne ajamaan Fokkerilla kun esim. tuolla kolkilla. Siinä ja siinä ettei kakkosvalintana tule tuo Punto ja vasta "pakon edessä" Suapilla :mrgreen: Penkinlämmitinkin Fjoordissa paljon tehokkaampi. Katotaan nyt vielä miten sitten kun tulee yli 20 astetta pakkasta että miten esim.lämpö piisaa, toistaseksi ei ole ollut mitään ongelmia.

Joku ESP:llä oleva Femma vois kyllä päästä jo likelle tuota fiikusta, mutta esim. toi lämmitettävä tuulilasi siitäkin puuttuis. On oikeasti hämmentävän hieno talvivaruste. Kannattaa myös muistaa se, että og-kolkki on about 20 vuotta vanhaa designia, joten ei mikään ihme että "kinneriluokan" nykyaikaiset edustajat pyyhkii niillä lattiaa talviautoina.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Nyt nyt nyt tulee niin paksua soopaa että ei hyvää päivää. Justiinsa pari tuntia sitten ajoin tuolla suurelta osin 45 vuotta vanhaa suunnittelua edustavalla autolla Kaskelantietä (paippislainen kyllä tietää) ja siellä eräskin quattro-Audi meni jotain neljääkymppiä. Kyllä ei tarvinnut satkulla hidastella, seitsemääkymppiä mentiin ongelmitta vaikka on paskat Euromasterit alla. ESP:itä ei tarvita kun alusta on suunniteltu kunnolla ja nopeus pidetään jossain kohtuullisuuden rajoissa. Nyt kun on termostaatti vaihdettu lämmityslaite sulattaa vaikka umpijäisen tuulilasin melkoisen nopeasti käyttämättä ylimäärää virtaa akusta, ja jos meinaa tulla pimeää painetaan kojelaudasta vain Extraa päälle. Fordhan on vissiin rahapulassaan irtisanonut kojelaudansuunnittelijat kokonaan ja varastanut esim. Fiestaan radion nappulat 2000-luvun puolivälin Nokialaisesta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Rattivaihde kirjoitti:... ja siellä eräskin quattro-Audi meni jotain neljääkymppiä. Kyllä ei tarvinnut satkulla hidastella, seitsemääkymppiä mentiin ongelmitta vaikka on paskat Euromasterit alla.
Ei se ole auton vika jos ei kuski osaa/halua/uskalla ajaa sillä hetkellä kovempaa :D Melko monta Saappia on tullut Fiikuksella ja Puntollakin ajellessa perä edellä vastaan, sikäli mikäli se nyt on se "paremman" talviauton merkki?
Jos ihan oikeasti kuvittelee että og-satku on Quattro Audin (tai ylipäänsä about minkään nelivetoauton) veroinen talvimenijä, niin siinä on kyllä aika pahasti väärässä :D

Rattivaihde kirjoitti:Nyt kun on termostaatti vaihdettu lämmityslaite sulattaa vaikka umpijäisen tuulilasin melkoisen nopeasti käyttämättä ylimäärää virtaa akusta
No sepä se, vaikka ois Fokkerissa klasi umpijäässä ja kone kohmeessa, niin puolessa minuutissa on lasi sula ja myös pysyy sulana. Puhaltimen kanssa saat ensin odotella minuuttitolkulla että kone lämpiää ja sitten pikku hiljaa alkaa alareunasta lasi sulamaan ja tsäkällä jo kymmenen kilsan about sokkona ajon (tai vartin tyhjäkäyttämisen ) jälkeen alkaa jotain jo näkemäänkin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin