tturku kirjoitti:...ei ne mitään kovin herkkiä ole ruostumaan...
tturku kirjoitti:Nm. perheessä oli 4 vuotta ja 200tkm kutosen ekan sukupolven farkku, ja juuri noilla kilsoilla ja 4 vuoden kohdalla uusittiin takuuseen 2 ovea ja ja takakaari/helma pala toiselle puolelle ja takakaaren pääty puskurin kohdalta toiselle puolelle. Autossa oli maalausvirhe noissa takakaaren ja puskurin välissä josta lähti maalit ja tuli pintaruostetta. Ovet kuvattiin sisäpuolelta ja vaihdettiiin uusiin, koska niistä oli löytynyt ruostetta, mitä ei itsekään tiennyt.
Eikös mainitut ruostekorjaukset neljä vuotta vanhassa autossa ennemminkin kerro kovasta ruosteherkkyydestä? Sinänsä kuitenkin hyvä, jos takuu korvaa. Omat Mazdakokemukset on olleet kyllä positiivisia, kuutosta en ole koskaan omistanut.
taisi nuo tyyppiviat koskea muutamaa ensimmäistä vuosikertaa vanhemmassa kuutosessa. Korjasivat viat varmaan tuotantoon heti kun huomasivat ongelman ja myös ongelmia saaneet autot korjattiin hyvin takuuseen. Siksi lähinnä ajattelin että ei niitä ruostepeikon pelon takia kannata jättää.
Tuo ruostuminenkin on vähän miltä kantilta katsoo. On autoja joissa ruostetta pukkaa vähän joka puolelle tai paikkoihin mihin ei normaalisti sitä pitäisi syntyä, silloin puhuisin herkästi ruostuvista.
Sitten on taas näitä, joissa on joku tyyppivika ruostuminen, jossa autosta on löytynyt joku tietty kohta joka alkaa järjestään ruostumaan. Tuossa kuutosen tapauksessakin se on sinäänsä ihan inhimillinen paikka ruosteelle, kivet vie maalipinnasta ensimmäisen kerroksen jonka jälkeen ruostuminen alkaa.
og9-3:ssakin on tyyppivikana takakaarien ruostuminen ja 5d malleissa takaoven ja kaaren välissä oleva pieni lista ja sen reunus, mutta en silti pidä ko. malleja pahasti ruostuvina.
tturku kirjoitti:en mä mazdoja edes alkupään kutosia karsastaisi, ei ne mitään kovin herkkiä ole ruostumaan ja niissä on oikeasti ruostetakuu, eikä mitään puhkiruostumistakuu. Eli ruosteet jos niitä ilmenee niin on korjattu takuuseen.
Takuukorjauksia on saatettu tehdä, jos omistaja on sattunut muistamaan / tahtomaan, eikä ole juuri ollut esim. vaihtamassa autoa, tai sattunut kuolemaan.. Eli tehty jos tehty.. Ei se silti paljon pellin/maalin laadusta vakuuta.
tturku kirjoitti:en mä mazdoja edes alkupään kutosia karsastaisi, ei ne mitään kovin herkkiä ole ruostumaan ja niissä on oikeasti ruostetakuu, eikä mitään puhkiruostumistakuu. Eli ruosteet jos niitä ilmenee niin on korjattu takuuseen.
Takuukorjauksia on saatettu tehdä, jos omistaja on sattunut muistamaan / tahtomaan, eikä ole juuri ollut esim. vaihtamassa autoa, tai sattunut kuolemaan.. Eli tehty jos tehty.. Ei se silti paljon pellin/maalin laadusta vakuuta.
Ei ihan kokonaan pidä paikkaansa....appiukko ei ollut tietoinen mistään ruostumisherkkyydestä, huollatti masukkansa paikallisella teboililla mutta niin vaan soittivat paikalliselta piirimyyjältä ja hakivat silloin vielä ruosteettoman kutosen korjaukseen ja antoivat tilalle jonkin vuokraamon pelin. Mutta varsinaisen tuotteen laadusta ei vakuuta.
Näin tais olla meidänkin perheessä, faija vei auton perus huoltoon ja siellä sitten oma-aloitetteisesti alettiin kattelemaan ruosteita. Oma mielipide on kyllä Mazdan huollosta/ maahantuojan toiminnasta erittäin positiivinen. Harvalla merkillä oikeasti hoidetaan niin hyvin hommat.