miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

se 3 napaliitin oli kuumuudesta menny murenaksi ja irronnut jakajasta ja niinpä otin ruuvin ja seekerirenkaat pyörijän alta auki. sekä sivussa olevat ruuvit ja lähtihän ne sisuskalut irti mutta miten se kokoamispuoli? 8O :oops:

toinen jousi kimmahti jonnekin autotallin nurkkaan ja löytynee vielä mutta mistä saisi räjäytyskuvan. sanallinenkin ohje riittäisi. :|
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

miten ne vetojouset tulevat kiinni niihin pyöriviin jakajan osiin jakajan alaosassa? luultavasti tappeihin joissa on urat?

siinähän on pari ikäänkuin kärjestä käännettyä piikkiä. mitäs niihin tulee?

ei löytyny youtubeltakaan jakajan kokoamisohjetta... :|
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

CHEVY2.8D kirjoitti:miten ne vetojouset tulevat kiinni niihin pyöriviin jakajan osiin jakajan alaosassa? luultavasti tappeihin joissa on urat?

siinähän on pari ikäänkuin kärjestä käännettyä piikkiä. mitäs niihin tulee?

ei löytyny youtubeltakaan jakajan kokoamisohjetta... :|
malliksi otin auki 8venttiilisen jakajan, siellähän onkin keskipakosäädin joka on jätetty jousia lukuunottamatta pois pelistä tuosta 16 venttiilisestä. 8O

aika hankala koota ja purkaa. varsinkin kun kellaritallissa on koleaa ja näpit huurussa :lol:

siitä jakajan puoleisesta pistokkeesta oli hävinny 2 niistä nastoista tai piikeistä jotka tulee siihen urospuolen rakoihin. tai siis onhan ne kaikki 3 johtoa ollut kytkettynä?

punainen johto on kiinni mutta missäs järjestyksessä ne muut johdot on? muistaisko kukaan? :oops:
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

miten se alipainekellon tanko voikaan olla niin vaikea saada osumaan siihen tappiin siinä jakajan ennakonkääntö levyssä... :oops:
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

turbo mallin ali/ylipainekellon asennusta helpottaa hieman kun painaa kelloon yli paineen, niin tanko tulee ulos hieman enemmän.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 985
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja duuduu »

CHEVY2.8D kirjoitti:miten se alipainekellon tanko voikaan olla niin vaikea saada osumaan siihen tappiin siinä jakajan ennakonkääntö levyssä... :oops:
Ei se minusta mitenkään hankalaa ollut. Sulla on peukalo keskellä kämmentä :wink:
NG9-3 Aero MY05
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

hyvin sanottu siellä (pohjan) perällä... :lol:

eihän se niin vaikea ollutkaan, väsy ja vilu haittaa hienomekaanista asennusta
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

mitäs pitää muuttaa että sen vaparimallisen 16v 88 mallisen jakajan saisi tuohon alipainekellollisen tilalle? (kuuma paikka johdot ja liittimet kärähtää korpuksi)

onko johtosarjassa vapaata liitintä vauhtipyörän hall anturille vai onko täysin erilainen systeemi?
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

vaparissa on täysin erilainen jakaja jossa ei ole muuta sisällä kuin pyöriä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: miten puretaan/kootaan t16 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

antti.hakamaa kirjoitti:vaparissa on täysin erilainen jakaja jossa ei ole muuta sisällä kuin pyöriä.

niin tarkoitinkin sitä että onko tuossa johtosarjassa toimivaa paikkaa hall anturille esim vauhtipyörälle?

turbon läheisyys ei ole tehnyt hyvää jakajalle ja kansikin melkein makaa öljyletkua vasten... :roll:

kävi jo mielessä nostaa koko aeron 16v turbo tekniikka uudelleen nokalta ja kasitappinen turbo vm 81 tilalle. virittelee sähkösuuttimet k-jetronicin imusarjaan. saa samalla re85 käyttöön lisäsuuttimen jonka kytkee ykköspytyn kanssa sarjaan katkaisijan yli.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Vastaa Viestiin