Pakkanen ja E85
Re: Pakkanen ja E85
E85 startit on isoilla pakkasilla helppoja, koska on hyvin suoraviivaista että etanoliosuus ei höyrysty lainkaan. Sen sijaan nollan tuntumassa variaatiota on paljon siinä mitkä osat polttoaineesta höyrystyy ja mitkä ei, tällöin voi olla vaikea saada oikea seos koska jos höyrystyykin odotettua paremmin niin menee rikkalle ja jos huonommin niin laihalle. Päästöjen vuoksikin on Biopower-softissa koitettu välttää aivan liian rikasta seosta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkanen ja E85
Oho, aina oppii jotain uutta.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Pakkanen ja E85
soap95 kirjoitti:Pakkasta -27,6
offtopic: Löi pentele paremmaksi, vai onko pyöristetty tasakymppiinkaseva kirjoitti:Tänä aamun –30 C˚
No yhtä kaikki, tuntuuhan tuo käynnistettävyys myös E85:lla olevan ihan kohdallaan. JOS AUTO ON YLEENSÄ KUNNOSSA
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Pakkanen ja E85
Ei o desimaalimittaria käytössä, kyllä ihan tasalukema oli taulussa. Toki taitaa olla ihan sama jo näillä asteilla.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Pakkanen ja E85
Tervehdys,
Kirjoittelen tähän ketjuun kun läheltä liippaa, ongelmana siis käynnistyvyys bensalla.
Allekirjoituksen auto ei enää suostunut lähtemään käyntiin -28 pakkasesta vaikka oli liekassa 1.5h ennen starttia, pieniä hörähdyksiä päästää mutta tulille ei lähde.
Autossa on biopower softa ja edellinen omistaja on ajellut viinaksilla vajaa 10tkm, nyt kuitenkin noin kuudes tankki menossa bensaa.
Voiko softa muutos vaikeuttaa pakkaskäynnistyksiä? Vai onko nyt vaan joku osa tullut/tulossa tiensä päähän, tulpat kenties?, sytytyskasetti?
Auto on toiminut tähän asti hyvin.
Uutena saabistina ei ole kerennyt auto kovinkaan tutuksi vielä tulla niin vinkit olis paikallaan.
Kirjoittelen tähän ketjuun kun läheltä liippaa, ongelmana siis käynnistyvyys bensalla.
Allekirjoituksen auto ei enää suostunut lähtemään käyntiin -28 pakkasesta vaikka oli liekassa 1.5h ennen starttia, pieniä hörähdyksiä päästää mutta tulille ei lähde.
Autossa on biopower softa ja edellinen omistaja on ajellut viinaksilla vajaa 10tkm, nyt kuitenkin noin kuudes tankki menossa bensaa.
Voiko softa muutos vaikeuttaa pakkaskäynnistyksiä? Vai onko nyt vaan joku osa tullut/tulossa tiensä päähän, tulpat kenties?, sytytyskasetti?
Auto on toiminut tähän asti hyvin.
Uutena saabistina ei ole kerennyt auto kovinkaan tutuksi vielä tulla niin vinkit olis paikallaan.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Kuten tuossa suap95 juuri totesi, kun on kunnossa , niin lähtee ihan kummalla polttoaineella vaan.
Akku?
Tulpat?
Startti?
Akku?
Tulpat?
Startti?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Pakkanen ja E85
Akku on reipas pari vuotta vanha ja antoi kyllä starttailla aika pitkään (voihan se silti olla parhaat päivänsä nähnyt).
Tulpista ei ole tietoa milloin vaihdeltu joten ne nyt voisi jo varmuudenkin vuoksi vaihdella. Nämä tuossa aiemminkin mainitut tulpat ilmeiseti käy. (NGK BCPR 7ES-11)
Startista en nyt osaa sanoa että miten reippaasti sen pitäisi pyörittää, ei siinä ainakaan mitään selkeää huonontumista ole tapahtunut ja on lähtenyt ihan hyvin käyntiin aikaisemmin.
Tulpista ei ole tietoa milloin vaihdeltu joten ne nyt voisi jo varmuudenkin vuoksi vaihdella. Nämä tuossa aiemminkin mainitut tulpat ilmeiseti käy. (NGK BCPR 7ES-11)
Startista en nyt osaa sanoa että miten reippaasti sen pitäisi pyörittää, ei siinä ainakaan mitään selkeää huonontumista ole tapahtunut ja on lähtenyt ihan hyvin käyntiin aikaisemmin.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
No nyt se viimein suostui lähtemään käyntiin, enää -21 pakkasta
Lämmöt oli startatessa kuitenkin 40 astetta (jos se nyt oli tuo teng arvo) niin ihmetyttää että miten vaikeeta oli lähtö.
