projektisaabissa on selvästi katkenneen näköinen useita mm paksu sanka ympäri akseliputken, vertasin tuota ajoautosta ja siinä se oli ilmeisesti joskus hitsattu. vedänkö siis puikolla lapun päälle ja leimalle?
tuttu saabguru sano että ei hänellä o ikinä taka akseli ratkennu.
ihme vehje tuo 88 250tkm ajettu ja kuskin puoli happamampi kuin noi 300tkm ajetut 89:t mut ovet priimat toisin kuin noissa muissa. joulun pyhät pakkasessa ulkorakennuksessa hitsaillessa menny rattosasti...
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Sama täällä , vasen puoli noista kahdesta pannasta oli auennut monta milliä auki . Putsailin ja puristin puristimella pannan päät yhteen , sekä puikolla kiinni . Ilmeisesti hitsaukset monessa olleet heikommat juuri vasemmassa päässä olevassa pannassa. Lisäksi aika ja suola tekee tehtävänsä . Muistelen että joillakin on romahtanut takapää kunnolla tuon petettyä täysin irti akselista . Siinä on vaaranpaikka, joka on syytä tarkistaa satkuista pikimmiten. Mikäli ei ole vasta kunnostanut taka-akselia huolella.
kaveri on ollu ugissa töissä ja niillä käydessä ajettiin mun 83 900i.llä lenkki ja tää kaveri ei suostunu laittaan turvavyötä kiinni. sanoi että tietää ne hitsaukset...
oisko tarkottanu just tota taka aksilan sankaa? ei suostunu kertoon enempää.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Sukellusvene kirjoitti:Sama täällä , vasen puoli noista kahdesta pannasta oli auennut monta milliä auki . Putsailin ja puristin puristimella pannan päät yhteen , sekä puikolla kiinni . Ilmeisesti hitsaukset monessa olleet heikommat juuri vasemmassa päässä olevassa pannassa. Lisäksi aika ja suola tekee tehtävänsä . Muistelen että joillakin on romahtanut takapää kunnolla tuon petettyä täysin irti akselista . Siinä on vaaranpaikka, joka on syytä tarkistaa satkuista pikimmiten. Mikäli ei ole vasta kunnostanut taka-akselia huolella.
Ostin taannoin varaosa-autoksi tommosen kohtalon kokeneen auton. Vähä viilaa annoin niille pannan päille ja tilsin sen takaisin akselin ympärille. Hitsiä perään ja pääs koeajamaan auton.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vasen puoli oli minun autostanikin ruostunut niin paljon, että pääli puolella oli melko avoin "repeämä". Tuntuu olevan erittäin tyypillinen vikapaikka. Tossa omassa 91-mallisessa on oikeastaan koko taka-akseli todella pahan näköinen, taitaa olla myöhäistä hiekkapuhaltaa. Eipä silti, hyvin on auto palvellut, vajaa 22 vuotta/ 380tkm takana ilman mitään isompaa. Tähän ei nyky autoilla enää pääse!