Mistä moinen uusi mahdollisimman pian?
Nykyinen kun otti ja katkesi kesken matkan aika sieltä kaasarin tyvestä, niin vähän tahtoo hankaloittaa tuota käyntiinlähtöä. Ihanata aina käynnistäessä nostaa konepelti ylös ja vääntää vivusta, ja jonkin matkaa ajettuaan pistää auto bussipysäkille ja vähän vähentää rikastusta. Sama taas hetken päästä ja ehkä vartin ajamisen jälkeen voikin käydä kääntämässä kokonaan pois.
Tuttu tilanne. Mulle on käynyt todella monta kertaa niin, että oikein on ostoilmoitukseeni vastattu, mutta mystisesti yhteys katkeaa, kun olisin ostamassa -enkä edes harrasta tinkimistä, mikä voisi jonkun myyjän säikäyttää. Liekö sitten niin, että harrastaja ei raaskikaan luopua varaosistaan?
Kuinkahan mahdoton projekti tuo olisi toteuttaa siten, että käy hankkimassa määrämittaisen vaijerinpätkän ja askartelee sen tavalla tai toisella kaasarin puolelle kiinni. Toiseen päähän voi jättää vaikka kivan lenkin tms, josta sitten nykimään tarvittaessa.
Näillä keleillä ei viitsisi suotta montaa viikkoa odotella asian kanssa...
Ei kai sun muu auta, kun purkaa systeemi ja katsoa, miten vaijeri on kiinni hantaakissa. Voihan sen saada sinne ihan oikeaoppisestikin asennettua. Samalla vaivalla tietysti asentaisit sitten sen varaosankin paikoilleen
Mikset ole laittanut ostoilmoitusta varaosapalstalle? Mä olen ainakin saanut kaikki hankalammatkin romut foorumin kautta hankittua.
Sen hantaakin käyttö-/tunnearvo on aika toissijainen juttu, mutta tokihan sen samalla tarkistaisi. Tuo pituus vain on vähän kysymysmerkki, kun vanhasta poikki menneestä ei saa mitattua.
Laitoin nyt ostoilmoituksen palstalle, mutta linkkivinkkejäkin otetaan vastaan.
Se ryypyn mekanismi sun pitää säätää vaijerin asennuksen jälkeen joka tapauksessa, joten vaijerin pituudella ei ole niin väliä. Kunhan on sen verran ylimääräistä, että pelivaraa riittää -loput voi sitten nyppäistä pois. Mutta miksi lähteä mitään ranetuksia tekemään, jos hyvällä purkuosalla saat hoidettua homman siististi, varmasti ja vähemmällä vaivalla? Kannattaa varmaan katsoa myös huuto.netin tarjonta sekä käydä läpi foorumin vanhat ilmoitukset (purkuautot) ja ainakin Oulun Tarviketorista olen itse löytänyt orggisosia vanhaan Saabiin (mm. tehdasuusi B-moottorin kansi, etupyörän laakerit, ulompi vetonivel)
Tarviketori Oy
Mäkelininkatu 33, 90100 Oulu
044-2761874, 044-2761874