Tämä on tosiaan totta, yleiskunnolla ja huoltohistorialla jne. on enemmän merkitystä kuin kilometreillä jos verrataan esim. 180tkm ja 300tkm ajettuja. Omista satkuista ostettaessa 180tkm ajettuun ovat edelliset omistajat tehneet kaikki pikaviritykset ja ranetukset mitä nyt yleensä voi kuvitella radion johtojen katkomisesta silikoniruostepaikkoihin, kun taas vajaa 320tkm ajettu on edelleen hyvin siistissä kunnossa, radio on kiinni alkuperäisillä liittimillä, konehuoneessa ei ole mitään virityksiä tms.Cruor kirjoitti:Myös kilometrien tuijottelu kannattaa unohtaa, itsellä ainakin noi +300tkm ajetut ollu paremmassa kunnossa mitä on tullut niitä vähän ajettuja "helmiä" ostettua. Se, miten autoa on pidetty on kyllä 95% auton kunnosta.
Toisaalta taas vanhempien 9-3 ostettiin 10 vuotta vanhana ja 110tkm ajettuna, ja se oli ollut uudesta asti jollakin papalla joka ei ollut radiotakaan kerinnyt asentamaan kun oli ollut niin kova kiire kolhia auton kaikki kyljet kuhmuille. Sisustan siivoamiseenkaan ei ollut aikaa riittänyt, mutta kaikki huollot oli tehty ajallaan ja 10tkm välein. Teknisesti ollut hyvin huoleton peli ottaen huomioon että maksoi ~4500 euroa kaksi vuotta sitten, ja etanolisoftauskin onnistui mukavasti ilman mitään komplikaatioita.
Tämäkin on hyvä pointti, itse ehdottomasti suosittelisin tonnaria jos jokin viritys tai vastaava on mielessä, mutta toisaalta satku/kolkki on se tyypillinen nuorisotuningauto, ja tonnari on niin "virallinen", iso ja kulmikas että voi olla hankalampi tuunata niin ettei lopputulos ole jotain naurettavan ja itkettävän välimaastosta.Cruor kirjoitti:Kaikkihan tässäkin sitten riippuu siitä mitä haluaa. Toi ng900/og9-3 koppa nyt varmaan on se katu-uskottavampi vaihtoehto ja ulkonäkö-tuunaajan peli, kun taas tonnari on ajajan auto. Makuasioitahan nämä on. Jos tonnari toimii omaan silmään paremmin niin valitse se ehdottomasti.