4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Eli tuli uusittua kansipahvi 9000 2.0t b204e koneeseen kaikki meni hyvin starttaukseen asti.
Eli ongelmana on sellanen että 4 sylinteri ei saa bensaa. Auto lähtee käytiin kolmella pytyllä ja käy siis miten käy. 4 sylinterin tulppa on kuiva ja puhdas (uudet tulpat) eikä nenän mukaan haise bensalle. Muut tulpat ovat mustat eli ne ovat ok eli bensaa tulee. Kipinä on tallessa se on kokeiltu. Eli onko mahdollisesti suutin saanut likaa itseensä ja ei siksi toimi vai olisiko mahdollisesti sähkön saanti vika? Suuttimet olivat irti imusarjasta rempan ajan.
Yleismittarilla mittasin ohmit suuttimesta 12 ohm. Maadoitus tuntui löytyvän suuttimen toisesta johtimesta. Pystyykö ohjaus signaalia mittaamaan järkevästi, eli kerkeääkö yleismittari mukaan vai olisiko skoopin paikka?
Ajattelin lähiaikoina töissä kokeilla suuttimen ultraääni pesua, jos siitä olisi mahdollisesti apua vai onko tuhoontuomittu idea?
Vai tuleeko jollain muita ideoita mieleen mistä voisi johtua kyseinen vika.
Kiitos jo etukäteen.
Eli ongelmana on sellanen että 4 sylinteri ei saa bensaa. Auto lähtee käytiin kolmella pytyllä ja käy siis miten käy. 4 sylinterin tulppa on kuiva ja puhdas (uudet tulpat) eikä nenän mukaan haise bensalle. Muut tulpat ovat mustat eli ne ovat ok eli bensaa tulee. Kipinä on tallessa se on kokeiltu. Eli onko mahdollisesti suutin saanut likaa itseensä ja ei siksi toimi vai olisiko mahdollisesti sähkön saanti vika? Suuttimet olivat irti imusarjasta rempan ajan.
Yleismittarilla mittasin ohmit suuttimesta 12 ohm. Maadoitus tuntui löytyvän suuttimen toisesta johtimesta. Pystyykö ohjaus signaalia mittaamaan järkevästi, eli kerkeääkö yleismittari mukaan vai olisiko skoopin paikka?
Ajattelin lähiaikoina töissä kokeilla suuttimen ultraääni pesua, jos siitä olisi mahdollisesti apua vai onko tuhoontuomittu idea?
Vai tuleeko jollain muita ideoita mieleen mistä voisi johtua kyseinen vika.
Kiitos jo etukäteen.
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Katsoppas ettei oo menny tyhjäkäyntimoottorin ja suuttimen johdot ristiin,silloin meinaan vaan tekee tollasen efektin
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Se ei pitäisi nyt olla mahdollista kun otin värikoodit johdoista talteen ellei sittten tyhjäkäyntimoottorin johtojen värit ole samat. Jos nyt en ihan väärin muista niin värit oli SI/PU ja VAL muissa suuttimissa oli SI/PU + muu väri. Tuosta SI/PU en nyt muista 100% varmasti mutta kuitenkin tollainen vastaava yhdistelmä.
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Kuvan mukaan juuri SIPU - VA nelosen suutin. 12V pitäisi löytyä niistä SIPU -johdoista. Ootko kokeillu vaihtaa suuttimen paikkaa? Jos nelonen edelleen pimeä ja 12V tulee liittimelle niin ei kai siinä jää muita vaihtoehtoja ku katkos siinä valkosessa johdossa tai trionicista trankku mennyt?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Tämä suuttimen vaihto ristiin kävi kyllä mielessä pitää kokeilla kun pääsee auton luokse. Jos en ihan väärin muista "voi kyllä olla" niin tämä SIPU johto olisi ollut miinusjohto eli maatavasten ei näyttänyt mitään mutta plussaa vasten näytti. Korjatkaa jos olen ihan pihalla
.

Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Sini/punainen johto tulee suuttimille sekä tyhjäkäyntiventtiilille, ja siihen tulee jännite kun sytytysvirta kytketään.
Suuttimien maajohdot tulee Eculta ja värit ovat nämä:
Pin.
Numb
3 Grey (Injector 1) Out
4 Blue (Injector 2) Out
5 Yellow (Injector 3) Out
6 White (Injector 4) Out
Suuttimien maajohdot tulee Eculta ja värit ovat nämä:
Pin.
Numb
3 Grey (Injector 1) Out
4 Blue (Injector 2) Out
5 Yellow (Injector 3) Out
6 White (Injector 4) Out
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Kiitoksia selvennyksestä. Pitää mittailla noita jännitteitä ja katsoa että johdot ovat ehjät eculle asti.
Suutin on ainakin ehjä kun töissä se putsattiin ja testattiin, eli nyt jos ei toimi niin vika on sähköissä.