Pitää nyt lähteä tulppakauppaan niin on sekin mahdollisuus suljettu sitten pois.
Lämmöt oli startatessa kuitenkin 40 astetta (jos se nyt oli tuo teng arvo) niin ihmetyttää että miten vaikeeta oli lähtö.
Pitää nyt lähteä tulppakauppaan niin on sekin mahdollisuus suljettu sitten pois.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Onkohan vaihdettu polttoainesuodatin? Voi olla lähteny tankista paskat liikkeelle kun on aikoinaan siirrytty etanolin ihmeelliseen maailmaan.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Pakkanen ja E85
Suodatin vaihdettu silloin kun muutettu viinaksiin eli senkin voisi vaihdella nyt uudestaan.
En päässyt sitten pihasta minnekkään. Heitin auton lämpiämään mutta 5min päästä kun piti lähteä niin teng oli 96astetta ja kajuuttaan puhaltaa täysin kylmää. Lämpömittarin viisari näyttää kuitenkin silmämääräisesti normaalia.
Sitten oli tullut tämmöinen ilmoitus tauluun: Refueled 655
32 lit (GAS)
Nyt ei ymmärrä enää ollenkaan...
En päässyt sitten pihasta minnekkään. Heitin auton lämpiämään mutta 5min päästä kun piti lähteä niin teng oli 96astetta ja kajuuttaan puhaltaa täysin kylmää. Lämpömittarin viisari näyttää kuitenkin silmämääräisesti normaalia.
Sitten oli tullut tämmöinen ilmoitus tauluun: Refueled 655
32 lit (GAS)
Nyt ei ymmärrä enää ollenkaan...
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Vikaahan autossa selvästi on. Neste ei kierrä kunnolla, pakkaskestävyys heikko ja jämähtänyt hyytelöksi jossain? Lämpöviisari ei nouse vaakatasosta ennenkuin ollaan reilusti 100 asteen yläpuolella, 96C ja kylmä lämmityslaitteen kenno kertoo tuosta kierron puutteesta.
Kenen softa, milloin softattu? Refueled 65532 johtuu bugituksesta start screen/adaption messagejen kanssa. Pomppiiko polttoainemittarin neula joskus nollaan?
Kenen softa, milloin softattu? Refueled 65532 johtuu bugituksesta start screen/adaption messagejen kanssa. Pomppiiko polttoainemittarin neula joskus nollaan?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkanen ja E85
Viime vuonna softattu Touko-Kesäkuun tienoilla, en tiedä kenen ohjelmoima, pitää kysellä vielä edelliseltä omistajalta.
Vesipumppu vaihdettu 5500km sitten ja ainakin paisarissa oli vielä nestemäistä tavaraa, mittaria mulla ei nyt tähän hätään ole.
En ole ainakaan huomannu että olis polttoaine viisari pomppinut.
Vesipumppu vaihdettu 5500km sitten ja ainakin paisarissa oli vielä nestemäistä tavaraa, mittaria mulla ei nyt tähän hätään ole.
En ole ainakaan huomannu että olis polttoaine viisari pomppinut.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Voi olla myös termostaattivika.. Tuliko vesipumppu orkkis vai scantech tms.?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkanen ja E85
Tästäkään ei ole tietoa mikä pumppu siellä on, oli edellinen omistaja vaihdellut.
Samoin termostaatin iästä ei ole hajua, nopeasti on kyllä auto lämmennyt tähän asti ja lämmöt pyörii ajossa siellä 80-90 astetta.
Itsellä nyt takana autolla noin 1500km ja tähän aamuun asti on pelannu hienosti
Samoin termostaatin iästä ei ole hajua, nopeasti on kyllä auto lämmennyt tähän asti ja lämmöt pyörii ajossa siellä 80-90 astetta.
Itsellä nyt takana autolla noin 1500km ja tähän aamuun asti on pelannu hienosti
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Eikait termari vaikuta nestekiertoon lämppärin kennossa....Ja lämmöthän oli ylhäällä. Veikkaisin läppävikaa..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333