Lataus murheita?
Lataus murheita?
Onko vika laturissa vai akussa kun tyhjäkäynnillä valot ovat himmeämmät (kierrosten noustessa kirkastuvat), tai kun käyttää sähkölaseja, takalasin lämppäriä etc niin kierrokset putoavat hiukan. Muuten ei "vika" ilmene, eli käynnistyy ok (viinallahan hiukan vaatii pidenmpää pyöritystä)
Mistä saa laturiin korjaus osia jos vika niissä (jännitteen säädin ja hiilet) moponetissä ei hiiliä näkynyt ja kokonaan uusi laturi on melko kallis.
Onko muuten mimmoinen homma toi laturin purku?
Edit: allekirjoituksen suapi kyseessä
Mistä saa laturiin korjaus osia jos vika niissä (jännitteen säädin ja hiilet) moponetissä ei hiiliä näkynyt ja kokonaan uusi laturi on melko kallis.
Onko muuten mimmoinen homma toi laturin purku?
Edit: allekirjoituksen suapi kyseessä
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
Re: Lataus murheita?
Tuossa mukana hiilet.
Jänn säädin Bosch 91- (ø14mm) 11-3096 GM-900/9-3 Bosch hiilillä [1994 - 2002] 17.90 €
9-5:ssa hieman työläämpi homma irroittaa koko laturi lattialle asti, mutta homman voi tehdä pelkästään irroittamalla imsarjan tuen, irroittamalla laturin alapultin, kääntämällä laturia hieman sivuun, irroittamalla laturin päätykopan ja vaihtamalla säätimen paikallaan.
Akun navat tietty irti eka.
Ryömimistähän tuo tietää, jos nosturia ei ole.
Jänn säädin Bosch 91- (ø14mm) 11-3096 GM-900/9-3 Bosch hiilillä [1994 - 2002] 17.90 €
9-5:ssa hieman työläämpi homma irroittaa koko laturi lattialle asti, mutta homman voi tehdä pelkästään irroittamalla imsarjan tuen, irroittamalla laturin alapultin, kääntämällä laturia hieman sivuun, irroittamalla laturin päätykopan ja vaihtamalla säätimen paikallaan.
Akun navat tietty irti eka.
Ryömimistähän tuo tietää, jos nosturia ei ole.

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Lataus murheita?
Mulla on uusi tarvikelaturi, 130A paikoillaan ja käyttäyttyy juuri noin. Vanhassa orkkis laturissa ko. ominaisuutta ei ollut.
On todella xittumaisessa paikassa.... Jos meinaa vaihtaa, niin alakautta.
Pakoputki pois jne.... Itte vein pajalle, jossa sovittiin vaihtohinnaksi 200 eke. Siis työn osuus. Laturi tais maksaa jotain 140 varaosaliikkeestä. Ja vanha meni vaihdossa.
On todella xittumaisessa paikassa.... Jos meinaa vaihtaa, niin alakautta.
Pakoputki pois jne.... Itte vein pajalle, jossa sovittiin vaihtohinnaksi 200 eke. Siis työn osuus. Laturi tais maksaa jotain 140 varaosaliikkeestä. Ja vanha meni vaihdossa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Lataus murheita?
Eli ei tarvikkeille!
Täytyy kokeilla ens kerralla tallilla käydessä mittailla et mitä se laturi oikeen antaa ulos.
Ei vaan oikeen riitä inspis tän käyttiksen kokoaikaiseen ropaamiseen
Täytyy kokeilla ens kerralla tallilla käydessä mittailla et mitä se laturi oikeen antaa ulos.
Ei vaan oikeen riitä inspis tän käyttiksen kokoaikaiseen ropaamiseen
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
Re: Lataus murheita?
Aika helppoa olisi kokeilla toisella ehjäksi tiedetyllä täyteen ladatulla akulla. Vaihda akkua kaverin kanssa muutamaksi päiväksi?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Lataus murheita?
Oireet olivat minulla juuri samanlaiset ja laturissa ei ollut mitään vikaa vaan akulta startin kautta laturille tuleva kaapeli oli laturin rengasliittimen juuresta lähes poikki. Helppo tarkistaa kun auto on tyhjäkäynnillä ja laittaa puhaltimen, takalasin lämppärin, penkinlämmittimen ym. kulutuskojeet päälle ja varovasti sormella kokeilee liitiintä niin sormi palaa...
Mittarilla kun mittasi niin laturin päässä nätisti 14,4V ja akun navoista mitattuna 11,7V.
Mittarilla kun mittasi niin laturin päässä nätisti 14,4V ja akun navoista mitattuna 11,7V.
Re: Lataus murheita?
Jos tuon saman haluaa todeta vähemmällä sormenpolttamisvaaralla, niin moottori käyntiin ja em. sähkölaitteet päälle. Sitten yleismittarin plusjohto laturin tai startin napaan ja miinusjohto akun plusnapaan. Mittarin pitäisi näyttää lähelle nolla volttia, kun kaapeli on kunnossa. Mittaamalla saa selvitettyä millä välillä se jännite putoaa matkalla laturilta startin kautta akulle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Lataus murheita?
Laturi vaihtuu femmassa myös yläkautta, akusta kaapeli irti, hihnankiristin löysälle ja koko kiristin irti autosta. Sitten laturi irti ja sopivaan asentoon pyörittämällä tulee yläkautta pois autosta. Uusi paikoilleen ja muut kilkkeet paikoilleen... 2 femmaan vaihtanut yläkautta, onnistuusuapas kirjoitti:On todella xittumaisessa paikassa.... Jos meinaa vaihtaa, niin alakautta.

Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)