Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Hei.
Eilen ensimmäistä kertaa tankkauksen jälkeen lämpimänä ei meinannnut lähteä starttaamaan ollenkaan. Virrat meni päälle, mutta sitten olikin hiljaista... Ei pyöritä starttimoottoria ollenkaan.
Tänään aamulla johdon päästä "kylmänä" teki samaa. Ei meinannut startata kun vasta jollain neljännellä/viidennellä yrittämällä.
Kun auto starttaa, niin ei mitään ongelmia. Ajossa kehrää kun kissa.
Kun tulin työpaikalle ja sammutin moottorin sekä yritin käynnistää, niin starttasi heti.
Olisiko virtalukon pohjassa jotain häikkää? Auto 2004 9-5 Aero Automaatti.
Eilen ensimmäistä kertaa tankkauksen jälkeen lämpimänä ei meinannnut lähteä starttaamaan ollenkaan. Virrat meni päälle, mutta sitten olikin hiljaista... Ei pyöritä starttimoottoria ollenkaan.
Tänään aamulla johdon päästä "kylmänä" teki samaa. Ei meinannut startata kun vasta jollain neljännellä/viidennellä yrittämällä.
Kun auto starttaa, niin ei mitään ongelmia. Ajossa kehrää kun kissa.
Kun tulin työpaikalle ja sammutin moottorin sekä yritin käynnistää, niin starttasi heti.
Olisiko virtalukon pohjassa jotain häikkää? Auto 2004 9-5 Aero Automaatti.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Toinen vaihtoehto voisi olla automaattilaatikon asentotunnistin ->
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=67
Eski
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=67
Eski
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Onko tuohon virtalukon pohjan vaihtoon ohjetta? Minkä näköinen noissa se pohja on? Kävin tarvikkeesta kysymässä ja siellä tarjottiin jotain sellaista pyöreillä liitin navoilla olevaa joka sopii myös 900? Ei liene oikea malli?
Omasta kulkineesta on nyt vaihdettu tai puhdistettu kaikki muut patsi tuo pohja ja ongelma on pysynyt samana. Eli satunnaisesti saa koitella useeman kerran että käynnistin pyörähtää.
V-M
Omasta kulkineesta on nyt vaihdettu tai puhdistettu kaikki muut patsi tuo pohja ja ongelma on pysynyt samana. Eli satunnaisesti saa koitella useeman kerran että käynnistin pyörähtää.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
On varmaan tutkitttu että starteissa toimii solenoidit?
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
WIS:stä löytyy ohjeet. Tai lähinnä kyse on vaihdetalon irrotuksesta jonka alapuolella tämä virtalukon pohja on kiinni itse lukkosylinterin alapuolella. Vaihdetalo mahtuu kellahtamaan kyljelleen paikallaan jolloin pohjan saa vaihdettua. Varo katkaisemasta vaihdevalitsinvaijerin muovista päätä. Ai mistäkö tiedän... Ruotsin saldo nolla ja toimituspäivämäärä nolla, eli ei mikään herkku varaosa...
Itsellä ei ole nyt WISiä käytössä valitettavasti, mutta kohtuullisen helppo homma. Omaani jouduin ajovaloautomatiikan pimenemisen jälkeen vaihtamaan.
Purkaamolla noita käpistelin itsekkin ja ei ole ainakaan tuo 900 versio, eikä muistaakseni 9-3 pohjakaan ole samanlainen.
Meneekö muuten auto startti moodiin, eli ajovalot sammuu, jne jne...
Itsellä ei ole nyt WISiä käytössä valitettavasti, mutta kohtuullisen helppo homma. Omaani jouduin ajovaloautomatiikan pimenemisen jälkeen vaihtamaan.
Purkaamolla noita käpistelin itsekkin ja ei ole ainakaan tuo 900 versio, eikä muistaakseni 9-3 pohjakaan ole samanlainen.
Meneekö muuten auto startti moodiin, eli ajovalot sammuu, jne jne...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Soitin huvikseni tuossa työpaikan vieressä olevaan Länsiautoon ja sanoivat hinnaksi muikeat 770€Eski kirjoitti:Toinen vaihtoehto voisi olla automaattilaatikon asentotunnistin ->
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=67
Eski
Taidan tilailla jostain muualta.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
- starttimoottorin plus-kaapeli löysällä
- automaatin asentoanturi
- virtalukon pohja
- "key not accepted" eli auto ei tunnista avainta. Vilkkuuko ajoneston ledi, kun autossa on virrat päällä? Helppo kokeilla ja autonhan saa käyntiin ohjekirjan neuvojen mukaan eli START-asennossa painetaan avaimesta takaluukun aukaisunappia.
