Täysin totta. Tuolle pöllylle ei meinaa nimittäin hehkulamputkaan pärjätä:muppelo kirjoitti:Vähän sopivasti kun lumi pöllyää niin se on yks ja sama palaako ne ledivalot siel takana kun ne ei jaksa kuitenkaan sulatella sitä lunta pois lasista niin ei ne minnekkään näy.

Ainoa kokonaan sula kohta on takasumari.
Niin, tuo liikenne. Kelihän oli ehkä tuota pyryä lukuunottamatta ihan hyvä, ei niin kovaa tuulta että olisi ottanut autoon, ei niin liukasta kuin esim. eilen, valoisaa ja niin edespäin. Mutta kun nyt kuitenkin on kyseessä suomalaiset autoilijat, niin siellähän oli täysi kaaos päällä.
Moottoritiellä ajellaan ~kuutta-seittemääkymppiä kymmenen metrin turvavälein kymmenen auton jonoissa ja arviolta puolella autoilijoista ei mitään merkkiä takasumuvalosta (= heidät näkee kun saapuu viiden metrin päähän taakse). Voisin kysyä että eikö ihmiset ole oppineet mitään niistä ketjukolareista mutta tiedän itsekin että vastaus on ei, eihän ne uhkaa kunhan vain ajaa alle rajoituksen. Niinhän se liikenneturvakin opettaa. Lyön vaikka vetoa että sain osakseni ihan muutamat kirosanat kun kehtasin mennä ohituskaistalla satasta ohi kaikista näistä, tie kun ei ollut kovinkaan liukas tai muutenkaan ajokelvoton, ja kun ei ollut ketään edessä näkyvyys oli oikein hyvä.
Edellämainitut tapahtumat siis välillä J:pää-H:ki, seuraavat välillä H:ki-J:pää, vanhalla lahdentiellä. Ajellaan vaihtelevaa nopeutta 50-70 km/h, vedetään lukkojarrutus aina kun sivutiellä joku tulee kolmion taakse odottamaan vuoroaan ja käännytään 10 km/h nopeudella isolta tieltä toiselle isolle tielle auratussa risteyksessä. Nopeus ei yllätys yllätys ollut mitenkään riippuvainen nopeusrajoituksesta, toisin sanoen välillä mentiin 30 km/h alinopeutta ja välillä 10 km/h ylinopeutta. Ja kaikki tämä onnistui yhdeltä (1) autolta. Terveisiä vaan siniselle uudehkolle Mazda 3:lle. Kun pääsin sinusta lopulta ohi, kaistaviivan päältä koukkaamalla (kun ajattelit ilmeisesti ensin pysähtyä ennen kääntymistä), oli taas oikein hyvä ajaa.
Kehä kolmoselta vanhalle lahdentielle oli yrittänyt Opel Vivaro/Renault Trafic/Nissan Primastar, jota nyt vinssattiin ulos syvältä penkasta. Erityiskiitokset Corollakuskeille jotka kaikki oikeasti ajoivat kohtuullista nopeutta, kääntyivät ajallaan ja käyttivät takasumuvaloa.