Suurin ongelma tässä koko hommassa on se että auto on Lappeenrannanssa ja ite olen viikot Kotkassa niin menee testaukset vähän viiveellä, kun ei iltasin viitti ajaa 220km testaamaan
. Nooh eiköhän tuo tuosta selviä, toivotaan ainakin.
Suutin on ainakin ehjä kun töissä se putsattiin ja testattiin, eli nyt jos ei toimi niin vika on sähköissä.
Suurin ongelma tässä koko hommassa on se että auto on Lappeenrannanssa ja ite olen viikot Kotkassa niin menee testaukset vähän viiveellä, kun ei iltasin viitti ajaa 220km testaamaan

Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Juu eli ongelma ratkesi, eli suutin oli ilmeiseti tukkeessa kun putsauksen jälkeen alkoi toimimaan. Ainut ongelma on että tyhjäkäynti on hieman karkea eikä meinaa käydä kunnolla, tuntuu että auto käy melko rikkaalla.
Otin nyt muut suuttimet saman käsittelyn alle, ja rakensin kunnollisen suuttimien puhdistuslaitteen. Saa nyt nähdä auttaako tyhjäkäyntiin. Jos ei auta niin pitää tyhjäkäyntimoottori putsata. Onko kellään muita ideoita mistä moinen mahdollisesti johtuu, mahdollisesti lambda saanut itseensä tai jotain vastaavaa?
Otin nyt muut suuttimet saman käsittelyn alle, ja rakensin kunnollisen suuttimien puhdistuslaitteen. Saa nyt nähdä auttaako tyhjäkäyntiin. Jos ei auta niin pitää tyhjäkäyntimoottori putsata. Onko kellään muita ideoita mistä moinen mahdollisesti johtuu, mahdollisesti lambda saanut itseensä tai jotain vastaavaa?
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Voihan se olla ettei tyhjäkäyntiventtiili nyt aukea ollenkaan ja sen takia tyhjäkäynti niiaa, en sata varma ole mut mun mielestä venttiili on kiinni kun virta on pois. Sytysvirran kytkentä avaa sen ja moottorin käynnistyessään venttiili rupeaa säätämään sitten tyhjäkäyntiä kohilleen, 1200rpm taisi olla kylmällä koneella max kierrokset ilman alipainevuotoja ja toimivalla säätimellä.
Käykö kone kierroksilla hyvin? Onko map anturin alipaineletku kiinni, ja katso vielä että se imusarjan keskellä oleva sininen lämpötila-anturi on myös kytketty! Jos nämä kunnossa niin putsailee ne suuttimet ja katsoo tosiaan mihin homma kääntyy voihan se ruveta käymäänkin ihan normaalisti?
Käykö kone kierroksilla hyvin? Onko map anturin alipaineletku kiinni, ja katso vielä että se imusarjan keskellä oleva sininen lämpötila-anturi on myös kytketty! Jos nämä kunnossa niin putsailee ne suuttimet ja katsoo tosiaan mihin homma kääntyy voihan se ruveta käymäänkin ihan normaalisti?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Joo eli MAP-letku on paikallaan ja se lämpötila-anturi on kiinni. Jos nyt en väärin muista niin kierroksilla käy ok mutta meinaa sammua kun laskee kierrokset pois sikäli kun muistan viime lauantailta. Mutta kunhan pääsen perjantaina taas auton kimppuun niin kerron miten kävi.
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Tuo kierrosten niiaminen tai jopa auton sammuminen kierroksilta tyhjäkäynnille laskiessa voi johtua myös rikkinäisestä bypass-venttiilistä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Ei kai sillä ole väliä jos autolla ei ajetaMawerick kirjoitti:Tuo kierrosten niiaminen tai jopa auton sammuminen kierroksilta tyhjäkäynnille laskiessa voi johtua myös rikkinäisestä bypass-venttiilistä.
Saab 9-5 Aero 2000
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Juu elikkä nyt auto käy ja pärisee. Ilmeisesti suuttimien putsaus auttoi. Vähän aikaa auto ei meinannut käydä tyhjäkäynnillä kunnolla, mutta aikansa taisteltuaan rupesi käymään ihan hyvin. Pientä niiausta on vielä havaittavissa, kun antaa vähän kierroksia tallissa. Pitää joku päivä ottaa se tyhjäkäyntimoottori irti ja putsailla varmuudeksi.
Kiitoksia vastauksista kaikille.
Kiitoksia vastauksista kaikille.
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Itsellä nikertää tyhjäkäynti kanssa jonkin aikaa, jos akkunkenkä on ollut irroitettuna. Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen käy hyvin.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 4-syl ei saa bensaa kansirempan jälkeen.
Johtunee ilmeisesti ecun adaptaatiosta..VMTD kirjoitti:Itsellä nikertää tyhjäkäynti kanssa jonkin aikaa, jos akkunkenkä on ollut irroitettuna. Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen käy hyvin.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-