Tomaattisatkumiehet huomio!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Maukka9
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 13:19

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja Maukka9 »

Viime keväällä vaihdettu T16 kaapoon vm.-88, type F autom.öljyt. Löytyy motonetistä,
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-0201
Vaihtaa edelleen kuten alussa kirjoittelit, alle 60km/h kolmosta sisään.
Oikeastaan, kevyellä kiihdytyksellä ei vaihtokohtia edes huomaa, sekä ennen että jälkeen öljynvaihdon.
Kevättä odotellessa...
Predatori
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Kyllähän tuon aikasemmin pitäs kolmosen heittää.Omassa ässässä ollu oma ja nyt vaparin bw37 ja kumpikin alta 60 kolmoselle vaihtanu.Tuskin iso "vika" eli öljymäärä ja laatu oikeaksi ja viimeisenä keinona pantojan kiriminen.Valitettavasti en osaa neuvoa mutta onnistuu kotikonstein asiantuntevalta kaverilta.Tavan korjaamoista harva ottaa laitettavaksi kun eipä näitä moni rassannu.Itse kuopiossa asun ja satuin löytämään saab konkarin joka pelkkiä saabbeja korjannu ikänsä.Laatikon vaihto mulle,kuulemma noin 26 vaihto vasta oli :lol: Pantojen kiriminen onnistuu myös mutta kuten mainitsin henk.koht en tiedä miten.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tarjoan patenttiratkaisuna tuon keinuvivun välyksen tarkastusta ja kiristystä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=131364
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Predatori
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Paljonko teidän tomaattisatkut kulkee kakkosella?? täysi kiihdytys kaasu pohjassa,ei siis "pakkokakkonen". Mulla 120km/h ja oisko ollu n.5700kpm kun kolmosen heittää. Saab 900s vm 90 ahdot 0.6. Missä muuten rajotin puuttuu peliin? ei tullu testattua...
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 985
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja duuduu »

32334649 kirjoitti:Paljonko teidän tomaattisatkut kulkee kakkosella?? täysi kiihdytys kaasu pohjassa,ei siis "pakkokakkonen". Mulla 120km/h ja oisko ollu n.5700kpm kun kolmosen heittää. Saab 900s vm 90 ahdot 0.6. Missä muuten rajotin puuttuu peliin? ei tullu testattua...
Ohjekirja kertoo, että rajoitin on 6500rpm kohdalla
NG9-3 Aero MY05
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Aika paljon tuntuu eroja olevan yksilöiden välillä. CD:ssä vedättää vaihteita sietämättömän pitkälle, 2-3 vaihto on jopa isomman työn takana lämpimänä kuin kylmänä. Varaosiksi juuri hankkimani pari vuotta uudempi 5d samalla tekniikalla on yllättävän hyvä, ainakin parhaiten käyttäytyvä satkun laatikko mitä omalle kohdalleni on osunut.
Avatar
Mikko_H
"Hölösuu"
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

32334649 kirjoitti:Paljonko teidän tomaattisatkut kulkee kakkosella?? täysi kiihdytys kaasu pohjassa,ei siis "pakkokakkonen". Mulla 120km/h ja oisko ollu n.5700kpm kun kolmosen heittää.
Jos on käyttöohjekirja tallessa, niin kannattaa katsoa vaihtonopeudet sieltä. Ne piti aika tarkasti kutinsa. 120 oli kick-downilla kolmoselle vaihdon nopeus (lähes) uudella 8) satkulla.
Predatori
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Joskus muuten mittasin ässän 80-120 ohituskiihtyvyyden kick-downia käyttäen ihan karkeesti sekuntikellolla.Muistaakseni 7.6 sek oli.En tiiä onko hyvin vai huonosti jos vertaa muihin autoihin.Ei jaksanu kaivaa vertailutietoja.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tomaattisatkumiehet huomio!

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

KC-vaijeria voi säätää (vähän kerrallaa) löysää = vaihtaa helpommin, kiristää = vaihtaa myöhemmin. Pannat voi toki kiristää itsekin, pitää olla sopivat rakotulkit ja toinen panta vaatii pohjan avaamisen. Kun niitä öljyjä vaihtelette on se suodatin pestävä joka kerta. Samalla tarkastatte että imuputken o-rengas on ehjä. Horii muuten ilmaa ja kulku katkeaa. :D
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
Vastaa Viestiin