Tämähän sanomattakin selvää... Kuten tuossa ylhäällä on todettukin, pisteosat ovat harvinaisia. Suomessa vaan on rajallisesti ostovoimaa ja asian harrastajia. Kuten olen moneen kertaan todennutkin keskieuroopassa ogsaabit ovat jo nyt arvoautoja.saba90 kirjoitti:Hinta on tonneissa,ei satasissa..
Pelastakaa satkuja!
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pelastakaa satkuja!
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.nettiauto.com/saab/900/5387189 Todella vankanoloinen satku. Penkitkin todella hyvät.
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuskin tarvitsee pitkään kaupata tuolla hinnalla
EDIT:
Taisi näköjään alle 24h riittää.
EDIT:
Taisi näköjään alle 24h riittää.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 21:11
Re: Pelastakaa satkuja!
http://www.huuto.net/kohteet/saab-900i- ... /254726793
Siinä on hyvännäköinen satku, osallistuisin huutokilpailuun, jos olisi auto vähän lähempänä.. Mietityttää kyllä tuo moottorin sammuilu, ei kuulosta yhtään Saabilta. Voi olla joku pikkujuttukin, tiedä näistä. Jos koneen saa kuntoon, niin tällä autolla on kyllä kilometrejä edessä paljon.
Siinä on hyvännäköinen satku, osallistuisin huutokilpailuun, jos olisi auto vähän lähempänä.. Mietityttää kyllä tuo moottorin sammuilu, ei kuulosta yhtään Saabilta. Voi olla joku pikkujuttukin, tiedä näistä. Jos koneen saa kuntoon, niin tällä autolla on kyllä kilometrejä edessä paljon.
Re: Pelastakaa satkuja!
No niin tytöt ja pojat. Hankin just itelleni hommia. Tai siis puhdetta tylsiin hetkiin. Pihassa komeilee nyt Saab 900c, vuosimallia 1989, juhlamalli, nääs. 4d sedan, valkoinen, sininen sisus, toimiva keskuslukko, takaniskatuet ja ohjaustehostin.
Normipaikoissa, siis ovien alareunoissa laittamista, kuten aina, mutta kokonaisuutena hyvin ryhdikäs ja ajolleen todella hyvä. Suurin osa suht vähäisestä pintaruosteesta lähtee vahalla, isoja hommia ei ole. Jotain tekemistä erinomaiseen ajofiilikseen saattaa olla sillä, että autolla on ajettu, todellakin, vasta 117240 km.
Mukana on kaikki dokumentit, alkuperäistä kauppakirjaa myöden. Auto muuten maksoi lisävarusteineen tilattaessa 29.5.1989 kokonaista 127988 markkaa.
Enhän mä siis varsinaisesti mitään pelastanut, ostin Uudessakaupungissa valmistetun Suomalaisen auton pois kuljeksimasta ja pidän siitä hyvää huolta. Museokatsastukseen aikaa kuusi vuotta
Ai niin, pikku bonus. Rekkarin numero on 900
Normipaikoissa, siis ovien alareunoissa laittamista, kuten aina, mutta kokonaisuutena hyvin ryhdikäs ja ajolleen todella hyvä. Suurin osa suht vähäisestä pintaruosteesta lähtee vahalla, isoja hommia ei ole. Jotain tekemistä erinomaiseen ajofiilikseen saattaa olla sillä, että autolla on ajettu, todellakin, vasta 117240 km.
Mukana on kaikki dokumentit, alkuperäistä kauppakirjaa myöden. Auto muuten maksoi lisävarusteineen tilattaessa 29.5.1989 kokonaista 127988 markkaa.
Enhän mä siis varsinaisesti mitään pelastanut, ostin Uudessakaupungissa valmistetun Suomalaisen auton pois kuljeksimasta ja pidän siitä hyvää huolta. Museokatsastukseen aikaa kuusi vuotta
Ai niin, pikku bonus. Rekkarin numero on 900
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Pelastakaa satkuja!
Loistava löytö! Rekisteri on kuin piste i:n päälle. Vieläkö tuohon aikaan kilpi tuli jälkikäteen ja tunnuksen sai valita laatikossa olevista vai oliko auto jo "valmiiksi" rekisteröity kun se luovutettiin asiakkaalle?
