Ratin etäisyyssäätö
Ratin etäisyyssäätö
Ongelmana on tuon etäisyyssäädön löysyys, eli vähän kovemmin rattiin nojatessa ratti läsähtää pohjaan eikä lukitus pidä. Asia tulee esiin esim. kovissa jarrutuksissa. Kaikissa tapaamissani tonnareissa etäisyyssäätö on ollut vähän vastaavalla tavalla löysä. Miten tuota lukitusta saisi tiukemmalle vai saako mitenkään? Mielelläni sen kanssa askartelisin, mikäli ei ole aivan mahdoton tai mahdottoman vaikea juttu hoitaa..
Re: Ratin etäisyyssäätö
Ota muovit irti ohjauspylvään ympäriltä ja kiristä säätövivun akselia. Tarvitset hommaan aikaa n. 15 min, pari torx-avainta ja kaksi 13mm kiintoavainta. Akselia ei tarvitse kiristää paljon, itselläni tokeni n. 1/2 kierroksen kiristyksellä.Juha Laitinen kirjoitti:Ongelmana on tuon etäisyyssäädön löysyys, eli vähän kovemmin rattiin nojatessa ratti läsähtää pohjaan eikä lukitus pidä. Asia tulee esiin esim. kovissa jarrutuksissa. Kaikissa tapaamissani tonnareissa etäisyyssäätö on ollut vähän vastaavalla tavalla löysä. Miten tuota lukitusta saisi tiukemmalle vai saako mitenkään? Mielelläni sen kanssa askartelisin, mikäli ei ole aivan mahdoton tai mahdottoman vaikea juttu hoitaa..
Muistaakseni http://www.saab9000.com:ssa on oikein kuvalliset ohjeet hommaan.
EDIT: Tuli sitten ohjeet tuplana kun Turbiini oli nopeampi

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5