Tässä linkki muutoautovero päätöksestä kho:ssa (aika hepreaa) mutta valittaja voitti ja tapaus käsiteltävä uudestaan ja me kaikki (valtio) maksamme oikeudenkäyntikulut
tässä linkki:
http://www.kho.fi/paatokset/29095.htm
Muutoauto verotuksen taistelussa valittajalle voitto
Muutoauto verotuksen taistelussa valittajalle voitto
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
ja tästä kaikesta saamme kiittää Kuitusta, valtion byrokraatti joka aikoinaan päätti tästä veromentelmästä ja kattosummasta. Taas esimerkki että tällaiset ihmiset luulevat olevansa sellaisessa asemassa ettei heitä mitkään EU-lait ym koske. On meinaa se mies tullut maksamaan kaikkine jälkikäsittelyineen (jouduttu palkkaamaan lisää työvoimaa tulliin, korot palautuksissa jne, oikeudenkäynnit) käyttö- ja muuttautojen verotuksessa, en tiedä montako nollaa siinä summassa on mutta monta. Ja sen maksamme me! Kyseinen kattosumma määrättiin aikoinaan ettei tänne tulisi liikaa hienoja muuttoautoja (lue suomalainen kateus!). Jossakin yksityisessä firmassa se olis saanut potkuja aikoja sitten, mutta valton suojatyöpaikassa ei ole mitään hätää vaikka kuinka mokaisi.
terv.
Stefan
terv.
Stefan
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Kuitusesta
Kuitunen on joutunut/päässyt yleisen autoverovihan kohteeksi varmasti myös ansiostaan, mutta tulee pitää mielessä, että kaiken takana on Suomen korkea autovero. Se on niin korkea, että lähestulkoon kaikki veron välttämiseen johtavat toimenpiteet ovat kannattavia. Tämä taasen aiheuttaa veronsaajalle, eli valtiolle kovan motiivin tukkia kaikki porsaanreiät, jopa suorastaan ylitehokkaasti. Jos ajatellaan oikein pitkälle, niin lähestulkoon kaikki toimenpiteet johtuvat veronkannon ilmiömäisestä innokkuudesta; yli miljardin euron verokertymä alkaa olemaan jo merkittävä.
Kaikenlaisille muutostöille tehon, ajettavuuden tai jopa turvallisuuden (jarrut) suhteen tulevalle vastaisuudelle en ole keksinyt vastaavaa motiivia..
Ja on autoverosta jotain hyötyäkin, en aikoinaan olisi pystynyt tekemään graduani ellei autoverokeskustelu olisi ollut kuumana.
Kaikenlaisille muutostöille tehon, ajettavuuden tai jopa turvallisuuden (jarrut) suhteen tulevalle vastaisuudelle en ole keksinyt vastaavaa motiivia..

Ja on autoverosta jotain hyötyäkin, en aikoinaan olisi pystynyt tekemään graduani ellei autoverokeskustelu olisi ollut kuumana.