tonyyqi kirjoitti:Niin ne aamut hupenee. Siviili-TJ 18. Onpas mennyt hurahduksessa koko joulukuu, ei tarvitse kauaa odotella kurkkusalaatteihin pukeutumista enään
Heh. Muistan hyvin itsekin kun kaksi vuotta sitten olin menossa inttiin. Siviilissä aamut väheni vauhdilla Mutta kun inttii meni niin siellä se aika vasta nopeesti meni. Kesä tuli nopeesti ja oli bmp-2 kortti taskussa. E-kausi meni hirmuisella vauhdilla ja sotakomppania kanssa. Nyt tuleekin vuosi jo kun kotiuduin Ihmeen nopeesti se aika menee
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
Muistikuvien mukaan armeijan leivissä meni alkuun aika nopeasti, sitten jossain vaiheessa alkoi olla tylsää, kun oli liikaa vapaa-aikaa ja samat rutiinit toistuivat liian usein, metsään pääsyä ja aktiivista tekemistä odotettiin, kun kasarmilla oli jokseenkin tylsää.
Onneksi pioneerikomppaniassa oli sentään kaikkea mielenkiintoista ihmeteltävää
tetammi kirjoitti:Tätä vähän epäilinki, toisaalta tuli mieleen ajatus että jos noi olis sarjaan kytketty ja vasta kun vastus on kunnolla lämmin niin ruvetaan pyörittään täysillä...
Jos ne olisivat sarjassa, hidastuisi propelli vastuksen lämmetessä. PTC = Positive Temperature Coefficient, eli vastuksen resistanssi nousee (ja sitämyötä sarjakytkennän kokonaisteho sekä laskee että painottuu enemmän vastuksen puolelle propellin sijasta) lämpötilan noustessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Ihmettelen tätä lumen tuloa Etelä-Suomessa. Sitähän on vähintään yhtä paljon kuin lumisimmassa paikassa Lapissa. Minusta tässä on jotain nyt kyllä väärinpäin .
Olen viettänyt "laatuaikaa" lumitöissä, osin itsekseni ja osin jopa perheen kera, eilen Jouluaattona 4 kertaa, tänään jo kolmesti. Katoltakin olen osittain lumet pudotellut, pahimmillaan sitä oli polven syvyydeltä. Pihalle menen lumet kelkkomaan tänään ainakin vielä kerran ja varmastikin vielä huomenaamuna. Mistä tuota lunta oikeen jaksaa tulla? Syksy vesisateineen ja alkutalvi lumisateineen ovat oikeasti olleet minun näkökulmasta suorastaan per....stä. Ihmettelen vain notta paljonkos tuota valkeeta töhnää tänä vuonna oikein saadaan? Nyt olisi oiva paikka laittaa kaikki ennätykset uusiksi Noh, hyvää liikuntaahan lumenluonti on, kunhan jaksaisi motivoitua kolailuun
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
^Osta joku polttomoottorilla toimiva lumentyöntöväline (mönkijä tms) niin lumityöt muuttuu paljo hauskemmaks
Itseäni ihmetyttää se, että se lumi on jääny sinne etelään eikä oo tullu tänne Savon perukoille. Kokonaisen viikon täällä jo lomaillu eikä oo päässy lumitöihin kuin vasta kerran, mikä tietysti harmittaa kun lumityöt sais kerrankin lapioinnin sijaan tehdä istualtaan lämpimässä hytissä radiota kuunnellen
Mönkijästä ei paljoa ole iloa lumitöissä, sillä kun ei saa nostettua lunta kasaan, kuormaaja tai traktori on paljon parempi lelu talven rientoihin, lumilinkokin on monelle pihan lumitöihin parempi kuin mönkkäri...
Ihmetyttää vähän toi epätasanen puhallus satkussa. Tuulilasista vänkärin puoli oli kirkas viidessä minuutissa mutta kuskin puolella kesti melkein varttitunti et oli joka nurkkaa myöten auki.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Sama ilmiö oli eilen kun vihreää satkua sulattelin matkalla tankkaamaan, ihan mutulla veikkaan että johtuu ainakin osittain kuskista joka aiheuttaa ylimääräistä kuormaa omalle puolelleen autoa. Näin siis jos on yksinään liikkeellä.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
ippe kirjoitti:Mönkijästä ei paljoa ole iloa lumitöissä, sillä kun ei saa nostettua lunta kasaan, kuormaaja tai traktori on paljon parempi lelu talven rientoihin, lumilinkokin on monelle pihan lumitöihin parempi kuin mönkkäri...
Eikös sitä varten ole se vinssi ja "suurimmalla" osalla kaks (2) kättä(joillakin black&decker ja vain yksi (1) käsi), sillä kun työntölevyä nostaa ja samalla puskee niin jo on lumet nätisti kasalla Ps. itte kolaan, yhellä linko ja kolmannella mönkijä. tietä n 200m ja kyllä se mönkijä hakkaa hommassa lingon, traktoria ei tulis ihan heti mieleen laittaa, koska alue kummiski pieni. Tänä aamuna oli lumi raskasta
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Minkä ihmeen takia viestiä muokattaessa ei näy viestikentän alla edellisiä viestejä kuten uutta kirjoittaessa? Hankaloittaa huomattavasti esim. lainauksen lisäämistä viestin pompatessa seuraavalle sivulle tai jonkin silmien ohi livahtaneen viestin kommentoimista lähettämättä samantien uutta viestiä.
Olisin voinut laittaa helpdeskiinkin mutta epäilen tämän johtuvan phpbb:stä jolloin foorumin ylläpidon kädet ovat ymmärtääkseni suht sidotut.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Ihmeteltiin kun oltiin kolmen hengen voimin satkulla liikkeellä ja ojan puolen lasit pysyivät sitkeästi jäässä sisäpuolelta, kun oman puolen ikkuna oli ihan puhdas. Piti tulla lähemmäs sadan kilsan lenkiltä takaisin Järvenpäähän ennen kuin huomattiin että kojelaudan oikean reunan ilmaventtiili oli kiinni. Kyllähän etuoven ikkuna sitten aukesikin nopeasti, takanakin olisi ehkä auennut mutta ehdin kotia ennen sitä. Kunhan saa tuon vihreän taas hangesta liikkeelle pitää vähän kokeilla miten siinä tulee lämmintä täydellä puhalluksella, voi olla kuvitelmaa mutta olevinaan tuntuu ettei tule ihan niin kuumaa kolmosasennossa...lämppärin kennossakin olisi varmaan putsauksenvaraa
Edit: Ja pakkasta on se 22 astetta, hienosti tarkenee kyllä.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22