Pakkanen ja E85
Pakkanen ja E85
Tankille pitäisi mennä ja pakkasta on jo 30 astetta. Toimiiko E85 kovissa pakkasissa vai pitäisikö laittaa bensaa tankkiin?
Re: Pakkanen ja E85
Toimii kunhan saa käyntiin. ;)
Ilman esilämmitystä no hope.
-Sami
Ilman esilämmitystä no hope.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Pakkanen ja E85
Missähän tuo raja menee kun T5 kolkki lähti -25:stä ongelmitta?Tobbana kirjoitti:Toimii kunhan saa käyntiin.
Ilman esilämmitystä no hope.
-Sami
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Pakkanen ja E85
Taitaa olla juuri niitä main ja riippunee softastakin.
Mulla vain hörähteli noissa lämpötiloissa ja sitten kyykkäs virrat ja trionic sekosi. Piti sitten läppärillä pakottaa etanolipitoisuus takaisin ylös, että suostui esilämmitettynäkään lähtemään käymään.
-Sami
Mulla vain hörähteli noissa lämpötiloissa ja sitten kyykkäs virrat ja trionic sekosi. Piti sitten läppärillä pakottaa etanolipitoisuus takaisin ylös, että suostui esilämmitettynäkään lähtemään käymään.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Pakkanen ja E85
Tänään -30 astetta ja laakista käyntiin. Ei röprötystä.
Hyvin tuo re85 toimii pakkasessa. Edellytää tietysti, että auto on muuten kunnossa.
Hyvin tuo re85 toimii pakkasessa. Edellytää tietysti, että auto on muuten kunnossa.
Re: Pakkanen ja E85
Ittelläkin oli samat mietteet amusella, et mitenhän lähtee. No eikun testaamaan. Pakkasta ei tosin ollu ko 18, muutama vou,vou ja tulille. Ei röpötyksiä ja veto ko hevosella alusta saakka. Ei lämmitystä ja tankissa pelkkää etanolia.
Nyt ei kierroksetkaan hypänny 2 ja puoleen tonniin, niinkuin lohkolämppäri päällä
Nyt ei kierroksetkaan hypänny 2 ja puoleen tonniin, niinkuin lohkolämppäri päällä
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Pakkanen ja E85
Laitoinpa rohkeasti etanolia tankkiin. Aamuyöllä pitäisi raapasta kylmänä käyntiin, katsotaan miten käy. Pakkasta tosin ennusteen mukaan olisi vain 22 astetta.
Re: Pakkanen ja E85
Hyvin pelaa kummallakin.
E85:lla käyntiinlähtö vähän vaikeampaa, mutta tähän saakka hyvin kuitenkin lähtenyt.
E85:lla käyntiinlähtö vähän vaikeampaa, mutta tähän saakka hyvin kuitenkin lähtenyt.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Pakkanen ja E85
Tossa käytiin rouvan kanssa jouluostoksilla ja ihan mielenkiinnosta katsoin kuinkapaljon moottorin lämmöt on näin -25 c asteessa jäähtyy näin pidemmällä kauppareissulla. 3h aikana mosa jäähtyi normaalista käyntilämmöstä nollan tienoille. Pitäisi ihan kuriositeettina testata mikä on moottorin lämpötila esim. 8h työpäivän seisonnan päätteeksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Pakkanen ja E85
Jos on biopower softa,niin ei kannata leikkiä etanolilla kovilla pakkasilla.
Tuntuu senverran vaikealta tuo käyntiin lähtö, voi vaikka sytyskasetti
mennä epätasaisen käynnin takia yms. Entäpä jos ei lisälämmitinkään lähde käyntiin?
Tuntuu senverran vaikealta tuo käyntiin lähtö, voi vaikka sytyskasetti
mennä epätasaisen käynnin takia yms. Entäpä jos ei lisälämmitinkään lähde käyntiin?
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Pakkanen ja E85
Eipä oo mulla ollu ongelmia etanolin kanssa vaikka kylmänä on pitäny täräyttää käyntiin -20 kelissä.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Pakkanen ja E85
Ei se sytytyskasetti mitenkään rasitu epätasaisesta käynnistä. Eikä myöskään tulpat karstoitu etanolilla. Haittaa on lähinnä kuskin hermoille. Mulla on molemmat autot ei-flexifuel E85 softattuja ja kaikki pakkaset on menty viinan voimin, ilman esilämmityksiä pääasiassa. -20 kylmimmillään ja ei mitään ongelmia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Pakkanen ja E85
se sytyskasetti juttu on sitten varmaan sattumaa,jossain vaan on näin väitetty.
Oman kokemuksen perusteella käytän kyllä kovilla pakkasilla bensaa lähiajossa ja matkaajossa e85.
Oman kokemuksen perusteella käytän kyllä kovilla pakkasilla bensaa lähiajossa ja matkaajossa e85.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Pakkanen ja E85
Omalta kohdalta ainakin näyttää lupaavalta tuo toiminta. Kovia pakkasia tosin ei ole vielä koettu tänätalvena. (Omasta mielestäni kova pakkanen on -30 tai kylmempää.) Mitä nyt on vähän esimakua saanut e85 kanssa talviautoilusta, niin hyvinhän tuo tuntuisi syttyvän tuleen koneessa vrt. dieselmoottoristen kanssa koetut nihkeät lähdöt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Pakkanen ja E85
Tältä osin perun puheeni,näyttääkin olevan vikana kylmänä temppuileva Lambda anturi.sedaneiwagon kirjoitti:Jos on biopower softa,niin ei kannata leikkiä etanolilla kovilla pakkasilla.
Tuntuu senverran vaikealta tuo käyntiin lähtö
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%