EGR:n ostaminen
Re: EGR:n ostaminen
Aikas samalle näyttää kuin -05 vuosikerta. Veikkaanpa tuon sähkösolenoidin jumettavan noen voimasta. Tapin pitää liikua rennosti sormella painamalla ja palautua jousen voimalla. Paljonko makarooneista tuotettu kustantaa? Reilut kaksi vuotta sitten kunnosttu härpätin marmorilla vajaa 140 ekua. Tosin ei vaikutusta nykimiseen, vasta töpselin irroitus ja myöhemmin yllä mainittu tulppaus toi rauhan ja ilon takaisin :saab:illa kruisailuun.
Makaroonien luvatussa maassa valmistettu, mutta Brittein saarilta tilattu maksoi 115e+28e toimituskulut 200m päässä olevaan postin pisteeseen. Kyseinen Saabbi on -08 vuodelta ja ajettu vasta 64tkm. Soittoa ei ainakaan perään ole tullut, että ei toimisi.
Huomenna jatkuu ripulin valmistelut egr:lle. Katsotaan kuinka puhdasta tulee.
Huomenna jatkuu ripulin valmistelut egr:lle. Katsotaan kuinka puhdasta tulee.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Minä olen joka kevät tuon EGR putsannut ja ei vielä ole mitään ongelmaa ollut sen kanssa. Millä putsaatte kaikki noet pois?olen itse vain harjannut vanhalla hammasharjalla ja rapsutellut puukolla ja pikkuruuvarilla pahimmat pois. Niin,ja autollahan ajeltu nyt 270tkm.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Ajeletko vielä alkuperäisellä imusarjalla? Ite putasilin pari kertaa EGR:n ihan siihen tarkoitetulla sprayllä. Suht helppo homma. Ja jos vielä olisi EGR käytössä, niin putsaisin sen taatusti kerran vuodessa. Nykyinen EGR on suojassa pakokaasuilta tulppalevyn takana, eikä siis tarvitse enää puhdistaa senkään vertaavili1 kirjoitti:Minä olen joka kevät tuon EGR putsannut ja ei vielä ole mitään ongelmaa ollut sen kanssa. Millä putsaatte kaikki noet pois?olen itse vain harjannut vanhalla hammasharjalla ja rapsutellut puukolla ja pikkuruuvarilla pahimmat pois. Niin,ja autollahan ajeltu nyt 270tkm.

Joo kyllä on alkuperäinen imusarja. Autolla ajettu tosin pääasiassa matka-ajoa, toivottavasti vielä toimisi tulevaisuudessakin.Rusakko__ kirjoitti:Ajeletko vielä alkuperäisellä imusarjalla? Ite putasilin pari kertaa EGR:n ihan siihen tarkoitetulla sprayllä. Suht helppo homma. Ja jos vielä olisi EGR käytössä, niin putsaisin sen taatusti kerran vuodessa. Nykyinen EGR on suojassa pakokaasuilta tulppalevyn takana, eikä siis tarvitse enää puhdistaa senkään vertaavili1 kirjoitti:Minä olen joka kevät tuon EGR putsannut ja ei vielä ole mitään ongelmaa ollut sen kanssa. Millä putsaatte kaikki noet pois?olen itse vain harjannut vanhalla hammasharjalla ja rapsutellut puukolla ja pikkuruuvarilla pahimmat pois. Niin,ja autollahan ajeltu nyt 270tkm.
Kerran olen putsannut imusarjan sillä spayaineella. Pitää taas se tehdä keväällä.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Kohta jos lähtis kaupoille hakemaan mömmöjä. Katsotaan jos illalla tai huomenissa saisi lisää kuvia puhdistuksesta. Tarkoitus siis tehdä ihan täydellinen puhdistus kun tuo on osissa pöydällä ja sähköt erillään.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Kädet ihan mustana ja vati sotkussa
Nyt on puhisteltu jonku aikaa, wurthin kliinerin kanssa pelleilty ja karhunkieltä näytetty. Nyt jätin likoamaan muutamaks tunniks ja sit taas sama setti uudestaan. Kyllä siellä jotain kimallusta jo havaittavissa 

Noniin nyt olis puhistelua harrasteltu ja tarvikkeet noudettu robbarista. Hommasin karhunkieliä, wurthin kliineriä ja wd-40. wd-40 sen takia, että saisi jousen toimimaan.
Aluksi ihan reilulla kädellä kliineriä joka reikään ja koloon. Sen jälkeen tulikuumaa vettä ja karhunkieltä. Irtosi aikamoisia kimpaleita sontaa. Sama operaatio pari kertaa läpi. Sitten jätin potilaan lillumaan hetkeksi vatiin ja sitten taas kliineriä ja karhunkieltä niin vimmatusti ja paljon huuhtelua kuumalla vedellä. Lopuksi voitelin ton akselin ja jousen. Omaan näppiin tuntuu nyt ihan herkältä. Eikö tanko työnnä tota akselia ihan suoraan? Huomasin sormella painattaessa, jos painaa hiemaan vinoon niin tuntuu kanitusta, mutta suoraan painaessa liikkuu ongelmitta. Seuraavaksi olisi vuorossa sähköjen perkuu.
Lopuksi muutama kuvakin:

Isompi kuva

Isompi kuva

Isompi kuva

Isompi kuva
Kuten viimisessa kuvassa huomaatte, jokin huoltomies on ilmeisesti voimaa käyttäen puhdistanut jollain terävällä työkalulla.
Aluksi ihan reilulla kädellä kliineriä joka reikään ja koloon. Sen jälkeen tulikuumaa vettä ja karhunkieltä. Irtosi aikamoisia kimpaleita sontaa. Sama operaatio pari kertaa läpi. Sitten jätin potilaan lillumaan hetkeksi vatiin ja sitten taas kliineriä ja karhunkieltä niin vimmatusti ja paljon huuhtelua kuumalla vedellä. Lopuksi voitelin ton akselin ja jousen. Omaan näppiin tuntuu nyt ihan herkältä. Eikö tanko työnnä tota akselia ihan suoraan? Huomasin sormella painattaessa, jos painaa hiemaan vinoon niin tuntuu kanitusta, mutta suoraan painaessa liikkuu ongelmitta. Seuraavaksi olisi vuorossa sähköjen perkuu.
Lopuksi muutama kuvakin:

Isompi kuva

Isompi kuva

Isompi kuva

Isompi kuva
Kuten viimisessa kuvassa huomaatte, jokin huoltomies on ilmeisesti voimaa käyttäen puhdistanut jollain terävällä työkalulla.
Noniin vikakin löytyi ja saadan tämä päätökseen. Kiitokset sähköpuolen avusta suorsalle.
Eli vikana oli sähköosan sisällä mäntä jumissa. Eli vaikka egr polttaa vikavaloa ja puhdistus ei auta, kannattaa sähköpuoli tutkia myös.
Eli vikana oli sähköosan sisällä mäntä jumissa. Eli vaikka egr polttaa vikavaloa ja puhdistus ei auta, kannattaa sähköpuoli tutkia myös.