og93 kulutus
Re: og93 kulutus
Ei
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: og93 kulutus
Autossa ei voi olla liikaa tehoa, eikä liikaa toimivia varusteita.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: og93 kulutus
Ei kaduta. 1.1-1,2bar ja hyvin toiminut.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: og93 kulutus
Niin ja jos koneen kestävys mietityttää, niin reservissä olevilla tehoilla sitä ei rikota, vaan polkemisella. Eli vika on silloin kuskin paikalla, ei softassa.
Myönnetään, tämä on vähän niin kuin asekeskusteluissa käytetty ikuisuusargumentti: aseet eivät tapa, vaan niitä käyttävät ihmiset
Myönnetään, tämä on vähän niin kuin asekeskusteluissa käytetty ikuisuusargumentti: aseet eivät tapa, vaan niitä käyttävät ihmiset
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: og93 kulutus
Ainoa mikä kaduttaa, on ne ylinopeussakot mitkä tulee sitten helpommin. Nimimerkillä kokemusta on.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: og93 kulutus
Eli ei oo auto kuitenkaan hajonnut. Täytynee sitten sitä magneettiventtiiliä alkaa jostain metsästään...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: og93 kulutus
T7 mankkuvena on PCS:llä tai marmorilla aika halpa (selvästi alle 100e).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: og93 kulutus
Länsiautosas pyysivät siitä muistaakseni 69€jcarlson kirjoitti:T7 mankkuvena on PCS:llä tai marmorilla aika halpa (selvästi alle 100e).
Ng900
Re: og93 kulutus
Noilla stage1+ softilla ja tehoilla ollaan vielä moottorin ja voimansiirron kestävyyden kannalta turvallisella alueella. Toki lisävoima rasittaa, mutta ei sitä tarvitse (kai) joka tilanteessa ulosmitata. Ja eikös se mene niin, että mitä enemmän tehoreserviä, niin sitä vähemmän tarvii tuolla liikenteessä sitä esitellä?Saabatti kirjoitti:Eli ei oo auto kuitenkaan hajonnut. Täytynee sitten sitä magneettiventtiiliä alkaa jostain metsästään...
Tuo pata kun kestää kyllä, onhan noista erinäisillä holset-comboilla otettu useempi sata hummaakin lisää hajottamatta mitään. Manuaalissa vissiin kytkin on eka joka antautuu ja automaatilla pitäisi olla huoletonta jos ei paljon yli 400Nm mennä.
Eli älä turhaa mieti, ahtoja ylös ja kovaa ajoa!
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: og93 kulutus
En ole vielä kuullut että bensakolkeissa olisi erityisemmin muita murheita tekniikan suhteen kuin T7-koneiden öljysludge ja huohotin.
Toki voimansiirron saa rikki jos oikein yrittää, mutta kunhan ei hölmöile, niin hyvin nämä tuntuvat kestävän.
Ainakin oman -02 kolkki muuttui paljon mukavammaksi ajaa stage1-softalla...
Toki voimansiirron saa rikki jos oikein yrittää, mutta kunhan ei hölmöile, niin hyvin nämä tuntuvat kestävän.
Ainakin oman -02 kolkki muuttui paljon mukavammaksi ajaa stage1-softalla...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: og93 kulutus
Onhan noita teknisiä murheita muitakin:
- alkuperäiset bensapumput hajoaa n. 200 tkm kohdalla, tarvikkeet kestää sattumanvaraisesti 0-200 tkm, ei liity viritysasteeseen
- T7:n Garretit (GT17) paukkuu, näitä menee varmasti enemmän viritetyissä kuin vakioissa. Jokainen voi päättää sitten onko syynä viritys vai kuskin kaasujalka.
- sytytyskasetteja menee, ei liity viritysasteeseen
- kampiakselin asentoantureita menee, ei liity viritysasteeseen
- kannen pultit löystyy ja vaatii jälkikiristystä
- holkki väljistyy
- vetonivelen malja kuluu kuopalle ja alkaa täristämään
Nämä on tietenkin kaikki korjattavissa suurin piirtein osien vaihdoilla. Huohotusongelmien aiheuttamat öljyn pilaantumiset pilaa sitten helposti koko koneen. Tosin vaihdettava osa se konekin on
- alkuperäiset bensapumput hajoaa n. 200 tkm kohdalla, tarvikkeet kestää sattumanvaraisesti 0-200 tkm, ei liity viritysasteeseen
- T7:n Garretit (GT17) paukkuu, näitä menee varmasti enemmän viritetyissä kuin vakioissa. Jokainen voi päättää sitten onko syynä viritys vai kuskin kaasujalka.
- sytytyskasetteja menee, ei liity viritysasteeseen
- kampiakselin asentoantureita menee, ei liity viritysasteeseen
- kannen pultit löystyy ja vaatii jälkikiristystä
- holkki väljistyy
- vetonivelen malja kuluu kuopalle ja alkaa täristämään
Nämä on tietenkin kaikki korjattavissa suurin piirtein osien vaihdoilla. Huohotusongelmien aiheuttamat öljyn pilaantumiset pilaa sitten helposti koko koneen. Tosin vaihdettava osa se konekin on
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: og93 kulutus
Pientähän tuo on, jos murheettoman auton haluaa niin sitten on ostettava vanha diesel-mersu, niillä väännöillä ei kulu maljat sun muutkaan kuopille
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: og93 kulutus
Kangasalta viime keväänä haetulla stg1-ohjelmalla kulutteli nyt 2000 km syyslomareissulla mennessä 6,2 litraa satasella ja tullessa 6,7. Nämä siis itse laskettuja, ei SIDin lukemia.
On kyllä varsin kohtuulliset mielestäni kulutukset! Erityisen mukavaa, kun menee alle valmistajan antamien arvojen (6,9) jopa.
On kyllä varsin kohtuulliset mielestäni kulutukset! Erityisen mukavaa, kun menee alle valmistajan antamien arvojen (6,9) jopa.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: og93 kulutus
Tossa just aamulla kun ajelin, ni sid näytti 8,4 l keskikulutusta...
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: og93 kulutus
Viunaa:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00