Kolkki kerää nakutuksia
Kolkki kerää nakutuksia
Nyt tässä lähipäivinä ruvennut keräämään nakutuksia, kun sid infoa katellut. Aikasemmin ollut parinkympin paikkeilla kaikissa pytyissä, nyt kakkospytty noussut yli kuuteenkymppiin ja muut neljässäkympissä. Matalilla kierroksilla kiihdyttäessä noussut aina muutamalla lukemalla mitä nyt oon seurannut. Tulpat oon vaihtanut reilu 1000km sitten, sytytyskasetti on kesällä vaihdettu alkuperäislaatuinen, ilmamäärät toteutuu hyvin, kiihdyttäessä n. 2500rpm 3/4kaasulla ahtopainemittarin näyttäessä n. 0,5bar Pbef näytti jotain 1300 ja Pinl 1500 noin muistaakseni. Tulpat tsekkasin tänään ja näytti vähän nokiselta, varsinkin kakkospytyn tulppa. Misfire näyttää yli 65000! Mutta sitä näyttänyt softan laitosta asti ja Tobbana sanoi että saattaa sekoilla. 98bensaa tankissa tällä hetkellä ja ajossa en huomaa mitään olevan vialla. Mistä alkaa etsimään vikaa?
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Misfire countteri ei tuossa tapauksessa näytä oikein, sid infossa t7suiten tekemä bugi sillä kohtaa, väärä muistiosoite.
Suuttimet voi alkaa olla tukkeessa, bensaako tankissa?
Suuttimet voi alkaa olla tukkeessa, bensaako tankissa?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kolkki kerää nakutuksia
jees, bensaa on tankissa, yhden etanolitankillisen ajoin, jonka jälkeen pari bensatankillista ollut.
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Tänä aamuna taas muutama naku tuli lisää ihan rauhallisessa ajossa... Voiko muuten tähän vaikuttaa paskanen bensasuodatin? Aika hapatteen näkönen on nimittäin jo ulospäinkin. Ylihuomiselle sovittu kyllä jo sen vaihto. Tai ei kai voi olla oireilua hajoavasta bensapumpusta?
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Onko tuo sytkäkasetti varmasti toimiva, tuo sana alkuperäislaatuinen viittaa jotenkin siihen että se ei ole alkuperäinen Saab-osa, vaan mahdollisesti kiinalainen kopio...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Siis on alkuperäinen Saab-osa. Huonosti ilmaisin itseäniippe kirjoitti:Onko tuo sytkäkasetti varmasti toimiva, tuo sana alkuperäislaatuinen viittaa jotenkin siihen että se ei ole alkuperäinen Saab-osa, vaan mahdollisesti kiinalainen kopio...

- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Kolkki kerää nakutuksia
mitkä tulpat? väärillä tulpilla saa kasetin helposti rikki.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Kolkki kerää nakutuksia
NGK bcpr7es-11 tulppia oon käyttänyt. Kokoajan tulee lisää nakutuksia, kakkospytyssä on jo yli 70. Jos vähänkään reippaammin kiihdyttää, varsinkin matalilla kierroksilla niin rupee lukemat kasvamaan. Rupesin miettimään että jäähdytysnesteen pinta alenee n. kuukauden tai parin aikana anturin tasolle ja rupee sitä herjaamaan. Eihän vaan voi kansipahvi vuotaa ja päästää nestettä pyttyyn aiheuttaen nakuja? Pakokaasu haisee ihan normaalille, eikä savuta epänormaalisti ja menisi kai nestettäkin enemmän jos se vuotaisi? Ulospäin ei kyllä näy tippoja jättävän, eikä missään tuoksu imelälle.
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Voihan tuota kantta yrittää kiristää jos on päässyt löystymään... etsi toiminnolla varmaan löytyy tuostakin paremmin tietoa
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Kävi kans mielessä tuo. Pitää selailla tietoa foorumilta tosta.
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Välitietoja tänne: Eilen uusi IMM kiinni ja ajamaan. 10km ajoin ja kiihdyttelin reippaasti välillä ja nakutukset pysyi nollissa kaikissa pytyissä! Julistin jo että "Nyt se on kunnossa!". Emännän kanssa käytiin tupakalla yhdellä parkkipaikalla ja auto pyöri sen aikaa tyhjäkäyntiä. Kun lähdettiin siitä ajamaan niin ihan rauhallisessa kiihdytyksessa risteyksestä tuli ensimmäiset nakutukset. Siitä eteenpäin tuli matalilla kierroksilla kiihdyttäessä lisää nakutuksia koko ajan. V*tutuspäissäni annoin kunnolla runtua ja 3. ja 4. vaihteella pyörien sutiessa yli 4000rpm ja ei tullut yhtäkään nakutusta mihinkään pyttyyn. Sen jälkeen taas jatkui nakuttelu matalilla kierroksilla. 

Re: Kolkki kerää nakutuksia
Matalan kierrosten ja kevyen kaasun nakutuksista ei kannata kyllä edes välittää. Imuilman lämpötila varmaan nousi paikallaan seistessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Elikkä huolettomasti voi ajella? Jos asia on näin niin huojentavaa kuulla! 

Re: Kolkki kerää nakutuksia
Joo jos niitä nakutuksia tulee rauhallisissa kiihdytyksissä pienillä ahtopaineilla niin ei huolta, antaa tulla vaan. Trionic kyllä estää vahinkojen syntymisen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kolkki kerää nakutuksia
Jees, uskalsin kokeilla tänään täyskaasukiihdytyksiäkin ja ei nakuttele ollenkaan silloin. Eikun kovaa ajoa vaan! 
