Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Eli olisiko jollakin tuo ensimmäinen -93 trionic, tai tieto mikä olis oikea boschin lambda siihen ni sais varmuuden asiaan. Sitä tietoa ei vanhoistakaan keskusteluista löytynyt. 3-pinninen liitin on tässä autossa, mutta kun auto on rakenneltu versio, niin ei voi rek.numeron perusteellakaan hakea ja ei boschin luetteloistakaan voi varmaksi sanoa. Alkaa olla kaikki mahdolliset taikatemput tehty ja uutta Boschin lambdaa kokeiltu, mutta check engine syttyy aina, kun lämmöt tulee klo 8 kohdalle.
Re: Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Onko varmuus että CE syttyy nimenomaan lambdan takia?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Varmahan ei voi olla,mutta vuosikausia on kyseisessä autossa aika-ajoin tuo vika vaivannut, ja nykyään sitten ihan jatkuvasti tuota kuutta kertaa vilkuttaa.Ekitheman kirjoitti:Onko varmuus että CE syttyy nimenomaan lambdan takia?
Kokeiltu on:
toista ohjausboksia, lämpöanturia, MAP-anturia, alipaineletkut vaihdettu, maadoitukset puhdistettu konehuoneen puolelta, lambdan johdot tarkistettu auton osalta, esilämmityksen sulakkeelle tulee virtaa , bensapumppuna Boschin iso pumppu vaikka kuuluisi walbro olla. Tällä hetkellä tosin Bilteman kopio, mutta samalla tavalla tuo oireili silloinkin kun oli aito -Bosch.
Valo tosiaan syttyy nollaamisen jälkeen takuuvarmasti aina, kun lämmöt nousee tiettyyn kohtaan eli varmaan silloin kun rikastin menee pois päältä, ja samantien alkaa nykiminen.
Nyt vaan epäilyttää että voisiko lambda olla väärä, kun on paikoillaan uusi Boschin LS 5334, joka näyttäis käyvän vanhempiinkin tonnareihin, joten voisikohan olla että tuo olisi sitten lähinnä LH:n lambdaksi tarkoitettu. On vaan tyyriitä osia kokeiltavaksi ostella, niin olis mukava tietää mikä muilla on tämän vuosimallin trionicissa

Re: Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Oisko sulla oireita antaa tarkemmin? Itsellä ei varmaan vastausta löydy, mutta joku viisaampi saattaa pystyä niiden perusteella auttamaan...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Kylmänä käynnistäessä saattaa sammua pari kertaa ennen kuin pääsee liikkeelle. En tiedä vaikuttaako tähän se, että nyt ajan e85:sella jolle boksi on kylläkin ohjelmoitu ja toimi täysin moitteetta silloin, kun vika oli pitempiä aikoja pois.Ekitheman kirjoitti:Oisko sulla oireita antaa tarkemmin? Itsellä ei varmaan vastausta löydy, mutta joku viisaampi saattaa pystyä niiden perusteella auttamaan...
Paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä kaasua painessa kerrokset "nytkähtää" alas ennen kuin nousee. Auto toimii muuten normaalisti siihen asti kunnes tuo valo syttyy. Bensalla ajaessa eri boksilla oli nykiminen siedettävämpää, mutta nyt varsinkin etanolilla on nykiminen välillä sellaista, että meinaa paikat tippua hampaista ja kulutus on siellä 17l/100 tuntumassa. Nykiminen ja kulutuskin kyllä muuttuu siedettävämmäksi yleensä parin päivän aikana boksin nollaamisesta, ilmeisesti oppii hiukan säätämään seoksia oikeaan suuntaan.
Lambdan lämmitykselle tulee 13V, mutta onko normaalia että lämmityksen maallekin tulee pieni n. 0,3V.
Re: Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Ei mitään ihmeellistä tässä. Piuhat vois olla hiukan paksumpaakin tavaraa.m8niel00 kirjoitti:Lambdan lämmitykselle tulee 13V, mutta onko normaalia että lämmityksen maallekin tulee pieni n. 0,3V.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Onko anturi joskus vaihdettu? Tuon ohjeen mukaan ei saisi käyttää tinausta liitoksissa, vaan puristusjatkoliittimiä: http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Lambdaohje.pdf
Re: Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Omalla alkuperäisellä pikaliittimellä liitettyäölkjhgf kirjoitti:Onko anturi joskus vaihdettu? Tuon ohjeen mukaan ei saisi käyttää tinausta liitoksissa, vaan puristusjatkoliittimiä: http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Lambdaohje.pdf
Re: Oikea lambda -93 trionic 2.3t
Jos ja kun lambda on 3-johtiminen, ottaa maadoituksen pakoputkesta.
Omalle kohdalle on sattunut pösö, jossa pakoputken liitokset oli sen verran hapettunut ettei lambda-anturi toiminut kunnolla. Korjauksena toimi maadoitusjohto auton rungosta lambda-anturin kannan alle.
Omalle kohdalle on sattunut pösö, jossa pakoputken liitokset oli sen verran hapettunut ettei lambda-anturi toiminut kunnolla. Korjauksena toimi maadoitusjohto auton rungosta lambda-anturin kannan alle.