Aikoinaan omaan
Ongelmia ysivitosen kanssa
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Kangasala on siinä naapurissa ja sieltä nimim. vesa67. Allekirjoituksessaan kertoo tekevänsä myös Tech2-optimointeja.
Aikoinaan omaan
iini vaihtoi suuttimet ja asensi Biopower Stage 1 -softan. Monia remonttireiskoja nähneenä voin suositella. Nopeaa, tarkkaa ja asiantuntevaa oli touhu. Ja hintakin oli sopiva.
Aikoinaan omaan
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
onhan sellainenkin VIISAS keino,ettei lähettele sidiä englantiin,onhan noitamatula kirjoitti:Viisaimmat ratkaisut olisivat, että lähetät oman Sidisi Englantiin Saabdisplayrepairsiin Simonille korjattavaksi (postikuluineen n. 70-80€) ja tilaisit uuden sireenin Neobrothersilta (n. 170€ kuluineen).
Vaivat olisivat kerralla korjatut ja Sinun ei tarvitsisi enää vaivata itseäsi niillä.
sid-korjaajia suomessakin jo,vieläpä halvemmalla ja ODOTTAESSA
noh,kukin tallaa tyylillään aina
#2285
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Missä ja missähän hinnoissa SID:in korjaus pyörii suomessa?jykä66 kirjoitti:onhan sellainenkin VIISAS keino,ettei lähettele sidiä englantiin,onhan noita
sid-korjaajia suomessakin jo,vieläpä halvemmalla ja ODOTTAESSA.
noh,kukin tallaa tyylillään aina
On vaan nää Saabit hienoja autoja, viatki korjaantuu itsekseen. Kauko-ohjain alkoi kuin itsekseen toimimaan. Ei mitään ongelmaa sen suhteen ja hälyttimen ääniki vaimeni (taitaa akut olla ihan loppu).
Vieläkun tuon CE-valon saa pois ja ikkunan aukeamaan niin olen enemmän kuin
Täytyypä laittaa Vesa67:lla yv:tä jos ehtisi vilkasemaan jossain välissä
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Vekatronics taitaa korjata suomessa SID näyttöjä, hinta jotain 150€ luokkaa.
Itsellä ei kokemuksia.
Itsellä ei kokemuksia.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Vissiin ei kannata, Saab displayrepairs vaihtaa näytön ja kaapelin oikeasti toimiviin, eikä koita epätoivosesti elvyttää niitä alkujaankin susia versioita.Saabinsti kirjoitti:Vekatronics taitaa korjata suomessa SID näyttöjä, hinta jotain 150€ luokkaa.
Itsellä ei kokemuksia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Ach, 3,0t V6 femma, juurikaan mukavampaa ajokokemusta ei Saabilla ole tarjota. No mutta, hihnan vaihto ei ole lainkaan paha rasti. Merkkihuollosta turha käydä kysymässä. Jossain Sipoon perämetissä sama homma tehdään hitosti paljon pedantimmin ja lompakkoystävälliseen hintaan.Saab9-5V6 kirjoitti:
Vielä piti kysyä kauhukokemuksia jakohihnan vaihdosta. Hihnan vaihtoon olisi ~7tkm verran ajettavaa..
P.S: Kannattaa huomioida, että vaikka auto on MY -99 , niin tämä reilu 50€ halvempi jakoremmisarja käy siihen heittämällä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9266
Eli ei siis ole tarvis ostaa tätä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9265
Lisäksi tarvitaan vesipumppu ja n. 6litraa 50/50 blandiksen nestettä. Vesipumpusta on on hyviä sekä huonoja kokemuksia Motonetin tarvikkeesta ihan samoin kun OE Saab (GM) pumpustakin. Motonet halvempi, tietty.
Jos moniurahihnaa ja sen kiristintä ei ole vaihdettu tällä vuosituhannella, niin senkään vaihto (kiristin myös) ei ole ihan turhaa hommaa. Toki jos hihna menee rullillaan vielä nätisti (kiristin ei pompi hulluna), mutta ite remmi on rispaantunut, niin pelkkä remminkin vaihto auttaa tarkan markan miestä taas eteenpäin...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Tohon SID:in korjaukseen; nimim. Hook tältä foorumilta lupaili korjata omani hintaan 50,00€ + postikulut kahden vuoden takuulla. Ei paha, aion kokeilla.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Edelleen kiusaa toi toimimaton kuskin ikkuna.. ei inahdakkaan.. Mistähän kannattaisi alkaa ronklimaan?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Josko purkaisi ovipahvin pois tieltä, niin voisi sitten mittailla johtosarjaa että tuleeko moottorille asti sähköä kun näppäilee ikkunakytkintä.
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Itsellä kun entiseessä kulkineessa renkkasi takaoven ikkuna, niin syyksi paljastui keskikonsolin kytkin. Sen mekanismista oli valunut rasvaa koskettimeen ja se esti myös oven oman kytkimen toiminnan.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
ovipahvin purkuun kuvia ja tekstiäSaab9-5V6 kirjoitti:Edelleen kiusaa toi toimimaton kuskin ikkuna.. ei inahdakkaan.. Mistähän kannattaisi alkaa ronklimaan?
http://saabworld.net/f29/green-window-r ... 9-5-a-163/
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Kiitosta taas nopeista vastauksista sekä hyvästä linkistä. Nyt oli sellaiset ohjeet et varmaan jopa minäkin voisin onnistua, suurempia hajottamatta ovipahvien purkamisessa 
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Lämmin tila ja kylmää kaljaa tarpeeksiSaab9-5V6 kirjoitti:Kiitosta taas nopeista vastauksista sekä hyvästä linkistä. Nyt oli sellaiset ohjeet et varmaan jopa minäkin voisin onnistua, suurempia hajottamatta ovipahvien purkamisessa
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
V.J.S kirjoitti:Vissiin ei kannata, Saab displayrepairs vaihtaa näytön ja kaapelin oikeasti toimiviin, eikä koita epätoivosesti elvyttää niitä alkujaankin susia versioita.Saabinsti kirjoitti:Vekatronics taitaa korjata suomessa SID näyttöjä, hinta jotain 150€ luokkaa.
Itsellä ei kokemuksia.
Tämä hyvä tietää
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Nyt alkanut mietityttämään tuo femman kulutus.. Paljon olen nyt lueskellut viestejä joissa on päästy kulutukseen 9-11l/100km sekalaista ajoa. Itselläni tuo kulutus on n.13-14l/100km..Eikä ole ollut erityisen raskas kaasujalka. CE-valo palaa kylläkin, savuttaa aika rankasti mutta tehot tuntuu olevan tallella, eikä limp home toiminto ole kytkeytynyt.. Maanantaina vikakoodien lukuun ja toivoen parasta ettei mitää vakavaa ole.
Hämmennystä lisää myös tuo laatikko. Kaasun kun nostaa hetkeksi pois kuuluu / tuntuu pieni rysähdys kun vaihtaa pienemmälle. Sama kun paikallaan vaihtelee vaihteita P-N-R-D välillä kuuluu tuo rysähdys.. Onkohan vika vai ominaisuus? Check Gearbox valo ei kuitenkaan pala.
Hämmennystä lisää myös tuo laatikko. Kaasun kun nostaa hetkeksi pois kuuluu / tuntuu pieni rysähdys kun vaihtaa pienemmälle. Sama kun paikallaan vaihtelee vaihteita P-N-R-D välillä kuuluu tuo rysähdys.. Onkohan vika vai ominaisuus? Check Gearbox valo ei kuitenkaan pala.
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99