mulla tuossa 9-5 on tehtaalla asennettu webasto,mut ohjeita ei ole oikeestaan miettinyt että sitä ei taida saada pysymään ajon aikana päällä? onkos noissa ollut kaukosäädintä? etulasin kuskinpuolella on joku sen oloinen vastaanotin,vai mikähän se on?
Viimeksi muokannut 9viiva5, Ti Helmi 19, 2013 06:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no ruotsinkielinen ohjekirja on itellä ,mut ohjetta uupuu webastolle :/ mikähän on muuten lämmittimen tyyppi,jonka tehtaalla ovat asentaneet? kaukosäätimen malli kiinnostais myös...
Mulla ainakin on -03 autossa uutena asennettu Eberin Hydronic lämmitin eikä Webasto ja teholtaan muistelen sen olevan 4kW. Ajon aikana saa päälle pitämällä SID + ja - nappuloita yhtäaikaa alhaalla. Samalla tavalla voi sammuttaa.
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
Saabin bensamoottori tekee kyllä niin paljon lämpöä omin voimin, että käytännössä Eberspächer ei ole lämmitysteholla ajon aikana lainkaan. Se voi toki olla ohjattuna "päällä", mutta ei lämmitä lisää.
Jos autossa on lämpömittarin mukaan liian vähän lämpöä, niin kannattaa vaihtaa termostaatti.
no auto ollut vasta niin vähän aikaa että ei pakkasista kokemusta,mut varmaan lämmin. mulla tapahtuu plussa ja miikkaa painamalla ihan jotain muut
kaukosäädin asia kiinnostaa edelleen,jos sellainen sattus löytymään,kuinka se ohjelmoidaan tunnistamaan oikea auto?
9viiva5 kirjoitti:no auto ollut vasta niin vähän aikaa että ei pakkasista kokemusta,mut varmaan lämmin. mulla tapahtuu plussa ja miikkaa painamalla ihan jotain muut
Ihan epäselvyyksiä välttämiseksi, mitä tapahtuu kun + ja -nappeja painaa yhtäaikaa?
Pikainen painallus ja open-SID aukeaa?
Pidempi painallus aktivoi eberin ja näyttön alaraunaan syttyy heater-teksti?
Edellisessä versioissa mikä minulla oli piti painaa myös jarrua, että open-sid aukesi. Mielestäni tuo oli parempi. Jos halusi eberin päälle, ei tarvinnut valikoita tuijotella jos ei jarrun koskenut.
9viiva5 kirjoitti:mulla tuossa 9-5 on tehtaalla asennettu webasto,mut ohjeita ei ole oikeestaan miettinyt että sitä ei taida saada pysymään ajon aikana päällä? onkos noissa ollut kaukosäädintä? etulasin kuskinpuolella on joku sen oloinen vastaanotin,vai mikähän se on?
SID:in voi tekillä ohjelmoida vaikka atuomaattisesti ajonaikaiseksi lämmittimeksi mutta diisseleistä joissa lämmitin löytyy vakiona tuo toiminto on haluttu useasti pois. Syynä se että käynnistää lämmittimen vaikka siirtäis autoa pihalla ja tuppaa uittavan lämmittimen ja lopulta jättää käynnistymättä. Jos SID esim vaihdettu niin on voinut jäädä ohjelmoinnissa pysäköintilämmitin valitsematta ja sitten sitä ei saakaan + ja - napeilla päälle auto käydessä eikä sammuksissa ajastettua + tai - napilla.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
itse asiassa mulla lähtee eberi käyntiin,kun + ja - painaa hetken auton käydessä. aina sitä oppii uutta oliskohan kellään sellaista kaukosäädintä ylimääräisenä,täällä olis kiinnostunut ostaja
Varmista että sieltä löytyy kaukosäätimen vastaanotin (boksin kyljestä webasto tai eber ja malli). Jollei löydy niin sitten esim ebaysta joku tällainen