Polttoainesuutinten vaihto
Polttoainesuutinten vaihto
Terve,
onko kellään kuvallista ohjetta, kuinka suuttimet vaihdetaan B207-koneessa? Suuttimet on kyllä helppo paikallistaa ja polttoainepumpun saa sulakkeen poistolla pois pelistä, mutta suutinten tiellä on niin paljon sähköjohtoa, ettei oikein tiedä, mitä purkaa ja miten.
onko kellään kuvallista ohjetta, kuinka suuttimet vaihdetaan B207-koneessa? Suuttimet on kyllä helppo paikallistaa ja polttoainepumpun saa sulakkeen poistolla pois pelistä, mutta suutinten tiellä on niin paljon sähköjohtoa, ettei oikein tiedä, mitä purkaa ja miten.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Polttoainesuutinten vaihto
Lataa vaikka tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=121604 WIS, siinä on hyvä ohjeet!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Polttoainesuutinten vaihto
Johtosarja nousee pois tieltä sopivasti kun ottaa ECUn liitokset auki, johtosarjan kiinnitinmutterit, DI-puolien johdot. Ja muut liittimet jos tarvitsee. Suutintukin lähellä kulkee pienehkö jäähdytinnesteputki, sitä ei tarvitse irroittaa, kampeaa varovasti ruuvarilla suutintukin vierestä pois. Mikäli johtosarjan vaihtaa, niin ecu kannattaa irroittaa niin saa tilaa vähän enemmän.
Suosittelen ostamaan ne suutinten holkkien tiivisteet..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=132994
Suosittelen ostamaan ne suutinten holkkien tiivisteet..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=132994
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Polttoainesuutinten vaihto
Uusissa suuttimissa on molemmissä päissä uudet tiivisteet, jos näitä tarkoitit.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Polttoainesuutinten vaihto
En tarkoittanut näitä tiivisteitä jotka löytyvät suuttimista. Suutinten päiden ja imusarjan välissä on ns. soviteholkki, joihin suuttimet kiinnittyvät. Joskus nämä holkit tulevat suutintukin mukana ylös, joskus eivät. Holkissa on erillinen tiivistys O-rengas. Tälläisiä soviteholkkeja ei löydy T5 tai T7 koneista.. Joku T8 koneiden ihmeellisyys.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Polttoainesuutinten vaihto
Mistä olette tilailleet suuttimien ja jakoputken tiivisteitä?
Speedpartsilta eikä neobrossilta löydy, eBay:stä löytyy jotakin.
Sieltäkin kaikki eri kaupoista. Pitääkö siis raahautua marmoritiskille?
Jos suuttimet nostaa puhdistettavaksi tarvitaan käsittääkseni nämä:
12 574 288 (tiivistesarja jakoputki)
55 565 191 x 4 (o-rengassarja suutin)
Xxxxx holkin tiiviste, jolle en keksi osanumeroa mistään. (Pakarin linkissä oli mitat, ehkä vois kysellä tiivistekeskuksesta)
Epc ei erittele, mutta kaipa nämä on samat tiivisteet biopowerissakin? Varmaan siis kestää retanoolia, itse pa-putket kun taitaa olla rst:tä.
Speedpartsilta eikä neobrossilta löydy, eBay:stä löytyy jotakin.
Sieltäkin kaikki eri kaupoista. Pitääkö siis raahautua marmoritiskille?
Jos suuttimet nostaa puhdistettavaksi tarvitaan käsittääkseni nämä:
12 574 288 (tiivistesarja jakoputki)
55 565 191 x 4 (o-rengassarja suutin)
Xxxxx holkin tiiviste, jolle en keksi osanumeroa mistään. (Pakarin linkissä oli mitat, ehkä vois kysellä tiivistekeskuksesta)
Epc ei erittele, mutta kaipa nämä on samat tiivisteet biopowerissakin? Varmaan siis kestää retanoolia, itse pa-putket kun taitaa olla rst:tä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Polttoainesuutinten vaihto
Finjectorilta saat o-renkaat ja suuttimiin liittyvät nippelit ja nappelit.
Jos ei nyt o-renkaat ole ihan entiset, niin tuskin haittaa heittää kiinni vanhoilla. Itse kun allekirjoituksen SC:n suuttimet käytin irti, niin ei siinä ollut mitään tarvetta vaihtaa mitään tiivisteitä. Hyvin toimii "vanhoilla".
Jos ei nyt o-renkaat ole ihan entiset, niin tuskin haittaa heittää kiinni vanhoilla. Itse kun allekirjoituksen SC:n suuttimet käytin irti, niin ei siinä ollut mitään tarvetta vaihtaa mitään tiivisteitä. Hyvin toimii "vanhoilla".
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Polttoainesuutinten vaihto
Aattelin kysyä tässä ketjussa asiaan liittyvää, kun omassa tid 1.9 välillä tapahtuu niin että kevyellä pintakaasupainalluksella tulee polttoainesyöttöön pieni viive ja viiveen jälkeen moottori käyttäytyy repivästi että auto nykäsee itseään eteenpäin eikä kiihdy sulavasti. Voiko polttoaineen syötössä olla jotain vikaa, tukkoa? Muuten auto käyttäytyy normaalisti. Hyvin kevyellä kaasun lisäyksellä ilmenee satunnaista viivettä, jonka jälkeen auto rykäsy ilmenee. Joskus myös käynyt niin että tasaisella kaasulla, moottori nikotteli muutaman sekunnin ja matka jatkui normaalisti. 9-3 on ajettu 124tkm.
Re: Polttoainesuutinten vaihto
Dieselongelmista löytyy melko paljon keskustelua täällä -> egr tulppaus + ohjelmointi, imusarjan läpät, dpf, nämä taitaa olla ne yleisimmät hommat joille kannattaa jotain tehdä, että toimintavarmuus säilyy.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Polttoainesuutinten vaihto
Mårå
ResoNas:ille sen verran tuosta 1,9 TiDs nykimisestä että saattaisi liittyä DPF polttoon, auto alkaa käyttäytymään kohtalaisen "paskasti" polton aikana, esiintyy epämääräistä tärinää, kaasun vaste vaihtelee jne jne.
ResoNas:ille sen verran tuosta 1,9 TiDs nykimisestä että saattaisi liittyä DPF polttoon, auto alkaa käyttäytymään kohtalaisen "paskasti" polton aikana, esiintyy epämääräistä tärinää, kaasun vaste vaihtelee jne jne.