.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Uudessa täyspainetonnarin 240mm kytkinlevyssä on pintaa n. 8mm. Tuo 6mm on kyllä aivan liian vähän, tuskin kestää kovin kauaa ja asetelmankin puristusvoima lienee laskee jo tuossa vaiheessa.

Kytkinlevyn kuluneisuuden pystyy myös päättelemään niiden urien syvyydestä ja kulutuspinnan etäisyydestä niitteihin. Urat on uudessa levyssä n. 1mm syvät molemmilta puolilta.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ainakin omassa oli "finaalissa" levy kun kesällä vaihdoin,215mm levy,asetelman käpälät otti niitteihin kiinni ja levyn jouset kuluneet tasaiseksi..tuli vähän stage1:llä härnättyä orkkis kykää.. :lol: No kestihän tuo 340tkm..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja kostape »

Minulla oli 240 mm levy kulunut 6 milliseksi, vielä ei ollut niittien tasalla. Varmuuden vuoksi laitatin uudet kitkapinnat Kitkaliimauksessa Korsossa. Hyvältä näytti kun tänään laitoin takaisin paikalleen. Pintojen laitto maksoi 100,- ja toimitusaika muutama päivä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Keskiön vaimenninjouset oli sitten varmaan vielä uudenveroiset.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja kostape »

Ihan hyvänoloiset jouset, eihän niillä ole ajettu kuin 320 tkm, ja vaan 200 hummaa pyörii nokalla (2,3T). Sitä ihmettelin että niin painelevy kuin vauhtipyöräkin olivat likaiset pinnoiltaan, eikö teho riitä pyyhkäisemään niitä kiiltäviksi?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ja uudehkon käytetyn kytkimen saa n. 100eurolla, ei juuri pelkkä levyn kitkapinnan liimaus kannata noilla hinnoilla...

Pelkkä uusi levykin taitaa olla tuota luokkaa.


Lialla lienee tarkoitat sinistymää/lasittumaa? Se nimenomaan johtuu siitä, kun pinnat hankaavat toisiinsa ja lämpö nousee.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja kostape »

Netissä näkemäni hinnat kytkinsarjoille ovat olleet noin 350,00. Uuden kytkinlevyn hintaa en ole missään nähnyt, ei-oota on kaupattu. Ja onhan hyvin korjattu uuden väärti. Itsekin hieman mietin korjauksen kustannusta ja hintaa. Työnä kai se vie ehkä tunnin, tuo niittaileminen, jos kitkalevyjä ei tarvitse työstää. Mutta onhan siinä sitä oheishippaa tarvikkeiden hankkimista ym. Kai sellaisen korjaamon tuntiveloituskin on jotain 50,00 paikkeilla.
Ei niissä pinnoissa mitään lasittumaa ollut, paremminkin kevyen ruosteen tapaista, hiomapaperilla pois pyyhkäistävää. Eli ei noilla kilometreillä näköjään pinnat vielä kulu, ei ainakaan tässä isolohkoturbossa, voimaa kun on niin ettei tarvitse kytkimellä luistatella.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

On se kyllä semmonen jumppa, etten kyllä sinne muuta kuin uutta laittaisi.
M97CSB234EFM57001 RE85
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Komppaan kavereita..Olihan tuo ekakertalaisena aika kova homma viime kesänä..perus tunkit alla ja kaverin kanssa väännettiin paikalleen..8 tuntia saatiin menemään.. 8O Nyt on nosturit ja pelit niin varmaan menis 5 tuntiin..kova tuntuma olis ainakin muistissa.. :roll:
Kait nuo amma miehet vaihtaa jopa nopeammin,en epäile yhtään..
Joka tapauksessa fyysistä hommaa mahdollisesti tiedossa selkä nikamille..

En tässä erittele helppoja tai vaikeita kohtia hommassa..perus jumppaa..tietää kun alkaa homman..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja kostape »

Näyttää olevan sekä jumppaa että vaikeita kohtia. Laatikko ei mennyt paikalleen vaikka molempien akseleiden uritukset tuntuivat olevan kohdallaan. Ikäänkuin tökkäsi johonkin. Laskin alas ja mielestäni syynä oli painelaakeri, joka ei ollut sen putkimaisen työsylinterin männän päässä vaan ohjainholkin päällä ainakin paksuutensa verran ulompana. Nyt näyttää siltä, että ei se painelaakeri pysy kiinni männässä, vaan muutaman minuutin kuluttua hyppää metrin päähän lattialle sen kierrejousen heittämänä ennenkuin ehtii asennusta edes aloittaa. Ja mikä irtoamista edes voisi estää kun ainoa ominaisuus on, että painelaakerin tiivisteen muovikantti nojaa männän olemattomaan olakkeeseen, ja takaa ponnistaa se kumipalkeen kokoinen jousi.
Tarkoitus kai on että asennettuna se painelaakeri on paineasetelman käpälien ja työsylinterin välissä lievässä puristuksessa ja pyörii siis koko ajan. Sylinterillä ei jousesta johtuen ole paluuliikettä.
Painelaakeria ei voi sitoa paikalleen, eikä sitä joustakaan lyhyeen asentoon, ei nippusiteellä eikä teippikään pidä rasvaisissa osissa. Nyt on tarkoitus tehdä lattatangosta käpälä,joka tukeutuu ilmausruuvin tyveen ja toinen pää nojaa painelaakerin päätyreunaan ja estää jousen työntämästä painelaakeria irti paketista.
Sitten asennuksen loppuvaiheessa käpälä irroitetaan ja vedetään langastaan ulos ja osat liikkuvat viimeiset millit yhteen.
Ei luulisi Sachsin tekemän työsylinterin olevan näin hankala, mukaan oli heitetty irtonaisena se painelaakeri. Toista kautta sain toisen painelaakerin, mutta aivan samanlaisen. Alkuperäisessä työsylinterissä on tuon moittimani männän olakkeen vahvistuksena olemattoman tuntuinen lankalukkorengas.
Olenko ymmärtänyt jotain väärin?????
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: finaalissa olevan kytkinlevyn paksuus?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Jotenkin muistan et oli samanlaista ongelmaa saada pysymään painelaakeri-sylinteri-jousi hässäkkä paketissa..Mitään kunnon lukitustahan siinä ei ole..tais parhaiten onnistua kun jätin sylinterin männän pikkaisen ulos niin kesti paketissa siihen asti kun laatikko meni paikalleen..Niin samalla tuli laiteltua se korjaus sarja..
Ja ilmaushan onnistu parissa minuutissa injektio ruiskulla..maksoi peräti 0,4e apteekissa.. :)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin