Tämä oli mielenkiintoinen löytö: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 92#p912492
Itse veikkaan että tuo heijaus johtuu uudemman softan herkkyydestä läppäkotelon/polkimen potikoiden kulumiselle.
93 SC -08 E85:lle päivitetty nyki puoliläpimänä
Re: 93 SC -08 E85:lle päivitetty nyki puoliläpimänä
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 93 SC -08 E85:lle päivitetty nyki puoliläpimänä
Tuon pätkän olen itsekin katsonut ja varmaan ajaessa tuolle kaasuläpälle käy juuri noin.
Saman havainnonhan itsekin tein kesällä op-commin avulla, että kaasupoljin on paikallaan, mutta läppä tekee liikettä. Polkimen potikat näyttävät sen pysyvän paikallaan, mutta läpän asentoanturit näyttävät läpän liikkuvan. Liikkuuhan se tietenkin, kun samalla näkee läppämoottorin pwm-signaalin muuttuilevan myös.
Luultavasti se on juuri niin, että tämä uusi softa on kriitinen tuon kaasuläppäsysteemin kulumiselle. Läppä ei siis halua millään asettua paikoilleen, vaan jää seilaamaan. Jotenkin tuo suljettu säätöpiiri (moottori - läppä - asentoanturi) jää värähtelemään. Tämä näyttäisi toteutuvan vain tietyssä kohdassa.
Saman havainnonhan itsekin tein kesällä op-commin avulla, että kaasupoljin on paikallaan, mutta läppä tekee liikettä. Polkimen potikat näyttävät sen pysyvän paikallaan, mutta läpän asentoanturit näyttävät läpän liikkuvan. Liikkuuhan se tietenkin, kun samalla näkee läppämoottorin pwm-signaalin muuttuilevan myös.
Luultavasti se on juuri niin, että tämä uusi softa on kriitinen tuon kaasuläppäsysteemin kulumiselle. Läppä ei siis halua millään asettua paikoilleen, vaan jää seilaamaan. Jotenkin tuo suljettu säätöpiiri (moottori - läppä - asentoanturi) jää värähtelemään. Tämä näyttäisi toteutuvan vain tietyssä kohdassa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)