Pari ajatelmaa hitsaus projektista.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ari R
"Tuplakaasari"

Pari ajatelmaa hitsaus projektista.

Viesti Kirjoittaja Ari R »

Omistan nykyään siis tuon -96 mallisen cs tonnarin. Piti ihan vain pikkuisen laittaa taka helmoihin pelliä. Mut "karkasi" homma sen verran käsistä, et tuli käytyä saman tein koko perän pohja läpi. Hitsaus tarvetta katsastukseen oli tosin vain nuissa taka helmoissa. Otin kaikki alkavatki kohdat kiinni. Siin touhutes muistelin edellisiä tonnareitani. Niissä kaikissa alkoi ruosteet juurikin noista takasivu helmoista. Liekö siis tyyppi ruoste paikka?
No niin tai näin olenpa kuitenkin joka kerta jättänyt korjauksista pois, sen pienen vaaka lipareen, mikä sinne alle jää. Mitäpä se siellä suotta sontaa keräämässä. Aloittaessani tuota hommaa, sain puskurin irroittamiseen hyvin täältä foorumilta ohjeita. Sepäs lähtikin todella helposti. Ja samaa hämmästelin projektin edetessä. Aika helpoksi tehty osien ja verhoilujen irroittaminen. Saman lailla ne meni myös takas paikoilleen. Vähän ko olis legoja koonnut. Hyvä niin.
Homman aikana muutama henkilö sanoi, että onko vanhaan autoon järkeä tehdä nuin laajaa hommaa. Useimmat hiljenivät kun perustelin heille homan.
"Jos aion pitää tämän auton pidempään ja itse kerran pystyy laittamaan, niin kyllä kannattaa.
Ajatellaan nyt vaikkapa näin. Minä maksan autosta reilun tonninja joku naksaa uudesta vaikka 20tonnia. Jään siis siinä tapauksessa voitolle 19000, eli periaatteessa minulla on käytettävissä tuo raha kaikkeen kivaan. Kokemuksia ja kivoja reissuja saa lisää. Ja sitä paitti itsellenihän minä tämän teen." Tässä vaiheessa useimmat ovat hiljentyneet.
Vaan nyt on hyvä mieli, kun tietää että tuolla hommalla tuli vuosia lisää, ainakin tuon pohjan osalta. Jos ensikesänä sit käyttäis auton jossakin alusta pesussa ja laittais loputkin kuntoon. Soodapesusta olen kuullut hyvää mainintaa. Ja on ystävällisempi putkille ja letkuille. No ne nyt menee joka tapauksessa kesällä vaihtoon.
Saabismi o sairaus, mutta turbo ja ruisku ovat lääke siihen.
9-5 2.0i Turbo farkku.
arska93
"Kaasari"

Re: Pari ajatelmaa hitsaus projektista.

Viesti Kirjoittaja arska93 »

Itsellä olisi -88 9000s kesällä tiedossa takakaarien hitsailut. pohjan olen kolunnut läpi mutta ruostetta ei ole löytynyt. Koko pohja siis massattu ilmeisesti useampaan kertaan. Millähän noi massat sais fiksusti pois ja onko järkeä ottaa pois/uusia?
Ari R
"Tuplakaasari"

Re: Pari ajatelmaa hitsaus projektista.

Viesti Kirjoittaja Ari R »

arska93 kirjoitti:Itsellä olisi -88 9000s kesällä tiedossa takakaarien hitsailut. pohjan olen kolunnut läpi mutta ruostetta ei ole löytynyt. Koko pohja siis massattu ilmeisesti useampaan kertaan. Millähän noi massat sais fiksusti pois ja onko järkeä ottaa pois/uusia?
Tämä on niitä(mielestäni) ikuisuus kysymyksiä. Jos itse on tyytyväinen, nii sitten mielestäni on hommassa järkeä.
Mutta itse huomasin tuota peräkontin pohjaa kolutessa massojen poistoon kuumailmapuhaltimen hyväksi välineeksi. sillä törööttelin massan pehmoiseksi ja ihan vain lastalla rapsin massat pois. Parhaillaan lähti, miltein ku juusto höylällä. Ja sit viimeistelin porakoneella ja teräs harjalla.
Kannattaa kuitenkin olla varovainen.
Se kuuma massa kädellä on aika "painavaa".
Nimimerkillä:"Sormensa polttanut".
:lol:
Noo leima taas tulla tupsahti ja kattastus miäs kehui pohjaa.
Saabismi o sairaus, mutta turbo ja ruisku ovat lääke siihen.
9-5 2.0i Turbo farkku.
Vastaa Viestiin