poliisit kaato Finreactorin

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

TuomasJ
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

jsuomi kirjoitti:
Jussi kirjoitti: KRP tekee tässä hommassa erittäin hyvän työn ja toivottavasti saadaan kunnon varottava esimerkki tällekkin saralle. Tekijänoikeusrikokset on rikoksia siinä missä muutkin, varkaus on varkaus vaikka se tehtäisiin näennäisen harmittomasti netissä. P2P-softilla leikkivien isompien ja vähän pienempien nörttien olisi syytä tajua varastavansa leipää toisten suusta.
Oon erimieltä kyl ohjelmisto yhtiöt ja musiikin tuottajat kusettaa asiakkaitaan
niin paljon et kyl warettaa. Etenkin microsoft on taas kaiken pahan alku, meikä vaihtaa huomen kaikki meitin koneet ihan piruttaan linuxiin.
Jos ei miellytä Microsoftin ym. tarjoamat tuotteet niin voithan laittaa ton Linuxin ja muita ilmasia ohjelmia. Microsoft pelaa täysin kysynnä ja tarjonnan laeilla. Ja musiikin kuuntelu on täysin siitä kiinni tekeekö joku sitä musiikkia. Jos ne ei saa rahaa niiden musiikista, mitä järkeä niiden on tehdä musiikkia.

Warettajat varastaa muilta leivän suusta mutta eivät tajua sitä kun ovat niin innostuineita "hei!!! saadaan ilmatteeks tavaraa eikä jäädä siitä kiinni". Sama asia on ku keksisit tavan ettet jää kiinni varkaudesta ja menisit kauppaan karkki osastolle ja pöllisit tikkareita. "tikkarit ovat niin kalliita ettei niitä viissi ostaa, mutta niitä on pakko saada koska ne on niin hyviä"

Eikä herneitä nenään sitte.
Viimeksi muokannut TuomasJ, Ke Joulu 15, 2004 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

jsuomi kirjoitti:Oon erimieltä kyl ohjelmisto yhtiöt ja musiikin tuottajat kusettaa asiakkaitaan niin paljon et kyl warettaa. Etenkin microsoft on taas kaiken pahan alku, meikä vaihtaa huomen kaikki meitin koneet ihan piruttaan linuxiin.
Enpä usko että oletettu/väitetty kusetus on kovinkaan hyvä oikeutus varkaudelle. Suunnilleen yhtä hyvä kuin joskus lapsena kuulemani perustelu myymälävarkaudelle: "Kyllä kapitalistilta saa varastaa."

Se että sekä ohjelmistotuottajat että heidön asiakkaansa ovat ajaneet markkinat täysin pähkähulluun tilaan ei oikeuta asiakkaita varastamaan ohjelmistotuottajilta. Asiakkaalla on aina mahdollisuus äänestää lompakollaan, ohjelmistomarkkinoilla nähdään mitä tapahtuu kun asiakkaat eivät ole riittävän valveutuneita sitä tekemään.

Jos nyt onkin niin että levy-yhtiöt ovat suuri saatana, joka kusettaa asiakkaita nappaamalla ylisuuren viipaleen äänitteen hinnasta, niin muusikon joka musiikin on tehnyt elämää ei yhtään helpota, saati lompakkoa paksunna, se että heidän tuotteitaan aletaan varastamaan ostamisen sijasta. Jää ne vähätkin rovot saamatta. Sama pätee musiikin lisäksi muihinkin teoksellisiin tuotoksiin... ei valokuvaajan leipä levene jos hänen kuvansa pöllitään netissä... ei elokuvayhtiöt elä sillä että ihmiset tuoijottavat kotona laittomia kopioita.

Maksumiehinä on aina loppujen lopuksi rehelliset ihmiset. he maksavat myös laittomien katselijoiden, kuuntelijoiden ja käyttäjien puolesta.

Sitten kun kukaan ei enää maksa niin mitäs sitten tehdään? Harrastajavoimin ja vapaaehtoistyöllä ei maailmaa rakenneta... tietokoneita käytetään muuhunkin kuin leikkimiseen ja netissä surffailuun, waretushölmöilyt syövät maata pois jalkojen alta ihan kaikilta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
samsikki
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Oma mielipide on se, että ei takuulla suomalaisten pikkuwarettajien kiusaaminen vaikuta millään tavalla bill gatesin yhtiön toimiin. Eikä warettamista saada loppumaan mitenkään. Se kun ei ole enään mahdollista edes Suomessa.
Ja vaikka warettajat saataisiinkin kiinni ja piratismi loppuisi, niin ei laillisten ohjelmien/pelien hinnat putoaisi mihinkään. Ei normaali ihmisillä ole varaa ostaa törkeän kalliita ohjelmia(esim. microsoft) tai varsinkaan opiskelijoilla jotka niitä tarvitsevat...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Jarski
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Jarski »

potkuhousu kirjoitti:Homma etenee niin että kaks viikkoa on hiljasta taas alkaa syntymään uusia hubeja ja koneita. Ihan loputon suo sanon minä.

Waretus on ja pysyy se vain muuttaa muotoaan
Totta! Ei poliisi saa millään waretusta loppumaan, se on varma. :!:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Mäksä kirjoitti:1500 konetta ratsaavat et normaali käyttäjät saa olla ihan rauhas. ja noista 1500:sta tuskin satakaan saa mitään. mutta ne pääkäyttäjät haluavat vaan pois sielt...ja koko soppa lähteny Windows longhornin jakamisesta
Siis tuo tiedotehan oli aivan feikki?
BMW 320dA Coupe LCI
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

voi olla et oli feikki...toi longhorn oli puolestaan otettu jostain uutisesta.

http://www.jippii.fi/jsp/forum/thread.j ... ne&t=50467
tuol on jo aika naurettavaa juttua aiheesta :)
BMW 525iA Touring Executive
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

On se luojan lykky että mä en edes tiedä mikä koko Finreaktori on/oli! :lol:
Aki Peltola #1132
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Aksu900 kirjoitti:On se luojan lykky että mä en edes tiedä mikä koko Finreaktori on/oli! :lol:
Suomalainen P2P-yhteisö ja levityskanava. Eli tutummin piraattien levitystä.
BMW 320dA Coupe LCI
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Niin jos varettaminen loppuis koko maailmassa kuinka kävin softa hintojen, ne varmaan nousisi samaan tapaan kuin YLE lupamaksut. Kun kaikki maksaa TV luvan nostetaan vielä maksua jotta saadaan enemmmän rahaa.

Toinen hupaisa puoli on se että opiskelijat eivät pääse käyttämään kaikkia softia koska oppilaitoksella ei ole välttämättä varaa sellaiseen. Kun haet työpaikkaa kysellään osaamisaluetta joka on sitten aika Microsoft painoitteinen ja pari kuvankäsittely softaa. Warettamalla moni työnantaja on saanut osaavia ihmisiä jotka ovat kotonaan harjoitelleet. Asioita voi ajatella monelta kantilta :wink:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
tuomas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Minua taas naurattaa uutisointi yleisesti piraattituotteiden myynnistä ja levityksestä. Järkevästi tekevät seuraan laskutoimituksen:

herra X warettaa netistä 1000 mp3:sta, eli sanotaan vaikka 100 albumia tavaraa. Sitten lasketaan 100 kertaa kaupan hinta albumille ja saadaan joku pöyristyttävä luku.

Naurettava väite, että warettamisen sijaan joku ostaisi nuo kaikki 100 albumia kaupasta. Ehkä muutaman ostaisi, mutta suurin osa niistäkin jäisi kauppojen hyllyyn pölyttymään.

Ja kuitenkin mp3-levitys antaa mahdollisuuden tutustua biiseihin ilman että tarvitsee maksaa 20e per levy siitä että haluaa kuulla sen yhden hyvän biisin sieltä 12 biisin joukosta.

-tuomas-
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
lintta go go
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Jahans, täälläkin on sitten puitu tätä :) mun mielestä on menty tankilla ampuun se joulusika, mutta tapansa poliisillakin. Tosin jos kyseessä ei ole rikos vaan rikkomus niin eipä tuo niin kauheen vakavaa ole, kaikkihan muistaa että rikkomuksesta saa vaan sakkoja eikä siihen saa kotoetsintä lupaa lain mukaan.

(Miehän en jaa muutas kuin mun ja vaimon yhteisiä seksi kuvia 8) :wink: )
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

potkuhousu kirjoitti:Homma etenee niin että kaks viikkoa on hiljasta taas alkaa syntymään uusia hubeja ja koneita. Ihan loputon suo sanon minä.

Waretus on ja pysyy se vain muuttaa muotoaan
Niinhän se on. Ei sitä saa millään kitkettyä pois. Eikä tämä ole mikään huono homma ollenkaan. Tuossa oli kirjoitettu ylempänä, että joltain jannulta oli kiikutettu 4 konetta poliisiin huomaan tutkittavaksi. Ja se alkaa haiseen jo minusta järjestelmälliseltä hommalta.

Itse hommaa harrasta, syö toisen leipää. Mulla on tapana ostaa kaupasta esim. musiikki-cd:t kaupasta, ovat paremman näköisiä ku poltettavat :D Ja miettikää ite, teette jotain työtä ja koko ajan takaraivossa on tieto siitä, että osa sun tekemästä työstä menee "tietoisesti" hukkaan, kun joku nörtti levittää ja imuttaa pitkin palloa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

tuomas kirjoitti:Minua taas naurattaa uutisointi yleisesti piraattituotteiden myynnistä ja levityksestä. Järkevästi tekevät seuraan laskutoimituksen:

herra X warettaa netistä 1000 mp3:sta, eli sanotaan vaikka 100 albumia tavaraa. Sitten lasketaan 100 kertaa kaupan hinta albumille ja saadaan joku pöyristyttävä luku.
Tuo on kyllä todella kärjistettyä. Itsekin olen lataillut mp3:sia ihan vain testikuuntelua varten. Kyllähän nuo mp3:set saa olla todella korkealla bitratella, ennen kuin niitä kehtaa cd:ksi poltella. Siksi tuleekin hyvät levyt ostettua melkein saman tien, tuolla saa vain karsittua turhia ostoksia pois.
Jossakin olen myös nähnyt tutkimuksen piratismin vaikutuksista ääniteteollisuuteen ja myyntiin. Siitä kävi hyvin ilmi ettei levymyynti ole kärsinyt piratismista. Toki tutkimuksia, kuten tuloksiakin, on monenlaisia.
BMW 320dA Coupe LCI
Fundamental
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Hieno homma että poliisi puuttuu tuollaiseen! Ärsyttävää toimintaa tuo piratismi!
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Vastaa Viestiin