Kansipahviko? ng900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Kansipahviko? ng900

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

eli ostin allekirjoituksen ng900 tossa jokunen kuukausi sitten ja hyvin on toiminut. mutta heti oston jälkeen ajotietokone välitti coolant level low ja neste oli melkein ala rajassa ja lisäsin ainetta noin desin verran suurinpiirtein. siitä lisäyksestä on noin reilu 2tkm ja eilen tuli taas inffo et neste olis vähissä. eli on 2tkm aikana hävittäny noin desin nestettä jonnekkin. vuotoa ei ulos päin toistaseks ole löytynyt ja kylmänä kun käynnistää niin ihme veden lotina kuuluu sisälle. savutuksesta en osaa sanoa ku toi etanoli aiheuttaa oman höyrynsä pakkasilla ja ei ole mikskään se muuttunut. muita oireita on ollut kovilla pakkassilla 3:lla käyminen hetken aikaa ja si alcohol auttoi hetkeksi mutta nyt on satunnaisesti tehnyt pikku pakkasillakin tuon noin 10sek 3:lla käymisen. toimii ajossa hienosti ja on vedot tallella.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kansipahviko? ng900

Viesti Kirjoittaja karg »

Oiskos kannen pultit löysällä? Tai sitten esim. lämppärin kenno saattaa vuodella.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kansipahviko? ng900

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

pääsekö tohon lämppärin kennoon mitä kautta käsiksi jottai näkisi mahdollisen vuodon? nyt kun kennosta mainitsit niin joskus on tehnyt sillein et auton lasit aivan kirkkaat eikä yhtään huurussa mutta kauppareissun jälkeen palasin autoon ja löin käyntiin niin kaikki ikkunat meni täysin huuruun heti käynnistyksen jälkeen? ja kun ostin auton niin saatoin haistaa pienen jäähdytin nesteen käryn tai sitten se oli ihan kosteuden hajua kun auto oli pääosin seisonut parin kk ajan.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kansipahviko? ng900

Viesti Kirjoittaja karg »

Löytyykös WIS-ohjelmisto koneelta? Siellä on seikkaperäinen selostus tosta lämppärin kennon purku-/tarkistushommasta.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kansipahviko? ng900

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

eipä löydy Wissiä. mistä sen sais ladattua koneelle ni lataan sen samantien ihan jatkoakin ajatellen?
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kansipahviko? ng900

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

konehuoneen puolelta tulipellistä löytyy kaksi "kärsää" ylempi isompi ja alempi pienempi...

ylempi on puhallin moottorin paskanpoistoon...kannattaa muuten tyhjentää...yleensä täynnä multaa (lasit huurussa ja haisee home)

...alempi on lämppärin kennon letkujen alla joten jos sieltä tulee ulos jotain, niin tod näk. kenno tai sen o-renkaat vuotaa.(kärsä tulee suoraan kennon laatikosta)

toinen vaihtoehto on purkaa keskikonsoli kokonaisuudessaan ja ilma puket sen alta sekä osa ilmastointi paneelia jonka alta kenno löytyy omassa laatikossaan alimmaisena...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Kansipahviko? ng900

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Omassa vuoden 2001 9-3 oli tuo sama veden lorina ääni käynnistyksen jälkeen. Kaasua kun painoi niin ääni voimistui. Ääni hävisi vähitellen kun auto lämpeni. Joku tiesi kertoa, että termostaatissa olevan pienen reiän tarvitsee olla ylöspäin, muuten lorisee. Itse en ehtinyt tutkia asiaa itse, sillä koneremontti korjaamolla ehti ensin. Nyt ei enää ole lorissut, mistä sitten johtuikaan.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 877
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Kansipahviko? ng900

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Jos kennon vaihtaa joutuuko ilmastoinnille tekemään mitä?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Vastaa Viestiin