Western-elokuvia

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Jimo
"Turbo"

Re: Western-elokuvia

Viesti Kirjoittaja Jimo »

Georges27 kirjoitti:Ei ole olemassa huonoja westernejä, on vain ymmärtämättömiä katsojia.
Tuossa on muuten perää.
lordofgreed kirjoitti:
True Gritin katsoin juuri ja oli aika hyvä. Täytyisi nähdä siitä myös alkuperäinen versio. 3:10 to Yuma (2007-versio) menee katseluun piakkoin ja laitan nuo muutkin nimet muistiin.
Tuopa vaikuttaa kiintoisalta. Täytyy etsiä käsiinsä.
eegas kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Rio_Bravo
Tuo on minusta paras länkkäri.
Tämän katselin juuri muutama päivä sitten. Olisi ollut mielestäni parempi lyhempänä. Nyt tuntui ylipitkältä, kun tapahtumia ja tarinaa ei sen kummemmin ollut. Tykkäsin enemmän El Doradosta, joka on jonkinlainen remake tuosta. Tehty vain 7 vuotta Rio Bravon jälkeen. Siinäkin John Wayne.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Georges27
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Kakkoselta kuukauden western, Kapinallisten asekätkö (Bandido/USA 1956) 22.15 eli viiden minuutin päästä.

Aamulehti antoi 3/5 tähteä, itse en muista nähneeni, vaikka varmaankin olen sen nähnyt, ei vaan sytytä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Jimo
"Turbo"

Myöhästyin. Ei tule telkkaria muutenkaan katottua käytännössä ollenkaan. Hyvä kuitenkin nostella tätä ketjua ylös taas, sillä olen päässyt kovaan vauhtiin tässä ns. harrasteessa. Paikallisesta kirjastosta löytyy yllättävän suuri kokoelma westernejä dvd:llä.

3:10 to Yuma (2007) http://en.wikipedia.org/wiki/3:10_to_Yu ... 07_film%29
oli mielestäni niin hyvä, että tekisi mieli nähdä myös alkuperäinen versio. Lisäksi pidin humoristisen vauhdikkaasta spagetti westernistä "Sabata" http://en.wikipedia.org/wiki/Sabata_%28film%29
, jonka pääosassa itse Lee Van Cleef. Jatko-osa "Sabatan paluu" ei iskenyt ihan yhtä kovaa, mutta viihdyttävä sekin oli.

Mainitaan viime aikoina katsotuista vielä Terence Youngin ohjaama mainio Soleil Rouge/Red Sun/Verenpunainen aurinko. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Sun
Pääosassa Charles Bronson, jonka tähdittämät westernit iskee ainakin meikäläiseen.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Timon
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Timon »

Tunnustaudun ymmärtämättömäksi katsojaksi, koska mielestäni osa westerneistä on huonoja :lol:

Hyviä ja erinomaisiakin tietysti on, erityisesti tuo 3:10 to Yuma on jäänyt mieleen positiivisesti. Tuota uskaltaa suositella myös niille, jotka ei pahemmin länkkäreistä edes perusta.
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
kaseva
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Uh... Rio Bravo on kyllä kova. Yllätin itseni nauttimalla aivan "kympillä" suht' tuoreesta hmm.. scifi/westernistä Cowboys & Aliens. Ehkä ne on ne teemat kun toimii?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Jimo
"Turbo"

Huonouskin on suhteellista. :lol: Jostain syystä western on minulle kuitenkin sellainen genre, ettei ole vielä tullut vastaan mitään sietämättömän huonoa. Musiikin puolella puolestaan blues on vastaavanlainen genre.

No okei, western-komediat on vähän sellaisia, ettei ihan minun huumoriani. Esim. Cactus Jack/The Villain (1979) on aika karmea lapsellisella huumorillaan. Jos sitä jollekin pitäis suositella, niin kovimmille Schwarzenegger-faneille, koska siinä elokuvassa nähdään eräs miehen varhaisempia rooleja.

Vakavemmista westerneistä The Gundown/True Gun (2011) oli huono. Sitten sellainen kuin Two Rode Together (1961), siitä en saanut mitään otetta, joten meni tosiaan sen ymmärtämättömyyden piikkiin. :)
1983 SAAB 900 GL 3-door
Vastaa Viestiin