SID Infon vikakoodeja satelee

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

SID Infon vikakoodeja satelee

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

Moro kaikille.

Kertokaahan viisaammat että tuleko nuo koodit mahdollisesti " yhdestä " viasta, vai onko monta pikku vikaa päällänsä.

Korjatkaahan jos olen ihan väärin tulkannut nuo koodit :roll:

Eli:
Auto toimii täysin moitteetta ja vika valoja ei ole syttynyt, ainut minkä huomaa joskus on tuo kaasuläppäkotelon vikakoodi, silloin tyhjäkäynti putoaa hetkellisesti noin 700 rpm, ja palautuu kyllä heti sinne " normaalille " tasolle.
Koodeja tulee epäsäännöllisen säännöllisesti ja erittäin satunnaisesti mutta joka tapauksessa niitä tulee.
Kasetti on kohtalaisen uusi, 3.7 sarjaa, tulpat ovat oikeat ja uudet.

FCOD 770 - P0302 - sylinteri 2, tulppa, kasetti, suuttimet
FCOD 4657 - kaasuläppä kotelo
FCOD 257 - P0101 - air flow ( Maf Anturi )

Mifit käynnistyksessä noin 8 - 150, joskus ajossa tippuu täysin nollaan ja lisääntyy vasta uusinta startissa.

Helpottaisi varmaan ettei olisi Sid infoa :lol: , eipä tietäisi tulevista ongelmista mitään ennenkuin auto jättää tien päälle ja saa kiesin viedä tutkimus hoitoon " halvalla "
Mutta onko tiedossa jotain suurempaa / jättääkö tuo varoittamatta tien päälle noiden vika koodien ansiosta ?
Mitä pitäisi käydä vaihtamaan ja minkä näköisiä osia ne ovat ja missä ne sijaitsee ? :roll:
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: SID Infon vikakoodeja satelee

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

katopa kuule siitä kaasuläppäkotelon ympäristöstä ne ohuet alipaineletkut (silikoniset) että ovat kunnossa...kunnolla puristelet ne läpi,ovat joskus ihan haperoa ja noita mifejä on sen takia tullut...helppomsiis tarkistaa ja tarvittaessa uusia kaikki letkut...

sitten vois uusia tulpat ja jollei auta niin ite kattoisin jos tulee vielä tuota suutinkoodia niin ettei ole suuttimet tukossa,tämä lähinnä vain jos autolla ajetaan etanolilla
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

Re: SID Infon vikakoodeja satelee

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

On tullut pintapuolisesti katseltua ja puristeltua letkuja, en ole kokonaan purkanut mutta eivät vaikuttaneet haperoilta.

Ihmetystä herättää myös se että mistä tuonne sylinteri kannen sisään kertyy nestettä.
Kun otan Di kasetin pois niin siellä kannen pohjalla on käsittääkseni öljyä, voi olla hivenen vettäkin seassa.
-Di kasetti ei silmämääräisesti vuoda mistään mitään.
-Kannen tiiviste olisi hyvä ehdokas mutta kaikki seinämät ovat kuin uudet, ei minkäänlaista valumaa tai tummentumaa missään.
-Tulpan reijät siistit ja tulpat puhtaat

Ei kuitenkaan niin paljon ole muodostunut että nousisi tulpan reikien reunuksien yli ja sitä kautta tulppiin
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: SID Infon vikakoodeja satelee

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Eiköhän se öljy sinne tulpille tule venttiilikopalta. eli tiiviste falskaa jonkun verran.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

Re: SID Infon vikakoodeja satelee

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

Sieltähän se on tultava, ei vaan mistään löydy vuotokohtaa. Täysin kirkkaat seinämät.

Maf vikakoodi siinä on nyt muutaman päivän Sid infossa lukenut, sytyttipä nyt sitten moottorin keltaisen vikavalonkin, errorien määrät eivät kasvaneet.

Alkaa tulla vanhat ajat mieleen, moni varmaan muistaa varsinkin jos on tälläisen vatkaimen uutena ostanut kalliilla rahalla.
Alle sadassa tonnissa kun meni huohottimet tukkoon, turbo, jakopää, asentotunnnistin,bensapumppu, oven kahvat, DI kasetti, kansi tiivisteineen + kuluvat osat, kuten puslat kaupan päälle niin monta kertaa ajattelin että mihin olen 54500 euroa työntänyt :lol:

Nyt ei onneksi olla ihan noissa katastrooffeissa mutta jonkinlaista hoitoa tuntuisi taas kaipaavan auto, kuten kohta omistajakin :wink:
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: SID Infon vikakoodeja satelee

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

minkä väristä öljyä sinne kertyy?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

Re: SID Infon vikakoodeja satelee

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

Se vaikuttaisi vähän huohotus vammaisen smetanan väriseltä, tummaa mutta seassa vähän vaaleaakin. Väittäisin että vettä / jostain kondensinoitunutta nestettä olisi seassa. Parin viikon aikana ehkäpä ruokalusikallinen kertyy, eilen avasin parin päivän ajon jälkeen niin määrä oli vähäinen..peukalon kynnen verran :) Ja edelleenkin kertymis paikka on mysteeri, ei näy halkeamia, vuotoja tai mitään. Seinämät on kuin uudet, niin kannen ulkoa kuin sisältäkin.

Maf anturin liittimineen putsasin, tosin oli erittlin hyvässä kunnossa eli jos koodi / vikavalo syttyy niin lienee aika uusia Maf anturikin ?
Vai vieläkö pitäisi 300000 ajettu anturi mittauttaa viisaammilla..
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
Vastaa Viestiin