vmt kirjoitti:Saabien hinnat nyt on suhteessa aika alhaisia mut erityisesti Mersujen kohdalla tuo ilmiö on todella räikeästi havaittavissa. Oma lukunsa ovat tietysti vanhemmat takatuuppari-Volvot, joiden hinnat taas on hilattu pilviin finninaamaisten lippatukkien toimesta pelkästään sen takia että ne ovat takavetoisia.
Että naurattaa kun tuolla kylällä pyörii perjantai-iltaisin hopeanharmaita 240:siä perä lintassa ja takapenkki täynnä porukkaa

Ei paljon konservatiivisemmaksi ja pappamaisemmaksi autoa enää saa, mutta kun se on taka_veto niin se on kova peli...
Itse ketjun aiheeseen, vähän yllätyin itsekin tuosta määrästä kun eilen pyörähdin nettiautossa tonnareita katsomassa. Toisaalta näiden osalta en usko että on kyse romuttamisaallosta ainakaan niin vahvasti kuin satkujen kohdalla, vaan pikemminkin siitä että talvella (autoja muutenkin mutta erityisesti) Saabeja on aina vähemmän tarjolla, ja siihen päälle tulee vielä tuo ylihinnoitteluongelma.
Itse olisin valmis hyvästä tonnarista maksamaan vähän reilumminkin verrattuna siihen paljonko tuon ikäisistä ja ajetuista yleensä pyydetään, kun auto kuitenkin on nykymittapuullakin kohtuullisen turvallinen, hiljainen, tilava ja hyvä ajettava, ja kestää kilometrejäkin varsin hyvin foorumilaisten ajomäärien perusteella. "Vähän reilumminkin" ei kuitenkaan tarkoita sitä että maksaisin reilut 2000 euroa jostain 400tkm ajetusta 2.0i ruosteisesta karvalakkimallista, 3000 euroa 300tkm ajetusta 2.0t:stä saatika yli neljää tonnia edes "vain" 250tkm ajetusta 2,3T:stä...