Harmi että itselle sattuu aina nuo 300+ -ajetut. Nuo mukana olevat dokumentit luo autoon aivan toisen fiiliksen, menee pois se tunne kiertopalkinnosta. Omien projektien historiaa en ole viitsinyt vielä selvittää. En edes tiedä, miten sen vois saada selville.
Nuo on noihin aikoihin olleet ihan jo auton hinnoissa. Tuolla rahalla olis kyllä -89 saanut parempiakin autoja, mutta kukin tyylillään. Jotenkin nyt, kun ne on museovehkeitä, tulee suhtauduttua eri tavalla. Aikanaan kun oli 2 peräkkäin käyttöautona, kehittyi aika voimakas viha koko merkkiä kohtaan joka kesti v. 2010 asti. 99 Petron jälkeen Lada Samara 1.5i tuntui AUTOLTA.
Harmi että itselle sattuu aina nuo 300+ -ajetut. Nuo mukana olevat dokumentit luo autoon aivan toisen fiiliksen, menee pois se tunne kiertopalkinnosta. Omien projektien historiaa en ole viitsinyt vielä selvittää. En edes tiedä, miten sen vois saada selville.
Nuo on noihin aikoihin olleet ihan jo auton hinnoissa. Tuolla rahalla olis kyllä -89 saanut parempiakin autoja, mutta kukin tyylillään. Jotenkin nyt, kun ne on museovehkeitä, tulee suhtauduttua eri tavalla. Aikanaan kun oli 2 peräkkäin käyttöautona, kehittyi aika voimakas viha koko merkkiä kohtaan joka kesti v. 2010 asti. 99 Petron jälkeen Lada Samara 1.5i tuntui AUTOLTA.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Onnittelut löydölle.
Tuon vuoden uusien autojen hinnastoja Tuulilasista selanneena en ole yhtään samaa mieltäkimmoa kirjoitti:Tuolla rahalla olis kyllä -89 saanut parempiakin autoja, mutta kukin tyylillään.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Kiitos. Parin kaupunkireissun saldona on hyvä fiilis, hankalassa pöperökelissä Saab on kuin kotonaan, kummasti vanha perstuntuma palannut muutaman kymmenen kilometrin ajolla. Aamulla jäi Auris lumen alle ja Saab lähti muksuja viemään kouluun. Vähän jännitti miten Vanha Rouva jyrähtää kylmänä käyntiin, pah, lähti kuin palmun alta ja ryyppyäkin osasin edelleen käyttää.
Hieman keväämmällä vien Saban näytille peltimiehelle, laitetaan kylkilistojen alta auto uuteen kuosiin, mukaanlukien ovien alaosat. Sen jälkeen perinteinen öljykäsittely pohjalle. Termostaatin tilasin, näyttää lämpenemislogiikka sellaiselta, että termari jumittaa kevyesti.
Eniten huolestuttaa kolmosvaihde, josta toki oli kaupanteossa puhetta. Kerran hyppäsi pois alamäessä tolla aamulenkillä, muuten ei tunnu olevan mitään ongelmaa. Olikos se nyt niin, että sylttytehdas löytyy jostain moottorin tukikumien tiimoilta ? No, jospa vaihdan ensin laatikkoon öljyt ja katson mitä tulee ulos, metsästelen niitä kumeja sitten kun on ongelma tarkentunut. Vaan voihan siellä vaihteensiirtäjässäkin olla jotain häikkää. Täytyy palautella mieliin vanhoja juttuja ja täältähän sitä tietoa löytyy. Joskus muinoin laitoin laatikkoon ihan vaan Mobilin Super 10w-40 mineraalia, mutta taisi siihen parempikin vaihtoehto olla.
Hieman keväämmällä vien Saban näytille peltimiehelle, laitetaan kylkilistojen alta auto uuteen kuosiin, mukaanlukien ovien alaosat. Sen jälkeen perinteinen öljykäsittely pohjalle. Termostaatin tilasin, näyttää lämpenemislogiikka sellaiselta, että termari jumittaa kevyesti.
Eniten huolestuttaa kolmosvaihde, josta toki oli kaupanteossa puhetta. Kerran hyppäsi pois alamäessä tolla aamulenkillä, muuten ei tunnu olevan mitään ongelmaa. Olikos se nyt niin, että sylttytehdas löytyy jostain moottorin tukikumien tiimoilta ? No, jospa vaihdan ensin laatikkoon öljyt ja katson mitä tulee ulos, metsästelen niitä kumeja sitten kun on ongelma tarkentunut. Vaan voihan siellä vaihteensiirtäjässäkin olla jotain häikkää. Täytyy palautella mieliin vanhoja juttuja ja täältähän sitä tietoa löytyy. Joskus muinoin laitoin laatikkoon ihan vaan Mobilin Super 10w-40 mineraalia, mutta taisi siihen parempikin vaihtoehto olla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Pelastakaa satkuja!
Jos kolmonen pomppii pois niin siinä on joko joku kumityynyistä paskana (luultavasti etummainen) taikka pikkuvetopyörän laakerit alkaa olla paskana, nimimerkillä parikymmentä vaihteistoa korjannut. Taikka sitten on tullut asennusvika jo tehtaalta ja vaihteiston hammaspyörät ovat parin shimmilevyn vahvuuden väärässä paikassa. Silloin heittää moottorijarrutuksessa kolmosta pois.
Ihmettelen aina tuota hehkutusta 900:n etenemiskyvystä. Minusta se jäi tosi helposti kiinni hankeen taikka jäälle jos vertaa vaikkapa tuossa aiemmin mainittuun Samaraan, taikka vaikka BX:ään. Nykyinen C5 on etenemiskyvyltään suunnilleen yhtä onneton ainakin kitkarenkailla.
En löytänyt nyt mistään autojen hintatilastoja (voisko joku postata ihan mielenkiinnon vuoksi linkin jos sellaisia on?) mutta tuota BX:ää nyt sai ainakin 900:n hinnalla ja mielestäni, molemmilla kymmeniä ellei satojatuhansia ajaneena kepitti saabin kyllä joka suhteessa. Japsimerkkejä sai monenmoisiakin ja ainakin suorituskyvyltään Saab jäi niistä kauas taakse.
Törmäsin hintatilastoja etsiessä tällaiseen tutkielmaan: https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/han ... sequence=1
Saattaa kiinnostaa jotakuta jota kiinnostaa autoilun historia ja eri autoihin yhdistettävät mielikuvat.
Ihmettelen aina tuota hehkutusta 900:n etenemiskyvystä. Minusta se jäi tosi helposti kiinni hankeen taikka jäälle jos vertaa vaikkapa tuossa aiemmin mainittuun Samaraan, taikka vaikka BX:ään. Nykyinen C5 on etenemiskyvyltään suunnilleen yhtä onneton ainakin kitkarenkailla.
En löytänyt nyt mistään autojen hintatilastoja (voisko joku postata ihan mielenkiinnon vuoksi linkin jos sellaisia on?) mutta tuota BX:ää nyt sai ainakin 900:n hinnalla ja mielestäni, molemmilla kymmeniä ellei satojatuhansia ajaneena kepitti saabin kyllä joka suhteessa. Japsimerkkejä sai monenmoisiakin ja ainakin suorituskyvyltään Saab jäi niistä kauas taakse.
Törmäsin hintatilastoja etsiessä tällaiseen tutkielmaan: https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/han ... sequence=1
Saattaa kiinnostaa jotakuta jota kiinnostaa autoilun historia ja eri autoihin yhdistettävät mielikuvat.
Re: Pelastakaa satkuja!
Päivän toisella 40 km lapsenhakureissulla tarkkailin ja testailin vaihteistoa. Veto ei ole myrkkyä, eli ihan sama miten survaisi kaasua (eihän tossa toki mitään tapahdu vaikka kuinka survoo...), ei mitään häikkää. Mutta, kun vaihtoi esim. neloselta kolmoselle rajoituksen vaihtuessa kuudestakympistä neljään, pelkkä kytkimellä "myötääminen" siinä vaihtotilanteessa livautti kepin vapaalle, ellei pitänyt kädellä hieman vastaan. Vaihde putosi pois päältä käytännössä aina, kun vaihtoi vähänkin huolimattomasti vedolta moottorijarrutukselle. Ajatuksella kaasua käyttäen ei ongelmia. Teki saman myös ykkösellä, kun lasketin kotipihan mäkeä alas ja nostin jalan kaasulta kylmällä autolla, jolloin tietenkin nyykähti.
Antaisin ääneni kyllä sille moottorin tukikumille, vaikuttaa tasan tarkkaan siltä, että liikaa heilahtaa ja aiheuttaa tämän vaivan. Vai onko sittenkin itse laatikko ? Kyllähän ton kanssa pärjää kun ajatuksella ajaa, mutta eiköhän tosta jonkinlainen projekti saada. Onkos noita etummaisia kumeja vielä jostain helposti saatavilla, vai meneekö kikkailuksi ? Huutelen nyt täällä näitä ensiarvioita, vaikka toki tällekin täältä jostain oma aiheensa löytyy.
Mites se vaihteistoöljy, ristiriitaista tietoa löytyi, mutta olin ymmärtävinäni, että se vanha kunnon Mobil Super 10w-40 on sitä oikeaa ainetta laatikkoon, tai ainakin välttää, eikä välttämättä tarvita mitään hypoideja vai mitä ne oli.
Antaisin ääneni kyllä sille moottorin tukikumille, vaikuttaa tasan tarkkaan siltä, että liikaa heilahtaa ja aiheuttaa tämän vaivan. Vai onko sittenkin itse laatikko ? Kyllähän ton kanssa pärjää kun ajatuksella ajaa, mutta eiköhän tosta jonkinlainen projekti saada. Onkos noita etummaisia kumeja vielä jostain helposti saatavilla, vai meneekö kikkailuksi ? Huutelen nyt täällä näitä ensiarvioita, vaikka toki tällekin täältä jostain oma aiheensa löytyy.
Mites se vaihteistoöljy, ristiriitaista tietoa löytyi, mutta olin ymmärtävinäni, että se vanha kunnon Mobil Super 10w-40 on sitä oikeaa ainetta laatikkoon, tai ainakin välttää, eikä välttämättä tarvita mitään hypoideja vai mitä ne oli.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Pelastakaa satkuja!
Jos pikkuvetopyörän laakerit on paskana niin muistikuvieni mukaan se näkyi helpoimmin juuri kolmosella, eli heittelee moottorijarrutuksessa pois. Pysyykö viitonen päällä? Remontti on niin työläs että vaihda kumit ensin. Kyllä niitä harrastajilla on ja tiedä vaikka sinne voisi soveltaa jotain muutakin tuotetta jos katsoo korja-kumin katalogeja tms. Uusien saamisesta en tiedä.
Vetopyörästö on hypoidipyörästö ja hypoidiöljy sisältää lisäainetta joka auttaa öljyä kestämään suuria pintapaineita. Kyllä mää sinuna sellaista ennemmin käyttäisin kuin normaalia moottoriöljyä.
Jos autolla on ajettu noin vähän niin pitäisin aika outona että vaihteisto olisi hajoamassa ellei sillä sitten oo ajettu ilman öljyjä. Tosin ei se ennennäkemätöntä olis, lähipiiristä hajosi 900i:stä vaihteistä 50tkm kohdalla aivan normaalilla käytöllä.
Vetopyörästö on hypoidipyörästö ja hypoidiöljy sisältää lisäainetta joka auttaa öljyä kestämään suuria pintapaineita. Kyllä mää sinuna sellaista ennemmin käyttäisin kuin normaalia moottoriöljyä.
Jos autolla on ajettu noin vähän niin pitäisin aika outona että vaihteisto olisi hajoamassa ellei sillä sitten oo ajettu ilman öljyjä. Tosin ei se ennennäkemätöntä olis, lähipiiristä hajosi 900i:stä vaihteistä 50tkm kohdalla aivan normaalilla käytöllä.
Re: Pelastakaa satkuja!
