Koni FSD & 9-3SS/SC
Koni FSD & 9-3SS/SC
Tätä sarjaa on tosiaan kehuttu. Mistä sitä saisi hyvällä toimituksella ja järkevään hintaan? Ovatko Einbachin jouset parhaimmat näiden kanssa?
Kertokaa mielipiteitänne.
Kertokaa mielipiteitänne.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Ite tilasin PFS:lta. Ei halvimmat, mutta sinne päin kuitenkin. Asennuksessa havaittiin, että iskarien yläpään kierretappeihin ei ollut muttereita, eikä ollut vakio kierteillä. Jostain Wurthin valikoimasta kuulemma löytyi sopivat.
Mulla FSD:t on vakioalustassa, mutta uusien Lesjforsin (tms..?) kierteiden kanssa. Arvostan maavaraa, siksi näin.
Alkuun en uskonut FSD:iden "juttuun" niiden muuntuvasta vaimennuksesta, mutta väittäisin, että sellaista on olemassa kyllä. Nimismiehen kiharoissa ja peräkkäisissä pateissa ja heitoissa toimii kivasti. Ja onhan nuo kyllä jämäkämmät kuin 180 000 km ajetut vakioputket: niillä löi hidastepattien jälkeen etulipan maahan...
Kestävyys on kysymysmerkki, mutta jospa ne edes sen mitä vakiot kesti
Mulla FSD:t on vakioalustassa, mutta uusien Lesjforsin (tms..?) kierteiden kanssa. Arvostan maavaraa, siksi näin.
Alkuun en uskonut FSD:iden "juttuun" niiden muuntuvasta vaimennuksesta, mutta väittäisin, että sellaista on olemassa kyllä. Nimismiehen kiharoissa ja peräkkäisissä pateissa ja heitoissa toimii kivasti. Ja onhan nuo kyllä jämäkämmät kuin 180 000 km ajetut vakioputket: niillä löi hidastepattien jälkeen etulipan maahan...
Kestävyys on kysymysmerkki, mutta jospa ne edes sen mitä vakiot kesti
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Larkspeediltä tuli omaankin tilattua ongelmitta. Ovat kyllä ainakin vakiojousien kanssa hyvä yhdistelmä. Perstuntumalla jopa hieman vakioiskareita mukavammat, mutta silti kallistelu väheni selkeästi.2xturbo kirjoitti:LarkSpeed. Ei ollut ongelmia. Osat sopi suoraan.
9-3SS 1.8t '06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Jos TTiD:n takaosa on kallellaan taaksepäin normaalitilassa ilman isompaa painoa, mistä tämä johtuu? Onko iskareissa vika vaikko jousissa? Olen käsittänyt, että jouset ovat monesti hyvin pitkäikäisiä, joten epäilen vian olevan iskareissa. Olenko oikeassa?
Autossa on jonkinlainen madallussarja alkuperäinen, kuitenkaan auto ei ole kovinkaan korkea. Taisi olla niin, että TTiDhen sai tai asennettiin alkujaankin jotkut Aeron alustajärjestelmät tehtaalla. Eli niiden jäykkyys voisi riittää, jos laittaisi sitten ajallaan 1-2 vuoden sisään autoon nämä Koni FSD -iskarit. Voisiko homma pelata näin?
Autossa on jonkinlainen madallussarja alkuperäinen, kuitenkaan auto ei ole kovinkaan korkea. Taisi olla niin, että TTiDhen sai tai asennettiin alkujaankin jotkut Aeron alustajärjestelmät tehtaalla. Eli niiden jäykkyys voisi riittää, jos laittaisi sitten ajallaan 1-2 vuoden sisään autoon nämä Koni FSD -iskarit. Voisiko homma pelata näin?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Tuliko hintaan vielä lähetyskulut? Ilmeisesti. Minkä hintaiset olivat kokonaisuudessaan tämä hinta? Kannattaako miettiä myös Einbachin jousia vaikko kyllä kait nuo orginaalit toimivat?2xturbo kirjoitti:LarkSpeed. Ei ollut ongelmia. Osat sopi suoraan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Larkspeediltä 30£ postikulut koneille.
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Tää on joku Saabin ominaisuus että perä roikkuu. Syy kiinnostais itseäkin. Vaihdoin Lesjöforssin -20mm jouset eteen ja taakse siinä toivossa että ton sais suoraan, mut ei. Ihan samalla tavalla keulii kun Aeron vakiojousillakin. Mitä tuolta garaget.orgista selaillu niin näyttäs olevan varsinkin noissa tehtaan sport-alustoissa ihan perushuttua.juhokare kirjoitti:Jos TTiD:n takaosa on kallellaan taaksepäin normaalitilassa ilman isompaa painoa, mistä tämä johtuu? Onko iskareissa vika vaikko jousissa? Olen käsittänyt, että jouset ovat monesti hyvin pitkäikäisiä, joten epäilen vian olevan iskareissa. Olenko oikeassa?
Autossa on jonkinlainen madallussarja alkuperäinen, kuitenkaan auto ei ole kovinkaan korkea.
http://www.garaget.org/?car=254226&image=2465186
Tässä esimerkiks yks.
#3272
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Viime keväänä laitatin uuden Sport/Aero-alustan. Minuakin välillä häiritsee tuo keuliminen, eli kysymys kuuluu. Toimiko tuollaiset 20mm madaltavat jouset Sport/Aero-iskareiden kanssa yhteen ja oikeastaan se olennaisin kysymys...voiko käyttää sekajousitusta eli laittaisin eteen -20mm ja takana pitäisin nuo nykyiset?
Tai siis tottakai voi, mutta onko sillä vaikutusta ajo-ominaisuuksiin negatiivisesti tai jopa positiivisesti?
Tai siis tottakai voi, mutta onko sillä vaikutusta ajo-ominaisuuksiin negatiivisesti tai jopa positiivisesti?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Juuri tuon kuvan mukainen kallistus taakse autossa on. Pitäisi käyttää iskaritestissä, niin näkisi, mikä on todellinen tilanne, eli ovatko vaurioittuneet nuo takaiskarit. Talon entisessä 9-3SS1.8t:ssä ei roikkunut tuollailla alusta, mutta tässä Sport/Aero-järjestelmän autossa roikkuu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Ei Hyödytä laittaa noita -20mm jousia keulaan, niillä jää keula yhtä korkealle kun noilla aero/sport jousilla. Noi on mun mielestä yhtä jäykät kun aeron vakiojousetkin, joten sen puolesta varmaan käykin yksiin. Iskarienhan ei pitäisi vaikuttaa korkeuteen. Samalle korkeudellehan se perä jää ilman iskareitakin? Ainakin mulla näytti iskaritestissä jotaa päälle 70% mut niin vaa roikkuu. Tai siis perähän on melko optimaalisella tasolla, keula vaan on taivaissa.
#3272
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Vähemmän pintakovat nuo lesjön -20mm jouset, mutta progressiivisemmat kuin tehtaan sport-alustan jouset.
Täytys ottaa/muistaa ottaa joskus kuva omasta bilstein/-20mm lesjö yhdistelmästä.
Aika hyvin on balanssissa keula/perä.
Ehkä hitusen vaikuttaa omassa tuo automaatin laatikon 90kg massa --> manuaali 5v 45kg.
Täytys ottaa/muistaa ottaa joskus kuva omasta bilstein/-20mm lesjö yhdistelmästä.
Aika hyvin on balanssissa keula/perä.
Ehkä hitusen vaikuttaa omassa tuo automaatin laatikon 90kg massa --> manuaali 5v 45kg.