Steering lock malfunction + immobiliser failure
Steering lock malfunction + immobiliser failure
Tänään tapahtui tällaista: Lähdin normaalisti kaupasta, ajoin hetken aikaa ja SIDiin tulee teksti: "Steering lock malfunc. Make a safe stop. Contact service."
Ajan parkkiin ja sammutan auton. Seuraavaksi kun koitan kääntää virtalukosta SID näyttää: "Immobiliser failure. Try starting again. Contact service." Tämän jälkeen taas "Steering lock malfunc."
Auto ei inahtanutkaan. Eipä siinä sitten muu auttanut kuin hinaus ja vienti huoltoon odottelemaan.
Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?
Autona tosiaan 2004 SS 2.0t.
Ajan parkkiin ja sammutan auton. Seuraavaksi kun koitan kääntää virtalukosta SID näyttää: "Immobiliser failure. Try starting again. Contact service." Tämän jälkeen taas "Steering lock malfunc."
Auto ei inahtanutkaan. Eipä siinä sitten muu auttanut kuin hinaus ja vienti huoltoon odottelemaan.
Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?
Autona tosiaan 2004 SS 2.0t.
2021 Tesla Model 3 Performance
Re: Steering lock malfunction + immobiliser failure
CIM lienee rikki. Hoitaa sekä ohjauslukon että ajoneston tehtäviä.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
On valitettavasti kokemusta vastaavanlaisesta.
Kun rattilukko menee rikki eikä vapauta, niin ei käänny myöskään virtalukko.
Tämä on turvallisuussyistä tehty näin.
Mulla ei kyllä muistaakseni (olen aika varma) tullut mitään ilmoitusta "immobiliser failure".
Ainoastaan tuo rattilukon vika ilmoitus (steering lock malfunc) ja sitä vastaava kuva sidiin (ratti+munalukko).
Voi siis olla vika rattilukossa tai myös CIMissä, koska se liittyy ratti-ja virtalukkoon tärkeänä osana. Nämä muodostavat "pyhän kolminaisuuden" keskenään. On joillakin muistakseni juminut virtalukkokin, josta seuraa samoja ongelmia.
Kannattaa lukea vikakoodi. Itse tuolloin luin omalla Launch x431 testerillä vikakoodin, joka oli "rattilukon sisäinen vika". En siis tarvinnut tähän hommaan tech2:sta. Vikahan rattilukossa oli ja sen vaihdolla taas pelitti.
Kun rattilukko menee rikki eikä vapauta, niin ei käänny myöskään virtalukko.
Tämä on turvallisuussyistä tehty näin.
Mulla ei kyllä muistaakseni (olen aika varma) tullut mitään ilmoitusta "immobiliser failure".
Ainoastaan tuo rattilukon vika ilmoitus (steering lock malfunc) ja sitä vastaava kuva sidiin (ratti+munalukko).
Voi siis olla vika rattilukossa tai myös CIMissä, koska se liittyy ratti-ja virtalukkoon tärkeänä osana. Nämä muodostavat "pyhän kolminaisuuden" keskenään. On joillakin muistakseni juminut virtalukkokin, josta seuraa samoja ongelmia.
Kannattaa lukea vikakoodi. Itse tuolloin luin omalla Launch x431 testerillä vikakoodin, joka oli "rattilukon sisäinen vika". En siis tarvinnut tähän hommaan tech2:sta. Vikahan rattilukossa oli ja sen vaihdolla taas pelitti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Joo, homma tuli tänään kuntoon ja Saab taas liikenteessä. Vikakoodeja en nyt tästä ulkomuistista osaa sanoa, mutta CIMiin menivät. Vika kuitenkin korjaantui virtalukon vaihtamalla.
2021 Tesla Model 3 Performance
Tuli minulle pari kertaa tuo steering wheel malfunction, make a safe stop. Lähti pois kun sammutin ja starttasin. Onko tässä ollut mitään lämpötilariippuvuutta? Eli paraneeko kun lämpenee?
En ole kuullut lämpötilariippuvuudesta.
Sekoilee ihan jostain muusta syystä. Lopulta saattaa hajota kokonaan.
Sekoilee ihan jostain muusta syystä. Lopulta saattaa hajota kokonaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Tämä tapaus saattaa ratketa akkua vaihtamalla. Yritin lukea vikakoodeja ja jossain vilahti jännite 11 V. Navoista yleismittarilla mitattuna oli jännitteet 12.4 V ilman virtoja ja ja 12.0 V virrat päällä.
Alkup. GM akku hyytyi vähän vajaan kuuden vuoden jälkeen. Käyntiinlähdössä ei ole ollut vielä huomauttamista.
Alkup. GM akku hyytyi vähän vajaan kuuden vuoden jälkeen. Käyntiinlähdössä ei ole ollut vielä huomauttamista.
Meikällä tuli kans tohon kolkkiin kerran rattilukon vika kun oli vanha akku kiinni. Tosta ei kauan mennytkään, kun alkoi starttauskin olemaan vähän niin ja näin. Uuden akun kanssa ei oo tullu mitään tommosta toistaseks.