V.J.S kirjoitti:Ristoa se taitaa vieläkin risoa se kun jäi Achillekset saamatta ja joutuu ajelemaan jollain sysipaskoilla ja hitosti liikaa maksaneilla kontinenttaaleilla vaimitkäneoli
Tässäpä oli taas loistava esimerkki V.J.S:n käänteishuumorista, jossa puutölli mutkamäen huipulla "keskellä ei mitään" muuttuu kartanoksi ja Fordin keulalla ammottava hirviluukku tuulilasiksi.
Hyvää fiilistä tuo se, että minun ei tarvitse lompakosta katsoa mitkä renkaat autoihini laitan ja että näin ollen voin jättää nuo vitsailemasi liukurenkaat drifting-harrastajille.
Risto kirjoitti:
Hyvää fiilistä tuo se, että minun ei tarvitse lompakosta katsoa mitkä renkaat autoihini laitan ja että näin ollen voin jättää nuo vitsailemasi liukurenkaat drifting-harrastajille.
Samoin! Voin siis tilata vaikka Australialaiselta verkkokauppiaalta Achillekset, maksaa satasia rahdista, toisen mokoman tulleista ja vielä euromaasterin riistohiinan allelaitosta ja SILTI olla vielä tyytyväinen ostokseeni, koska ei tartte millään Contilla, Misukalla tai Nokialaisella renkaankorvikkeella ajella Hyvä fiilis!
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Se nyt on jokkaisen oma valinta kuka ajjaa milläkki autolla, eikai sillä väliä..
Hyvä fiilis tuli eilen ku og satkulla ajelin maakuntamatkailua tovin tauvvon jälkeen. Hyvä oli ajella pienessä luistossa pitkin mutkaisia sorateitä.
Aika kivastihhan tuota lunta tuli perjantaina, senverran että en pihamuata ruvennnu kolailemaan ja soitin auroojan paikalle niin ei tarvinnu enää ressata.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Juha96 kirjoitti:Eipä luulisi olevan tekijämiehelle mahdotonta väkertää vaihdelukko tonnariin. Joko og-satkun tai sitten ng900/og9-3/og9-5 komponentteja käyttäen. Monenlaista kustomointia/tuunausta/parannusta/huononnusta on nettiä selatessa tullut vastaan, mutta kumma kyllä, pakkilukollista tonnaria ei koskaan.
Tähän palaten, törmäsinpä nettiä selatessa kuvaan tonnarin keskikonsolista, ja enpä muistanutkaan että se on noin hankalan muotoinen... Koska käsijarrukahvaa on hankalampi ruveta siirtämään, niin käytännössä ainoa vaihtoehto olisi ikkunakytkinten uudelleensijoitus, eikä niillekään taida oikein olla mitään muuta hyvää paikkaa... Oltiinkohan Saabilla kyllästytty tuohon virtalukon sijaintiin 80-luvulla niin perinpohjaisesti että haluttiin estää jälkiasennuksetkin
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
No tuleehan se siitäkin mutta toisaalta NG900:n virtalukko pistettiin keskikonsoliin vaikka Opelilta olisi epäilemättä löytynyt valmiina ja halvemmalla rattipylväsratkaisu, ja 9-5:n kohdallahan Saab itse olisi halunnut pistää virtalukon ratin taakse mutta GM vaati pitämään perinteitä yllä (tämän luin Saabsunitedista, joku Saabin insinööri kertoi siellä saabpäivillä tms.).
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Tarkoitin sitä Fiat-Lancia-Alfa-kuviota en tuota GM-kuviota.
Katto olisikin ollut oiva paikka mutta olis varmaan aika monelle taholle pitäny tovi perustella et kenen älykääpiön idea oli sijoittaa virtalukko kattoon...
VKe kirjoitti:Tarkoitin sitä Fiat-Lancia-Alfa-kuviota en tuota GM-kuviota.
Tokihan se yhteystyö oli laajempaa, eli autot samanlaisempia keskenään kuin GM-aikana mutta silti tekihän Saab siinäkin monia omia ratkaisuja, tuskin virtalukon siirtäminen olisi ollut mikään iso homma. Uskon että on ollut ihan tietoinen valinta.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mä luulen että se päällimmäinen syy tonnarin virtalukkoon on se, että koko autohan suunniteltiin käytännössä vaan sitä varten että se breikkais Amerikan markkinoilla ns. isosti. Toisaalta, hyvinhän satkukin kävi jo siinä vaiheessa kaupaksi mutta luultavasti satkua ostivat enemmälti nuoret, dynaamiset kuljettajat vaikka mokomaa käsitehirviötä ei vielä 80-luvulla tunnettukaan.
Tonnari oli varmaankin enemmän jo suunnitteluvaiheessa suunnattu yritysasiakkaille, edustusautoiksi ja isojen pamppujen yksityiskäyttöön joten ehkä siitäkin syystä haluttiin tinkiä tuosta perinteikkäästä saabismista.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Hyvä fiilis, kun petro palvellut niin luotettavasti, on sillä lysti ajella, eikä paljoa haittaa, vaikka vähän pyrkiikin aliohjautumaan tilanteessa kuin tilanteessa, epsit ja absit puuttuvat automaattiryypystä ja ohjaustehostimesta puhumattakaan
Vanhoissa autoissa on vaan sitä jotakin...fiilistä
eihän toi 9-3 mokoma noussut pihaan sitten vauhinkaan kanssa vaikka on melkein uudet renkaat alla.
onneksi kiltti boppari kuski tuli ja pyyhkäs ton 15cm sohjon pois mäestä
vaikka olikin sillä hirmu kiire toisaalle
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131