Käynnistyminen kostealla heikkoa
Käynnistyminen kostealla heikkoa
Jouduttuaan yöpymään ulkosalla, etenkin kostealla tai pesun jälkeen, käynnistyy auto aamulla hieman surkeasti. Ei sähäkästi kuin yleensä vaan vasta hienoisen sahaamisen jälkeen.
Kun vihdoin on liikenteeseen päästy, alkaa parin sadan metrin jälkeen ylämäki osuus, jolloin ajo alkaa nykimään. Samalla vilkuttaa moottorin merkkivaloa ja ilmoittaa että huolla ajovakausjärjestelmä.
Oire tuntuu siltä että ikään kuin ei saisi rasitettuna pienessä ylämäessä polttoainetta. Kyseisellä ylämäkiosuudella ei voi ajaa reunaan, ei kääntyä ympäri tai tehdä muutakaan kuin jatkaa matkaa. Oireet poistuvat kun rasitus lakkaa mäen päällä, eikä tule uudelleen samalla reissulla.
Kun vihdoin on liikenteeseen päästy, alkaa parin sadan metrin jälkeen ylämäki osuus, jolloin ajo alkaa nykimään. Samalla vilkuttaa moottorin merkkivaloa ja ilmoittaa että huolla ajovakausjärjestelmä.
Oire tuntuu siltä että ikään kuin ei saisi rasitettuna pienessä ylämäessä polttoainetta. Kyseisellä ylämäkiosuudella ei voi ajaa reunaan, ei kääntyä ympäri tai tehdä muutakaan kuin jatkaa matkaa. Oireet poistuvat kun rasitus lakkaa mäen päällä, eikä tule uudelleen samalla reissulla.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
No, tänään auto oireili samalla tavalla nykien eli myös yövyttyään tallissa sekä kotiin lähdön yhteydessä, seistyään 4 tuntia toimiston pihassa. Ei ole siis kosteudesta johtuvaa.jameli kirjoitti:ajo alkaa nykimään. Samalla vilkuttaa moottorin merkkivaloa ja ilmoittaa että huolla ajovakausjärjestelmä.
Oire tuntuu siltä että ikään kuin ei saisi rasitettuna polttoainetta.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Onko tässä nyt kyseessä väärä osio vai kirjoitteletko jostain muusta kuin allekirjoituksesi autosta?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Kas, eipäs tullut avausviestissä mainittua, mutta eri autostapa hyvinkin, eli kyseessä on isukin NG 9-5 2.0T XWD.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Väitätteko muka ettei 98 femma ilmoittele moisia 
Onko otettu vikakoodit ja mitä antaa ulos?

Onko otettu vikakoodit ja mitä antaa ulos?
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Huomennahan toi on piuhan päässä.
Polttoainettakin on epäilty, mutta tässä autossa on käytetty vain 98E5:ttä, sekä nyt useita tankillisia pelkkää RE85:ttä.
Polttoainettakin on epäilty, mutta tässä autossa on käytetty vain 98E5:ttä, sekä nyt useita tankillisia pelkkää RE85:ttä.
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Tähän yksilöön tilattiin toista kertaa venttiilien ajoitusta muuttava osa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Maalis 22, 2012 22:28
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Löytyikö autosta mitään vikaa huollossa?Ristom kirjoitti:Huomennahan toi on piuhan päässä.
Polttoainettakin on epäilty, mutta tässä autossa on käytetty vain 98E5:ttä, sekä nyt useita tankillisia pelkkää RE85:ttä.
Mulla ongelmia välillä käynistyksen jälkeen kierrokset hakee ja tuntuu ettei meinaa pysyä käynnissä. Ens viikolla huoltoon tarkastukseen.
Auto 9-5 Ttid 2.0 xwd 2011
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Viimeksi ei tainnut mitään vikaa löytyä, nyt taas koodeiltiin moottorin häiriövalon tiimoilta:
Vikakoodit viittaavat pakonokka-akselin asennon tunnistukseen ja ajoituksen säätöön. Nämä osat siis jo vaihdettu kahdesti takuuseen. Nyt tyydyttiin nollaamaan koodit ja seurataan onko mitään aitoa, vai pidetäänkö kosteusvikana.
Mielenkiintoisia vikakoodeja löytyi historiatietona mm. penkinlämmittimistä ja avaimen pariston tilasta lähtien. Tällä kertaa ei nelivedon vikakoodeja, niitä nollattiin aiemmin.
Taitaa olla NG ihan koodigeneraattori. Kyseessä siis edelleen jamelin ja minun kirjoittama yksilö, 2011 2,0 t BP XWD eLSD DriveSence Hirsch, ajettu nyt 30tkm.
Vikakoodit viittaavat pakonokka-akselin asennon tunnistukseen ja ajoituksen säätöön. Nämä osat siis jo vaihdettu kahdesti takuuseen. Nyt tyydyttiin nollaamaan koodit ja seurataan onko mitään aitoa, vai pidetäänkö kosteusvikana.
Mielenkiintoisia vikakoodeja löytyi historiatietona mm. penkinlämmittimistä ja avaimen pariston tilasta lähtien. Tällä kertaa ei nelivedon vikakoodeja, niitä nollattiin aiemmin.
Taitaa olla NG ihan koodigeneraattori. Kyseessä siis edelleen jamelin ja minun kirjoittama yksilö, 2011 2,0 t BP XWD eLSD DriveSence Hirsch, ajettu nyt 30tkm.
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Jaha, vikavalot vilkkuu vaikka joulu meni jo..
Samaa koodia kuulemma löytyi, pakonokka-akselin säätövikaa, tai asennon tunnistusvikaa.
Ja penkinlämmittimestä vikakoodi, ilmeisesti lämmittelee itsekseen.
Samaa koodia kuulemma löytyi, pakonokka-akselin säätövikaa, tai asennon tunnistusvikaa.
Ja penkinlämmittimestä vikakoodi, ilmeisesti lämmittelee itsekseen.
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Auto oli merkkihuollossa viime viikolla valohoidossa, osia ei vaihdettu ja koodit ovat pysyneet toistaiseksi poissa.. KOP!KOP!
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Taas merkkivalot loisti eilisen auton käsinpesun jäljiltä.
Pakonokka-akselin asentoa säätävä solenoidi vaihdettu.
Pakonokka-akselin asentoa säätävä solenoidi vaihdettu.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Pakonokka-akselin asentoa säätävä solenoidi vaihdettu.
Oliko kallis?
Oliko kallis?
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Takuutyönä nolla euroa. Taisi olla kolmas kerta, 32000km.
Re: Käynnistyminen kostealla heikkoa
Aika paljon noita vikailmoituksia tuossa bensiiniversiossa on ollut? Mistä tuo johtunee?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen