HELP! (TTid DPF / Limited Performance/ ei käynnisty.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

HELP! (TTid DPF / Limited Performance/ ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Laitoin tämän myös diesel -osioon. Modet voi tämän täältä poistaa jos kokee aiheelliseksi :)

Ihan alkuun, hakua on käytetty

Taustatiedot: 9-3 ttid -08 ss. Ajettu 125 000. Huollot tehty ajallaan.
Viimeksi tehty iso huolto (jakohihna, vesipumppu, käyttöhihna, polttoainesuodatin jne.) marraskuussa. Akku vaihdettu myös marraskuussa (Mbat 90A). Akun laturi vaihdettu noin vuosi sitten.

Tapahtui eilen: lähdin tankkaamasta liikkeelle ja ajotietokoneeseen ilmoitus "partikkelisuodatin täynnä". No, tämä on jo tuttu ja otin suunnaksi moottoritien. Sielä reiluja kaasutuksia ja normiajoa noin 15-20min. Sitten yhtäkkiä vaihde meni vapaalle ja kierrokset nousi maksimiin ->rajotin hakkasi. Tätä kesti ehkä 10s kunnes loppui. Auto toimi normaalisti hetken aikaa kunnes: taas kierrokset maksimiin, vaihde oli onneksi vapaalla. Nyt vilahti oil pressure valo ja sidiin tuli teksti Limited performance.
Nyt lakkasi ohjaustehostin toimimasta ja auto ei reagoinnut enää kaasuun. Ei muuta kuin auto moottoritien sivuun ja hätävilkut päälle. Akku kyllä pyöritti, mutta ei jaksanut käynnistyä. Lopulta ei edes jaksanut pyöriä.

Soitto kaverille joka pitää korjaamoa. Vikakoodinlukija mukaan, samoin akkuboosteri. Mitään vikakoodeja ei auto antanut eikä mikään häiriövalo palanut. Ei saatu autoa käynnistymään edes akkuboosterilla vaikka hiukan lupailikin. Lopulta hinattiin kaverin korjaamolle. Siellä kokeiltiin uudestaan boosterilla..ei mitään. Kokeiltiin toisesta akusta kaapeleilla -->ei mitään. Auto jäi yöksi korjaamolle ja akku lataukseen.
KOrjaaja soitti hetki sitten, että oli saannut käyntiin muutaman yrityksen jälkeen. Tyhkäkäynti oli todella epätasaista ja lisäki oli pölläyttänyt mustat, jopa siniset savut korjaamolle. Kaveri oli yrittänyt pakittaa auton pois ja taas se sammui....eikä taaskaan lähtenyt käyntiin..edes boosterilla. Korjaaja arveli jo, että kannentiiviste olisi mennyt, mutta ihmetteli miksei mitään vikakoodeja / hälytysvaloja pala.

Auttakaa miestä hädässä..mikä tuossa voi olla. Epätasainen tyhjäkäynti ja savut omasta mielestä voisi liittyä partikkelinpolttoon, mutta outoa on miksei jaksa käynnistyä.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: HELP! (TTid DPF / Limited Performance/ ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Miten olisi sellainen että EGR venttiili olisi jumissa auki asennossa..tuon nyt tarkistaa suht koht helposti.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: HELP! (TTid DPF / Limited Performance/ ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ehkä tyhmä kysymys mutta oletko kokeillut perinteistä eli akkukaapeli irti toviksi?
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: HELP! (TTid DPF / Limited Performance/ ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja hasha »

Olisiko tankissa diesel/bensa cocktailia?

Ehkä tankkasit oikeasta pumpusta mutta aseman säiliössä saattaa olla jotain muuta?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: HELP! (TTid DPF / Limited Performance/ ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Kuulostaisi vähän siltä, että kone olis polttanut vähän muutakin kun dieseliä.. Öljyä palotilaan, vauhdin hurmaa lyhyt hetki, kone solmuun ja männät puhki.

Mutta toivottavasti ei, kun se siis ilmeisesti kuitenkin käy vielä, joskin vaivalloisesti.
Vastaa Viestiin