Asentoanturin voi testata jumpperilla sulakkeelta suoraan releelle
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p898729
Vaihto onnistuu ilman vaijerin irroitusta
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3F#p864978
Tunnisterenkaan korjaus
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p890713
Virtalukonpohja 01:seen maksoi viime keväänä 160 € marmorilta haettuna.
- automaatin asentoanturi
- virtalukon pohja
- "key not accepted" eli auto ei tunnista avainta. Vilkkuuko ajoneston ledi, kun autossa on virrat päällä? Helppo kokeilla ja autonhan saa käyntiin ohjekirjan neuvojen mukaan eli START-asennossa painetaan avaimesta takaluukun aukaisunappia.
Asentoanturin voi testata jumpperilla sulakkeelta suoraan releelle
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p898729
Vaihto onnistuu ilman vaijerin irroitusta
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3F#p864978
Tunnisterenkaan korjaus
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p890713
Virtalukonpohja 01:seen maksoi viime keväänä 160 € marmorilta haettuna.
Viimeksi muokannut JKen, Ke Helmi 20, 2013 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Tästä operaatiosta ei valokuvia?JKen kirjoitti:Asentoanturin voi testata jumpperilla sulakkeelta suoraan releelle
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Katos, jäi tuo yksi linkki laittamatta, lisäsin edelliseen viestiin. Itsellä on tuo piuha "valmiina käyttöön". Releen kannan alle johto ja rele takaisin kiinni, toinen pää sitten kojelaudan päädyn sulakerasian viereen.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Onkos tuo motonetin tarjoama pohja oikea? -> http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=48-8759
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Aikoinaan Mimmi kertoi, et jonkun ooppelin, olisko vectra, pohja käy. Ja on reilusti halvempi ko saapin vastaava.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Tuokin on reilusti halvempi kuin ennen.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... h/1016206/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... h/1016206/
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Omaan 2000 malliseen vaihdoin lukon pohjan varmuuden vuoksi, koska satunnaisesti saattoi sammua jos sopivasti koski avaimeen ajon aikana. Oireet ovat vaihdon jälkeen olleet puolisen vuotta poissa, ehkä vika oli siinä.
Vaihto meni WISsin ohjeiden mukaan vaikka aika näpräämistä oli sen vaihdevaijerin kiinnityksen kanssa. Myös paneeleiden irrotus vaihdevivun ympäriltä oli vähän arpapeliä mutta lähtivät ehjänä irti. Kasaaminen oli helpompaa kun tiesi miten osat napsahtaa paikalleen.
Vaihto meni WISsin ohjeiden mukaan vaikka aika näpräämistä oli sen vaihdevaijerin kiinnityksen kanssa. Myös paneeleiden irrotus vaihdevivun ympäriltä oli vähän arpapeliä mutta lähtivät ehjänä irti. Kasaaminen oli helpompaa kun tiesi miten osat napsahtaa paikalleen.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki merkkihuolto Riihimäellä. Sefotec Tmi
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Tänään toi posti iibeistä tilaamani anturin Englannista. Parisataa kuluineen maksoi, Made in Japan. Sitten ei muutako asentelemaan...Risto Vee kirjoitti:Soitin huvikseni tuossa työpaikan vieressä olevaan Länsiautoon ja sanoivat hinnaksi muikeat 770€Eski kirjoitti:Toinen vaihtoehto voisi olla automaattilaatikon asentotunnistin ->
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=67
Eski
Taidan tilailla jostain muualta.
Anturivian voi diagnosoida myös SIDillä, jos käynnistyshäiriön sattuessa kohdalle selaa SID infosta gear-tiedon näkösälle. (En muista missä modessa se näkyy.) Meillä ainakin nelilovisessa anturi näyttää kaikille muille GEAR5 paitsi pakille, silloin kun starttaaminen ei onnistu. Eli anturi luulee vaihteen olevan ykkösellä asennossa D.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Re: Käynnistysongelma? Virtalukon pohja?
Itellä tämä vika toivottavasti olikin joku tilapäishäiriö. Ei ole enään ilmennyt mokomaa...
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883