Vitosta ei noilla pätkillä pahemmin päässyt kokeilemaan, mutta jonkun kilsan ajelin silläkin, nou problem. Pääosin nelosella, eikä mitään häikkää. Jostain kumman syystä se on niin, että vedon vaihtelu nytkäyttää nimenomaan kolmosella, muttei niinkään nelosella jne. En tiedä, vaihdetaan gummit ensteks ja ihmetellään sitten lisää. Tuo kun ei ole käyttöauto, eikä liikkuminen ole siitä kiinni, niin pannaan homma kerrallaan kuntoon ajan kanssa.
Minäkään en jaksa uskoa tuohon laatikon antautumiseen noilla kilsoilla ja tuolla huoltohistorialla, öljyäkin näytti olevan ihan kuten pitää jne. Tutkitaan.
Minäkään en jaksa uskoa tuohon laatikon antautumiseen noilla kilsoilla ja tuolla huoltohistorialla, öljyäkin näytti olevan ihan kuten pitää jne. Tutkitaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Laitoin Epsonin laulamaan:kimmoa kirjoitti:En löytänyt nyt mistään autojen hintatilastoja (voisko joku postata ihan mielenkiinnon vuoksi linkin jos sellaisia on?) mutta tuota BX:ää nyt sai ainakin 900:n hinnalla ja mielestäni, molemmilla kymmeniä ellei satojatuhansia ajaneena kepitti saabin kyllä joka suhteessa. Japsimerkkejä sai monenmoisiakin ja ainakin suorituskyvyltään Saab jäi niistä kauas taakse.
https://picasaweb.google.com/1118561487 ... L789Hinnat# (kuvanäkymässä vasemmalta ylhäältä suurennuslasia, niin alkaa rivitkin erottua)
Koska mullon näemmä liikaa aikaa, kävin myös tuon luettelon läpi ja poimin sieltä about 4d kaasarisatkun kanssa samassa hinta- ja kokoluokassa olevat mallit (eli ~125-130tmk):
[list]Alfa 75 1.6,
Audi 80 1.6,
BMW 316i,
Citroen BX 19 TRS,
Ford Sierra 2.0 Laser,
Honda Accord EX 2.0,
Lancia Prisma 1.6 i.e.,
Mazda 626 2.0i Sedan GLX Kat,
Mitsubishi Galant GLSi 1.8 HB,
Nissan Bluebird 2.0 HB SLX Aut.,
Opel Vectra 2.0 GLS,
Peugeot 405 STW GR 1.9,
Renault 21 Nevada GTS,
Subaru Leone 1.8 STW GL A,
Toyota Carina 1.6 GL LB Aut,
Toyota Camry 2.0 XLi,
Volkswagen Passat 1.6 GL,
Volvo 360 GLT.[/list]
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Mielenkiintonen toi taulukko. Vielä tuolloin halvat autot on olleet halpoja autoja - uutta Skeidaa on päässyt kepittämään vähän reilulla seittemällä tuhannella eurolla ja tonnikakssatanen Lada jää sekin hippasen alle kaheksan tonnin nykyrahassa.
Kalliit autot on sit olleet kalliita silloinkin. Pirssisuharien suosikit M-B 200D (58 709€) ja Volvo 740 GL (54 622€) ovat nähtävästi pyörineet jokseenkin samoissa hinnoissa kuin nykyinen E-sarja ja S80/V70.
Kalliit autot on sit olleet kalliita silloinkin. Pirssisuharien suosikit M-B 200D (58 709€) ja Volvo 740 GL (54 622€) ovat nähtävästi pyörineet jokseenkin samoissa hinnoissa kuin nykyinen E-sarja ja S80/V70.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Pelastakaa satkuja!
Olihan tuossa valinnanvaraa Saabin hinnalla. Totta kyllä on että ei noista monikaan kyllä parempi ole. Alfaa en oo kokeillut. Honda, Mitsu ja Sitikka olivat aika mukavia vehkeitä, mitä nyt kokeillut olen. Subaru oli aika symppis peli kun ajoin autokoulun semmosella. Pösö oli mukava ajaa mutta helvetinmoinen kitisijä ja natisija.
Tuo volvo oli aivan kamala vehe, tuntui kuin koko auto olis tehty kumista. Ja Bemari hengenvaarallinen liukkaalla.
Tuo volvo oli aivan kamala vehe, tuntui kuin koko auto olis tehty kumista. Ja Bemari hengenvaarallinen liukkaalla.